Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Problemy z odpalaniem

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2013-03-04 20:28:35

Witam
Ciągle walczę z problemem odpalania. Rano nigdy nie odpali od razu, trzeba kręcić kilkukrotnie po kilkanaście sekund i dopiero odpali (albo i nie). A jak nie odpali, to 5min. później odpala.
Wymieniona cewka WN, kopułka, palec, przewody, świece, pompa paliwa, filtr paliwa.

Podczas kręcenia nawet nie próbuje załapać, wskazówka obrotów leży nieruchomo.

Jak już odpali, to jeździ dobrze i na benzynie i na gazie.
Jak jest temperatura na plusie, to na gazie startuje bez problemu.

Jakieś jeszcze sugestie?

Aktualnie jestem kilka dni w Warszawie, więc nie mam możliwości długiego grzebania pod maską, ale jak wrócę, to chciałbym wreszcie dojść do ładu z tym odpalaniem



Pozdr.

-----------------
Jedyne espero w Tychach z naklejką klubową :)
I chyba jedyne odpalane na guzik :)
2022-11-23 10:48
  
 
 2013-03-06 20:41:40

To wymień jeszcze cewkę w aparacie zapłonowym TAKĄ.
Miałem podobny problem opisany w --TYM--
Pozdro

-----------------
-=Pozdrawiam=-
""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
2016-08-19 15:31
  
 
 2013-03-07 23:11:08

Identyczne objawy daje uszkodzona cewka od immo przy stacyjce.
2022-01-31 23:05
  
 
 2013-03-09 21:07:35

Miałem podobny problem w kilku samochodach. Dawno temu w Polonezie. Było korodowane złącze masy akumulatora z nadwoziem. Jak była niska temperatura to był problem, jak odpuszczało i łącze dostawało wilgoci, to problem ustępował.
Sprawdź zasilanie pomiędzy plusem aku i karoserią oraz między plusem aku i blokiem silnka.
Potem w NEXI. Problem był z wypaloną kostką stacyjki( sprawdź napięcie na pompie paliwa).
Ostatnio w Espero, źle masował czujnik ciśnienia paliwa.
Sprawdź też zasilanie na module, cewce, skrzynce bezpieczników, czy nie ma spadku napięcia.

-----------------
Miłość najczęściej bywa ślepa, ale w tym jej urok.
2019-07-27 21:44
  
 
 2013-03-11 17:03:26

Cytat:
2013-03-09 21:07:35, mib pisze:
Ostatnio w Espero, źle masował czujnik ciśnienia paliwa. Sprawdź też zasilanie na module, cewce, skrzynce bezpieczników, czy nie ma spadku napięcia.


oczywiście ciśnienia oleju. Naszukałem się tego.

-----------------
Miłość najczęściej bywa ślepa, ale w tym jej urok.
2019-07-27 21:44
  
 
 2013-03-11 17:56:49

Cytat:
2013-03-09 21:07:35, mib pisze:
Ostatnio w Espero, źle masował czujnik ciśnienia paliwa.



ale widzę że się jakoś poprawiłeś

[ wiadomość edytowana przez: slawek_p dnia 2013-03-11 17:58:15 ]
2024-08-13 14:42
  
 
 2013-03-11 19:55:42

Problemem (chyba) okazała się słaba masa na cewce WN. skorodowało połączenie cewki z nadkolem. Przeczyściłem i dla pewności dodałem dodatkowy kabel od razu na minus w akumulatorze. Jak zrobi się cieplej, to poprawię masy w całym aucie.

Nową cewkę WN też zamówiłem, tak samo kopułkę i palec, bo lekko szarpie.

Pozdr.

-----------------
Jedyne espero w Tychach z naklejką klubową :)
I chyba jedyne odpalane na guzik :)
2022-11-23 10:48
  
 
 2013-03-11 19:58:08

masy w całym aucie ? Czyli które ? może sa jakieś o których nie wiem

-----------------
2014-03-19 08:39
  
 
 2013-03-12 18:17:58

Cytat:
2013-03-11 19:58:08, VEndriuV pisze:
masy w całym aucie ? Czyli które ? może sa jakieś o których nie wiem



Jeszcze nie wiem gdzie są wszystkie, poszukam w książce o espero

Na pewno jest jedna za lewą lampą, i jakaś pewnie do silnika idzie poza tym chyba w bagażniku jakaś jest (?)

Pozdr.

-----------------
Jedyne espero w Tychach z naklejką klubową :)
I chyba jedyne odpalane na guzik :)
2022-11-23 10:48
  
 
 2013-03-16 11:42:29

Jeśli będziesz poprawiał masy, to polecam:

    1. Elektrosol
    2. ISOL
    3. Smar przewodzący miedziany

Pierwszy to stary, ale sprawdzony środek (ja osobiście uważam, że jeden z najlepszych) do czyszczenia zabrudzonych, ,zaśniedziałych styków. Stosuje go od lat, zarówno w elektryczne połączenia śrubowe, kostki połączeniowe i także przełączniki. Czasem, ale tylko czasem, stosuję go jako środek doraźny(gdy potrzebuje zrobić coś na szybko.
Normalnie jednak stosuję jako środek czyszczący, a potem wypełniam połączenie smarem miedzianym. Pod śruby przykręcające masę daję zawsze podkładkę zębatą. Po wykonaniu połączenia zalewam ISOLEM.
Zresztą ISOL przydaje się również na zabezpieczenie cewki WN, kopułki. Wszystkie preparaty można znaleźć w necie i są stosunkowo niedrogie.
Wykonanie dodatkowych połączeń przewodowych punktów podłączenia masy, to w starszym samochodzie bardzo dobry pomysł, tylko, że pracochłonny. Stosowałem tę metodę już nie raz.
Może nie trzeba wszystkiego do razu, tylko stopniowo, to co szwankuje.
Pozdrawiam

-----------------
Miłość najczęściej bywa ślepa, ale w tym jej urok.
2019-07-27 21:44
  
 
 
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM