| |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
Autor | |
plump
 Espero 1,8 CD + LPG Kraków | 2005-05-14 13:08:04 Jestem kur....a za!!  Niepoprawiacze są zdrowsi przede wszystkim ----------------- pozdrawiam
Maciek
---------------
co zrobić z dziurami w dołach drzwi złomero?????? HELP |
| |
DeeJay Klubowy Weteran

 Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2005-05-14 20:31:22 Zauważyłem, że mi lekutkawo cieknie olej od spodu
Wygląda mi na to, że przepuszcza korek spustowy oleju
Co z tym zrobić ? Wymienić korek, czy może jest przy nim jakaś uszczelka ?
----------------- Da Bass |
2025-03-02 19:59 | |
the_undertaker Klubowy Weteran
 Passat/New Beetle Złotniki Kujawskie | 2005-05-15 00:45:30 Mnie niestety cieknie olej przez uszczelkę miski olejowej a w jednym miejscu prawie mi tą uszczelkę wydmuchało. Nie ma co czekać aż w trasie mi kiedyś wszystko wycieknie. Uszczelkę pod głowicą też niedługo będę musiał zrobić i wymienię od razu pompę wody gdyż przy 120 tys. na zmianie paska rozrządu nie wymieniłem a teraz mam 130 tys. a podobno gdzieś widać niewielki przeciek z tych właśnie okolic.
Pytałem o samą uszczelkę miski w sklepie z częściami Opla i kosztuje 35 zeta. Sprzedawca opowiadał, że niektórzy wogóle wywalają tą wkładkę metalową (którą ponoć też trzeba wymieniać) gdyż ona nic nie daje a bez niej też się nic nie dzieje. Po co jest ta metalowa wkładka w misce olejowej więc??? |
2021-12-27 20:00 | |
Robert_S
 Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-05-15 01:33:17 Na pewno po coś ona jest. Inaczej by jej nie montowano. Być może ta przegroda zapobiega pienieniu się oleju w misce? ----------------- Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher |
2015-11-21 22:38 | |
piotr_ek
 Reno Złomguna Olkósh | 2005-05-15 08:08:36 Egh... Widzę, że wzorcowi kierowcy jesteście. Przeczytaliście dokładnie rozdział "Czynności przed jazdą" w instrukcji obsługi do złomiaka. |
2018-08-28 21:42 | |
plump
 Espero 1,8 CD + LPG Kraków | 2005-05-15 10:00:59 A co tam pisze? Chce mi sie zaglądać?? ----------------- pozdrawiam
Maciek
---------------
co zrobić z dziurami w dołach drzwi złomero?????? HELP |
| |
peter1819
 Zmiana auta Piotrków | 2005-05-25 23:58:54 Witam.
Jak sobie tak czytam to „pocenie” się z pod uszczelek w naszych Esperaczkach to norma po pewnym przebiegu.
Ja niedawno wymieniałem w swoim Esperaku uszczelkę pod pokrywką zaworów.
Koszt uszczelki 25 zł razem z tym jednym kołkiem gumowym. Do tego jeszcze 11 sztuk podkładek z uszczelkami gumowymi za 11,50. Po założeniu i przejechaniu około 500 km olejek dalej sobie ciekną. Powiedziałem sobie „o nie, tak nie może być”. Rozebrałem jeszcze raz, odtłuściłem wszystkie powierzchnie benzyną ekstrakcyjną i nałożyłem na powierzchnię głowicy, w ten kanałek w pokrywce i pod uszczelki pod śruby środek Loctite 518. (http://www.multibo.swidnik.pl/multibo.htm).Do tej pory jest spokój, a przejechałem już około 2000 km.
Dwa tygodnie temu to samo zrobiłem z uszczelką pod mechanizmem różnicowym skrzyni biegów. Koszt uszczelki 5,50 zł. Przy okazji wymiana oleju w skrzyni – Mobil 80W – 18 zł za 1 l.
A tydzień temu do wymiany poszła uszczelka pod miską olejową. Pociło się strasznie.
Koszt uszczelki to 22 zł. Jak się okazało to u mnie oryginalnie nie było uszczelki tylko jakaś gumowa masa. Zdjęcie miski to pestka. Wyczyściłem całą w środku, odtłuściłem, nałożyłem nową uszczelkę i Loctite i …. tu się zaczął mały problem. Mimo dokręcenia równo wszystkich śrub okazało się, że nie mogę wkręcić tych 4 śrub 10 od strony skrzyni. Jak nie było uszczelki to cała miska była powiedzmy 2mm wyżej i otwory się pokrywały.
Miski nie można było dalej dokręcać bo bałem się przeciągnąć i zerwać gwint, poza tym w uszczelce w otworach na śruby są takie małe podkładki (przekładki) chyba specjalnie aby jej za bardzo nie zgnieść. Poradziłem sobie luzując wszystkie śruby i najpierw załapałem na te 10. Zabawy nie mało Aha dodatkowo wszystkie gwinty śrub również posmarowałem 518. Ale wszystko się udało zrobić i jak na razie pod miską sucho.
|
2008-02-28 09:46 | |
-JACO- Klubowy Weteran
 Megane RS250 Cup Warszawa | 2005-05-26 00:07:05 Ja ostatnio wymieniałem uszczelkę pod miska u Pana Sławka.
Co ciekawe Pan Sławek (nawiasem mówiąc świetny fachowiec) stwierdził ,że po wielu próbach uszczelniania tego miejsca silikonem okazało się ,że samochody z czystą, oryginalną uszczelka robią większe przebiegi niż te doszczelniane silikonem. ----------------- |
2013-12-28 09:36 | |
DeeJay Klubowy Weteran

 Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2005-05-26 10:39:58 JACO - jaki koszt ? ----------------- Da Bass |
2025-03-02 19:59 | |
-JACO- Klubowy Weteran
 Megane RS250 Cup Warszawa | 2005-05-26 10:58:28 Koszt oryginalnej uszczelki ok. 30 - 40 zł. (już nie pamiętam dokładnie), a robocizna, trudno stwierdzić - za wyminaę uszczelki, oleju, filtra, podsztukowanie jedej osłony plastikowej i smarowanie wybieraka skrzyni biegów zapłacilem 100zł. ----------------- |
2013-12-28 09:36 | |
Maestro Klubowy Weteran
 Toyota Avensis Rzeszów | 2005-06-04 15:37:55 Po paru nieudanych próbach uszczelnienia miski zakupiłem to oto:
Koszt: 98,-.
W poniedziałek zamontuję i ...
.. niech no mi jeszcze kropla skapie, ...
--
Wiesiek (Maestro)
|
2017-05-05 13:57 | |
peter1819
 Zmiana auta Piotrków | 2005-06-06 10:06:37 Maestro, a jak przejdzie Ci przez to cudo smok?
Chyba będziesz musiał jakiś otworek wydłubać  |
2008-02-28 09:46 | |
-JACO- Klubowy Weteran
 Megane RS250 Cup Warszawa | 2005-06-06 11:59:34 Wersja uszczelka + przegroda powinna być szczelniejsza, gdyż guma jest zwulkanizowana z metalem (podobno)......
ale tak szczerze..... myślę że zamiast 10 tyś. km. wytrzyma 16 tyś km. ----------------- |
2013-12-28 09:36 | |
-JACO- Klubowy Weteran
 Megane RS250 Cup Warszawa | 2005-06-06 12:00:13 Cytat:
| 2005-06-06 10:06:37, peter1819 pisze:
Maestro, a jak przejdzie Ci przez to cudo smok? Chyba będziesz musiał jakiś otworek wydłubać
|
|
Czy Ty czasem nie mówisz o 1,5????? ----------------- |
2013-12-28 09:36 | |
Robert_S
 Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-06-06 12:49:52 ta przegroda jest oryginalnym wymysłem GM. NIe ma obawy o smok pompy.
Za to ja od 35 kkm jeżdże bez uszczelki - silikon za 0 pln spełnia zadanie - zero pocenia czy wycieków.
----------------- Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher |
2015-11-21 22:38 | |
peter1819
 Zmiana auta Piotrków | 2005-06-06 14:46:27 Szczerze mówiąc (pisząc) mam pewne obawy co do tego wynalazku.
W Espero miska olejowa wygląda naprawdę nieciekawie od środka.
Są tam dwie przegrody poziome i dodatkowo posiadają one wycięcia na smok.
Przez te dwie przegrody trzeba odkręcać "portki" od kolektora wydechowego aby zdjąć michę.
A na tej fotce nie widzę żadnego otworu przez który smok mógłby przejść przez nią i przez przegrody.
Smok dochodzi przecież prawie do samego dna.
Hmm... jestem ciekaw tego rozwiązania. |
2008-02-28 09:46 | |
-JACO- Klubowy Weteran
 Megane RS250 Cup Warszawa | 2005-06-06 15:13:10 Peter1819 zdaje mi się że Ty piszesz o silniku 1,5....
W 2,0 i 1,8 fabrycznie, oryginalnie, uszczelka jest wulkanizowana z taka przegroda jak ta na zdjęciu. ----------------- |
2013-12-28 09:36 | |
Tomek-Mydlowski
 Warszawa | 2005-06-07 08:46:29 Cytat:
| 2005-06-04 15:37:55, Maestro pisze:
Po paru nieudanych próbach uszczelnienia miski zakupiłem to oto: Koszt: 98,-. W poniedziałek zamontuję i ... .. niech no mi jeszcze kropla skapie, ... -- Wiesiek (Maestro)
|
|
ta blacha jest raczej używana  za brudna na nową, moja przy wymianie była jasna, srebrna - jak pokrywa zaworów.
Natomiast mycie jej odtłuszczaczem a potem wodą spowodowało pojawienie się nalotu rdzy i byłem zmuszony do drapania jej papierem ściernym.
Odnośnie zas uczelki, należy wymienić sama - bez blacy, smog się odkręca - dwie śruby 10 mocujące rurke i jedna 10 mocujaca wspornik.
Ja posmarowałem silikonem tylko w miejscach łączenia bloku - 4 czy 5 miejsc w obwodzie uszczelki.
Ważne jest umiejetne dokręcenie śrub w okolicach posmarowanych silikonem. Przy przykreceniu na maxa schnący silikon - rozsadzi uszczelke. Dlatego nalezy dokręcić delikatnie, dac silikonowi wyschnać, a następnie bardzo delikatnie dociągnąć śruby.
Ja tak zrobiłem i nie cieknie "nawet" po dystansie 9 tys km. ----------------- |
2022-01-02 11:15 | |
JaRabbit Klubowy Weteran
 Toyota Corolla WF | 2005-06-07 08:47:49 Robert_S, czy uszczelniałeś miskę na taki pomarańczowy silikon w tubce? I nie ma żadnych wycieków? |
2019-07-12 15:27 | |
peter1819
 Zmiana auta Piotrków | 2005-06-07 09:14:13 Ja piszę z własnego doświadczenia rzeczywiście o silniku 1.5.
Nie wiedziałem że w 1,8 i 2,0 jest inaczej.
Ale jak kupowałem uszczelką pod miskę u siebie w sklepie z częściami typowo do Daewoo to powiedzieli, że wszystkie silniki mają taką samą uszczelką pod miską. Więc stąd moje zdziwienie tą nietypową uszczelką.
Chyba wprowadziłem małe zamieszanie. Ale z drugie strony lepiej rozwiać wszystkie wątpliwości.
|
2008-02-28 09:46 | |
Poprzednia strona Następna strona [ 1 2 3 ] |
|