2018-01-26 12:52:46
Witam. Mam znow problem z LPG. Przyczyną moich poniższych usterek były zużyte membrany reduktora. Kupiłem zestaw napraczwaczy i wywieniłem. Mam jednak taki problem. Mam kabel diagnostyczny CCY i problam do Nicolaus 2004. Po złożeniu do kupy reduktora sprawdziłem miernikiem wartość napięcia sondy lamda i było 0,45V i nie oscylowała. Wziąłem kompa i Nie zmieniłem żadnych wartość PWA ani nic, a jedynie większą śrubką od reduktora pokręciłem tak żeby sonda oscylowała od 0,2 do 0,9V i tak zostawiłem. Śrubka mniejsza (by-pass) oczywiście zakręcona. Potem wziałem kompa do kabiny i troszkę pojeździłem i było ok. Potem jednak zauważyłem że silnik łapie muła, najcześciej przy rozpędzaniu się i zmianie biegu z 1 na 2. Po jakimś czasie znowu wziąłem kompa i patrze znowu sonda V=0,45. Po przełączaniu na beznyne równiez stała wartość 0,33V. Szok. Dodam jeszcze, że silnik ładnie pracuje na benzynie a spalanie lpg wynosi ok 11L/100km w cyklu miejskim. Wczoraj zaczałem grzebać i prbować ustalić czemu ta sonda nie pracuje. Miałem założony jakiś zamiennik z allegro (kiedyś mi kazali kupic niepotrzebnie) więc wypiałem wtyczke i podłączyłem tą starą ale oryginalną i położyłem na maske. Wskanie było że jest ubogo. Założyłem tą sonde w tłumik i znów regulacja. Wyregulowałem tak, jak powyżej na wolnych obrotach i przy obrotach 3000 na min. Przejechałem tak około 10km i po dwóch dniach znowu sie podpiąłem pod kompa. Oczywiście sonda 0,45V na lpg i 0,33V na beznnynie. Zauważyłem też że odpięcie wtyczki od przepływki nie robi różnicy dla pracy silnika. Dziwie się że nie moge zmienić wielu wartość w programie LPG takich jak: stała wartość PWA, odniesienie dla sondy lambda na b. jałowym itd. Po prostu program ich nie przyjmuje. Czyżby silnik działał w jakims trybie awaryjnym? Jak zresetowac kompa ECC IV ( na ile minut odpiąć aku)? Jak zresetować kompa LPG. Ktoś ma jakies pomysły? Teraz auto mam w takim stanie że wogóle na wolnych nie chce chodzić bo gaśnie.