Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Brak wycieraczki i ogrzewania tylnej szyby dokł.opis usterki

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2014-11-24 21:18:46

czy naprawde nikt nie jest stanie mi pomóc. a może ktoś wie jak sprawdzić czy poprawnie działa przekaźnik czasowy?
2018-01-26 14:19
  
 
 2014-11-17 15:07:45

a ktoś mogłby mi wytłumaczyć jak działa silnik tylnej wycieraczki. zastatnawiam się czy działa on prawidłowo. na zdjęciu widać 3 czarne przewody oznaczone przeze mnie kolorami czerwony, niebieski i zielony. Jest jeszcze niewidoczna na zdjęciu masa (kabel brązowy) i ją przykręciłem do karoserii, a plus wziąłem bezpośrednio z AKO. Przykładając + do kabla z kolorem zielonym silnik włącza się zrobi część obrotu i wyłącza się sam. Domyślam się że jest to ,,powrót wycieraczki". Przykładając + do kabla z kolorem niebieskim silnik działa cały czas. Ten kabel idzie od tej wiązki na zdjęciu do cewki silnika. Przykładając + do kabla z kolorem czerwonym nic się nie dzieje. Czy to jest prawidłowe działanie silnika? Wydaje mi się właśnie w tym kablu powinno pojawiać się napięcię i silnik powinien chodzić cały czas.niestety zdjęcia nie mogę dodać ale jak coś prześle komuś na maila.
2018-01-26 14:19
  
 
 2014-10-25 10:42:45

Cytat:
2014-10-24 23:53:41, darek4488 pisze:
O tym samym napisałem.


Sorki. Umknęło mi.


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
2024-11-22 22:11
  
 
 2014-10-24 23:53:41

Cytat:
2014-10-24 23:36:02, Venom_4x4 pisze:
Najlepiej, to wziać przewód, zacisnąć końcówki oczkowe, przewlec przez przelotkę między klapą i budą i spiąć dwa punkty masowe, jeden w klapie, drugi w budzie, wcześniej je oczyszczając i przesmarowując smarem przewodzącym. Piszczenie nie zawsze jest miarodajne, bo podczas jazdy klapa się przemiescza na zawiasach, i raz masz opór mniejszy a raz większy, dlatego raz jest dobrze, a raz nie.


O tym samym napisałem.

-----------------
2018-07-13 21:27
  
 
 2014-10-24 23:36:02

Najlepiej, to wziać przewód, zacisnąć końcówki oczkowe, przewlec przez przelotkę między klapą i budą i spiąć dwa punkty masowe, jeden w klapie, drugi w budzie, wcześniej je oczyszczając i przesmarowując smarem przewodzącym.
Piszczenie nie zawsze jest miarodajne, bo podczas jazdy klapa się przemiescza na zawiasach, i raz masz opór mniejszy a raz większy, dlatego raz jest dobrze, a raz nie.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
2024-11-22 22:11
  
 
 2014-10-24 21:41:11

Najlepiej zmierzyć rezystancję między klapą a samochodem, albo ustawić miernik na buzzer, jeden kabel dajesz gdzieś do samochodu (w nielakierowane miejsce), drugi do klapy (np do miejsca z którego szyba bierze mase, możesz do śrubki przyłożyć). Miernik ma piszczeć.
2020-04-25 22:41
  
 
 2014-10-24 20:01:45

a jak sprawdzić czy ma się masę. Proszę o rade tak krok po kroku. Ja elektrykiem samochodowym nie jestem ale wiem, że żeby jakiś prąd wogóle działał to musi być + i -. W rozpatrywanym przypadku wydaję mi się, że plusy są tam gdzie blaszki a minusy w klapie. Więc powtarzam jeszcze raz Prawa blaszka ma prąd (używając żarówki jako miernika) od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce, środkowa ma prąd tylko wtedy gdy wciśnięty jest guzik ogrzewania tylnej szyby, a lewa nie ma prądu. A podłączając na krótko w różnej konfiguracji (czytaj mój test z 1m kablami) to wycieraczka, albo działa normalnie, albo działa i przytykając to jednego ze styków drugi kabel zaczyna się jakby dławić i sprawia wrażenie jakby silnik miał zaraz się spalić albo nie działa wogóle. Opisane trzy przypadki występują nie zależnie od tego czy włącze wycierczkę przekaźnikiem przy kierownicy czy nie. A przekaźnik chyba dobry bo działają przednie wycieraczki, światła, kierunki i oba spryskiwacze.
2018-01-26 14:19
  
 
 2014-10-24 18:49:16

Z tego, co ja pamiętam, to zasilanie silniczka wycieraczki idzie przy dachu, w gumie łączącej klapę z autem. Prędzej sprawdź, czy klapa ma masę, bo do tylnej szyby bierze z klapy, to samo mechanizm wycieraczki. Zasilania tylko są prowadzone z kasety.
2020-04-25 22:41
  
 
 2014-10-23 23:39:46

Ja bym strzelał, że jest tam masa i dwa plusy. Jeden napędza silnik, a drugi kontroluje kiedy się zatrzymać. Wiem, że to może trochę dziwne, ale miałem kiedyś tak, ze wycieraczka zawsze zatrzymywała się za każdym razem w innym położeniu, a po wyczyszczeniu styków wszystko wróciło do normy.

-----------------
2018-07-13 21:27
  
 
 2014-10-23 23:31:28

A nie wiesz czy na kazdej blaszce na dole powinno być napiecie? o jeżeli tak to u mnie tak nie jest? A jak się dostać do tych przewodów? One są w poprzecznicy schowane czy trzeba zdjąć tylny zderzak?
2018-01-26 14:19
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM