Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[125p] Oryginalny alternator do 125p z 68-74r

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2015-01-15 20:30:10

Nie mogę znaleść rzetelnych informacji na temat alternatora montowanego we fiatach 125p z pierwszych roczników produkcji. W moim klasyki z 1970r. mam problem z ładowaniem. Zamontowałem już drugi alternator(oba są nowe) i w kółko mam problem z ładowaniem.
Problem polega na tym,że na wolnych obrotach w okolicy 1000obr. łądowanie wynosi 14,1 -14,8V a po delikatnym dodaniu gazu ładowanie świruje od 13,9-15,4V. Na obu alternatorach jest to samo.
Pomimo nowych alternatorów wymieniłem również przewody do aku oraz rozrusznika na nowe o odpowiednim przekroju.
Do tego zamontowałęm regulator jezpol(elektroniczny) dedykowany do alternatora 6-cio diodowego(takie też mam alternatory). Kupiłem nawet dwa regulatory i na obu jest to samo. Po zamontowaniu mechanicznego regulatora ładowanie dobija do 17V!

Nie wiem gdzie szukać przyczyny skoro alternatyor,regulator i przewody są nowe(alternator był dodatkowo sprawdzany przez firmę zajmującą się regeneracją i wszystko z nim wporządku)

Tak więc- czy alternatory do klasyka mogą być inne niż w MR?

-----------------
http://fiatem.pl/
2020-03-15 22:32
  
 
 2015-01-16 08:56:52

Cytat:
2015-01-15 20:30:10, HEMIGTX pisze:
Nie mogę znaleść rzetelnych informacji na temat alternatora montowanego we fiatach 125p z pierwszych roczników produkcji. W moim klasyki z 1970r. mam problem z ładowaniem. Zamontowałem już drugi alternator(oba są nowe) i w kółko mam problem z ładowaniem. Problem polega na tym,że na wolnych obrotach w okolicy 1000obr. łądowanie wynosi 14,1 -14,8V a po delikatnym dodaniu gazu ładowanie świruje od 13,9-15,4V. Na obu alternatorach jest to samo. Pomimo nowych alternatorów wymieniłem również przewody do aku oraz rozrusznika na nowe o odpowiednim przekroju. Do tego zamontowałęm regulator jezpol(elektroniczny) dedykowany do alternatora 6-cio diodowego(takie też mam alternatory). Kupiłem nawet dwa regulatory i na obu jest to samo. Po zamontowaniu mechanicznego regulatora ładowanie dobija do 17V! Nie wiem gdzie szukać przyczyny skoro alternatyor,regulator i przewody są nowe(alternator był dodatkowo sprawdzany przez firmę zajmującą się regeneracją i wszystko z nim wporządku) Tak więc- czy alternatory do klasyka mogą być inne niż w MR?



Sprawdź masę , powypinaj kolejno bezpieczniki od mediów obserwując wskazania ładowania. Może też masz bardzo rozładowany aku - podobno też tak może się dziać - spróbuj na innym.

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
2021-02-12 09:09
  
 
 2015-01-16 09:28:31

Też kiedyś miałem taki problem, okazały się reglery wadliwe, dopiero trzeci "załapał". Tak jak mar pisze, uszkodzony akumulator też może dawać takie objawy.

-----------------
Fiat 124 Spider, Fiat 125, Fiat 125p, 126p, Fiat 500, Fiat 600, Fiat 850
www.jarcar.net
2021-08-11 08:07
  
 
 2015-01-18 10:05:36

Masa "czysta" na nowym kablu z klemą.
W sumie na innym akumulatorze nie próbowałem nic robić ale pójdę tym tropem i założę aku ze sprawnego auta a następnie zacznę wyciągać bezpieczniki.
Wogóle to nie muszę nawet podpinać miernika żeby wiedzieć co się dzieje z ładowaniem ponieważ po dźwięku jaki wydaje alternator słyszę,że jest mocno obciążony i przy okazji każde urządzenie elektryczne w samochodzie"faluje" identycznie jak skoki napięcia.
Kupię przy okazji nowy przekaźnik lampki sygnalizacyjnej ładowania bo kontrolka też mi nie działa...

-----------------
http://fiatem.pl/
2020-03-15 22:32
  
 
 2015-01-18 19:15:36

nie wiem jak tu ale jak dobrze kojarzę w maluchu musi być sprawna kontrolka bo wtedy nie ma wogólę ładowania.
Polecam też sprawdzić właśnie miernikiem jakie jest ładowanie w różnych miejscach, najważniejsze to ile jest przy alternatorze, może tam jest za dużo a przy aku już nie ma dobrego kontaktu i skacze.

-----------------
Poznańska Grupa Rajdowa
2023-02-03 21:19
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM