2014-09-09 03:01:01
Jako, że temat hamulców w Escorcie jest jednym z moich ulubionych to chętnie się przyłączę do dyskusji. Też swego czasu miałem 239mm z przodu i ewidentnie Ford się po prostu grubo pomylił. Ten zestaw przy 4 pasażerach przegrzewał się po paru godzinach jazdy na drodze krajowej, a co dopiero jakby gdzieś ostrzej przycisnąć. Dlatego pierwszą rzeczą jaką zmodyfikowałem w aucie to przednie hamulce.
Wleciały zaciski z RS2000, wiadomo tarcza 260mm.
Na początku było gładkie Brembo i EBC GreenStuff. Hamowanie rewelacja od samego montażu. To co wypadałoby pochwalić to czucie pedału hamulca i precyzja siły hamowania. Niestety mimo, że hamują świetnie to klocki te nie są do tyrania. Spaliłem swój zestaw tak, że cała ta zielona farba zrobiła się kawowo-brązowa, a sama okładzina obkruszyła się przy krawędziach. Ze 20 tys. km wytrzymały. Krótko mówiąc to klocki poprawiające bezpieczeństwo w sytuacjach awaryjnych, a nie klocki do zapitalania.
Z okazji tego, że Brembo biło jak sam szatan, a klocka już nie było kupiłem tarcze EBC Turbo Groove i tymczasowo wziąłem TRW, bo klocki, które zamówiłem miały być 6 tygodni później. Hamowało to nawet w porządku (gorzej niż GreenStuff, ale hamowało), ale po krótkim dotarciu jak zrobiłem sobie jeden szybki przejazd to z klocków leciał siwy dym po zaparkowaniu.
W końcu jakimś cudem kupiłem Ferodo DS2500 do eresowych zacisków. Układały się bardzo długo chyba. Przez pierwszy 1000km popiskiwały przy delikatnym hamowaniu. Klocek na tyle twardy, że pedał hamulca, że przy mocnych hamowaniach pedał trzeba wdusić troszkę bardziej. Prawie na pewno jest to spowodowane gumowymi przewodami hamulcowymi, które za bardzo pracują zanim podadzą odpowiednie ciśnienie na tłoczek. Co ciekawe mimo, że te klocki hamują na zimno tak samo jak na ciepło to nie mają homologacji drogowej. Ogólnie to EBC Turbo Groove + Ferodo DS2500 to genialny zestaw, który wytrzymuje absolutnie wszystko i pierwszy mój zestaw, którego nie udało mi się jeszcze przegrzać.
Teraz w garażu leżą i czekają cztery przewody silikonowe w stalowym oplocie oraz litr płynu Ferodo FSF 050. Podejrzewam, że to poprawi gąbczastość pedału hamulca. Oprócz tego zebrałem też zestaw do konwersji tylnych bębnów na tarcze z Foki mk1, ale wymaga on regeneracji i właśnie dlatego przewody czekają.
-----------------