2006-03-28 11:10:41
Szanowni użytkownicy forum FEFK.
Dbając o kulturę słowa, wypowiedzi oraz o dobre imię klubu, a także wychodząc naprzeciw wzajemnemu obrzucaniu się wyzwiskami przedstawiamy Wam nowe ogólne zasady poprawy dyscypliny.
Oto sekwencja postępowania:
1. Ostrzeżenie
- wyjątek - w przypadku obrażenia - z nakazem oficjalnych przeprosin w ciągu 24h, w przypadku braku przeprosin, następuje pkt. 2.
2. Skreślenie na 7 dni
3. Skreślenie na 30 dni
4. Ostateczne i nieodwołalne usunięcie, skreślenie z listy numerów klubowych
Ostrzeżenia mają ważność jednego roku, skreślenia zaś dwóch lat, z wyjątkiem skreślenia na stałe.
Taryfikator skreśleniowy:
1. Przeklinanie i używanie słów powszechnie uważanych za wulgarne na forum.
2. Bezpośrednie obrażanie innych (określanie ich epitetami : jesteś taki czy inny).
3. Sugestywne obrażanie innych poprzez przenośnię (w efekcie wszyscy wiedzą o kogo chodzi - ( Kim jest osoba zniesławiana), ale nie jest to otwarcie napisane).
4. Zadanie pytania na forum w stylu „Dlaczego mój wątek został zamknięty, ponieważ mam odmienne zdanie?”, niepotrzebna dyskusja z moderatorem nad słusznością jego decyzji (decyzji podjętej zgodnie z obowiązującym regulaminem).
5. Cytowanie na Forum korespondencji prywatnej i rozmów (np. GG) bez zezwolenia adwersarza.
6. Umieszczanie treści sprzecznych z prawem polskim i międzynarodowym, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej etc. oraz propagujących przemoc bądź zawierających sceny drastyczne.
7. Prowokowanie kłótni, wprowadzanie napiętej atmosfery na forum.
Wraz z pierwszym ostrzeżeniem zostanie utworzony nowy wątek, zawierający listę osób które takowe otrzymały.
Moderator ma obowiązek poinformować za pomocą powiadomienia na priv o wpisaniu na listę ostrzeżeń, nie musi zaś informować w postaci wiadomości na priv osoby skreślonej (zarówno czasowo i jak na stałe) i proszę w tej sprawie nie pisać do nas, ponieważ prośby, próby tłumaczenia się i pytania pozostaną bez odpowiedzi. Nick danej osoby wraz z uzasadnieniem decyzji pojawi się w tym wątku.
Po przywróceniu osoby na listę klubową, data jego przyjęcia do Klubu będzie datą z dnia przywrócenia, nie ma możliwości zmiany tej daty na datę sprzed skreślenia.
Prosimy wszystkich o powściągliwość.
Ostrzegamy, że nie będzie żadnych taryf ulgowych, jeśli któryś z nas zobaczy naruszenie, nieważne czy to członek Zarządu, KR, Sympatyk czy Driver, skreślenia będą takie same więc nie zmuszajcie nas do podejmowania takich kroków.
Kolegium Moderatorów zastrzega sobie prawo do modyfikacji niniejszego regulaminu w późniejszym terminie. Publikacja nowej treści odbędzie się poprzez edycję postu osoby zakładającej ten wątek z zaznaczeniem treści dopisanej.
Jak widzicie kolejność postępowania uległa zasadniczej zmianie, nie uległy zmianie punkty z taryfikatora. Obecne postępowanie moderatorów jest bardziej liberalne i wielostopniowe, mamy nadzieję na to iż da szansę na zmianę zachowania, nie przyczyni się zaś do większej frywolności i wulgarności.
Dotychczasowe skreślenia utrzymują swoją ważność na zasadach skreślenia na okres 7 dni wg. nowego regulaminu, z wyjątkiem skreśleń na stałe.
Z wyrazami szacunku
Kolegium Moderatorów FEFK.
[ wiadomość edytowana przez: Wojo, dnia 2008-12-16 00:40:29 ]