2016-03-28 21:48:11
Przede wszystkim to żebyś mógł ładnie zgrać wszystkie 3 wałki ze sobą to musisz wyluzować śruby na kołach wałków rozrządu. Najłatwiej to zrobić po założeniu blokady wałków rozrządu, bo kółka przydają się do ustawienia wałków tak, żeby blokada weszła. Wał korbowy ustawiasz według znacznika na kole pasowym i drugiego na misce olejowej. Jak już masz wszystko ładnie ustawione to zakładasz pasek i zbierasz luz, ale tak, żeby wału korbowego nie obrócić. Sprężynka to tylko taka pomoc, ale tak naprawdę wcale nie jest potrzebna. Pasek musi być po prostu właściwie napięty, tak ciasno żeby nie przeskoczył, ale też tak luźno żeby nie pracował pod zbędnym naprężeniem. Po napięciu paska blokujesz koła wałków rozrządu. Sprawdzasz znacznik czy nic się nie przesunęło, usuwasz blokadę i kręcisz wałem korbowym. Jak wszystko jest zsynchronizowane i pasek jest odpowiednio napięty to możesz składać resztę do kupy, a jak nie jest to próbujesz poprawić to co spieprzyłeś i tak do skutku.
Nie wiem czy w jakiejś książce nie było momentu jaki trzeba przyłożyć na napinacz przed przykręceniem. Tak czy siak większość z nas robi to na czuja i działa.
-----------------
[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2016-03-28 21:53:54 ]