Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Escort 1.8 zetec - rozrząd

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2016-03-29 09:22:58

Dobrze prawisz Panie.Co do sprężynki ja zakładam ją razem z nową rolką(napinaczem)na samym początku i cofam napinacz na maxa tak ,że spręzynka jest napięta.Po założeniu paska luzuję rolkę i się sama cofa i napina pasek.Tak czy siak napięcie paska trzeba sprawdzić i przeważnie dopiąć.

-----------------
AUTONAPRAWA,LAWETA,SKUP SAMOCHODÓW 602329492
2023-04-01 16:15
  
 
 2016-03-28 21:48:11

Przede wszystkim to żebyś mógł ładnie zgrać wszystkie 3 wałki ze sobą to musisz wyluzować śruby na kołach wałków rozrządu. Najłatwiej to zrobić po założeniu blokady wałków rozrządu, bo kółka przydają się do ustawienia wałków tak, żeby blokada weszła. Wał korbowy ustawiasz według znacznika na kole pasowym i drugiego na misce olejowej. Jak już masz wszystko ładnie ustawione to zakładasz pasek i zbierasz luz, ale tak, żeby wału korbowego nie obrócić. Sprężynka to tylko taka pomoc, ale tak naprawdę wcale nie jest potrzebna. Pasek musi być po prostu właściwie napięty, tak ciasno żeby nie przeskoczył, ale też tak luźno żeby nie pracował pod zbędnym naprężeniem. Po napięciu paska blokujesz koła wałków rozrządu. Sprawdzasz znacznik czy nic się nie przesunęło, usuwasz blokadę i kręcisz wałem korbowym. Jak wszystko jest zsynchronizowane i pasek jest odpowiednio napięty to możesz składać resztę do kupy, a jak nie jest to próbujesz poprawić to co spieprzyłeś i tak do skutku.

Nie wiem czy w jakiejś książce nie było momentu jaki trzeba przyłożyć na napinacz przed przykręceniem. Tak czy siak większość z nas robi to na czuja i działa.


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2016-03-28 21:53:54 ]
2018-07-13 21:27
  
 
 2016-03-28 13:50:32

Witam. mam takie małe pytanie. Jestem w trakcie wymiany rozrządu. Stary rozrząd zdemontowany. Nowy zestaw INA kupiony. I tu moje pytanie... W nowym zestawie jest sprężynka i taka śrubka. Wyczytałem że jest to sprężynka do napinacza. Lecz nie znalazłem nigdzie dokładnej odpowiedzi ponieważ jedni piszą że tą sprężynkę się zakłada ale gdy naciągnie się pasek (na najdłuższym miejscu pasek przekręcić o 90stopni) i potem się ją ściąga. Inni z kolei piszą że tą sprężynkę się zakłada i rozrząd sam się napina za pomocą tej sprężynki. Mógłby ktoś opisać albo dać jakąś instrukcję jak to powinno być fachowo zrobione bo już zgłupiałem... Jak do tej pory zawsze ustawiałem rozrządy przekręcając pasek o 90stopni ale to było w silnikach 8 zaworowych z jednym wałkiem. Więc proszę o wyrozumiałość bo przyznaję się bez bicia że wszystkiego o silnikach nie wiem
2018-11-07 15:00
  
 
 
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM