2004-12-19 14:09:20
Cytat:
|
2004-12-19 13:31:40, qyawiak pisze:
tylko się proszę nie śmiać co to znaczy, że silnik jest kolizyjny i nie kolizyjny ja mam 1.6 EFI 94`
|
|
Nikt sie nie bedzie smiał.
kolizyjność znaczy to :
że jak urwie ci sie pasek rozrzadu ktory kieruje tym kiedy zawory sie otwieraja a kiedy zamykaja (samo uchylanie zaworów wykonuje wałek rozrzadu krzywkami poprzez jeszcze popychacze ) to niektore zawory zostana w pozcji otwarcia i przywali w nie powracajacy tłok cylindra.
Jesli tłok przywali w zawory to moze nawet urwac je albo powaznie uszkodzic cała glowiece wtedy silnik taki jest jak najbardziej kolizyjny.
Natomiast jesli na tłoku sa wciecia pod zawory i pomimo urawnia paska tłok nie przywali bo otwarte zawory zmieszcza sie we wciecia w tłoku to wtedy silnik jest bezkolizyjny.
Zetek jest raczej kolizyjny
natomiast 1.6 EFI 8V jest bezkolizyjny
z tego powodu regularna wymiana paska rozrzadu jest tak istotna.
nie wiem czy to jasno opisałem ale ktos kto ma dobra wyobraznie i mniejwiecej wie na jakiej zasadzie dziala silnik to zajarzy.
Pozdrawiam
-----------------
1.8 TDi 97r sprzedany
1.6 EFI 91r sprzedany
#732
----------------------
one shot one dead