2008-01-29 22:01:30
Pomimo, że mój "kaszel" jest znany na tym forum, to postanowiłem "oficjalnie" go przedstawić, a zarazem ...pożegnać. Ale od początku..
Auto kupiłem od brata, który wydostał je z garażu po 3 latach postoju. Rocznik 1979, od nowości w rodzinie, jeżdził nim wujek. Na początku pomarańczowy z chromami, w 1987 przeszedł w fabryce fiata w tychach tzw. przekładke karoserii i stał się czerwonym fl.
Tak wygladał jak kupiłem go od brata, który pokierował go w odpowiednią strone. Jesień 2002r
Wiosną 2003 postanowiłem, że będę nim startował i zacząlem go "robić"
Odmalowałem go, pierwsze drobne modyfikacje.
Pierwszy start 11 pażdziernika 2003 na torze Fiata.
Sezon 2004 to dużo jeżdzenia, auto spisywało się bez zarzutu.
Zaliczyłem 6 startów. Jesienia złożyliśmy pierwszy nowy silnk. Głowica -3mm na duzych ssących, wałek na dół Heinrich, jeździł bardzo dobrze.
13.12.2004 na 9 SRS
Auto było przygotowane do sezonu 2005, który przyniósł tylko 5 startów, za to z bardzo fajnymi wynikami.
Jednak samochód podczas sezonu przechodził gruntowne modyfikacje, i tak latem pojawiły się lekkie klapy HNT i szyby z poliwęglanu.
Pod koniec roku okazało zię, że brat pozbywa się swojego rajdowego kaszla na części, Wziąłem od niego pakiet gratów z Klatka Ireco i przednimi bilami na czele. Bilsteiny poszły do regeneracji.
Przez zime nie próżnowaliśmy i auto stało poskładane do kupy, żeby się tak prezentować.
Na sezon 2006 pozyskałem sponsora - hurtownia Mera. Wynik sportowy marny 3 starty w pierwszej połowe sezonu poniważ silnik nadawał się do remontu.
Na seryjnym silniku udało mi się zaliczyć sierpniowy zlot naszego klubu w Dobczycach oraz wrześniowy nad Sosina.
Co silnika to postanowłem, że przyszedł czas na A-grupe i jesienią zabrałem sie za zakup części do budowy nowego silnika.
Wszystko się strasznie przeciągało w czasie tak, że przerwa przeciągnęła do roku. Przekonalem sie również o kosztach budowy.
Części:
- nowa głowica 160
- nowy blok 170
- wałek 555 300
- koło pasowe alu 110
- nowe tłoki + cylindry 130
- wał z Bisa
- duże zawory 100
- nowy rozrząd 40
- wał 40
- polerowane korby 150
- obróbka głowicy 230
- szlif wału 230
- panewki 30
- nowe szklanki 30
- nowa miska + uszczelka 40
- olej Castrol Edge Sport 160 4l + 40 motorlife
- krótka skrzynia Kałuża 3 i 4 750zł
Wyszło dużo - 4000 i w wrześniu 2007 ruszyłem z kopyta zaliczając do konca roku 7 startów prawdziwym ścigantem w tej klasie.
Auto spisywało się bardzo dobrze przez cały okres ekspolatacji. Z zaliczonych 23 startów zawsze na mecie. Jego budowa kosztowała dużo, ale nie załuje.
Ostatni start 16 grudnia 2007
Z autem tym wiąże się najwspanialszy okres mojego życia, wspominam każdą przygode którą z nim przeżyłem.
Jeżdziłem nim 5 lat, i teraz nadszedl moment na życiowa decyzje o zmianie auta. Daleko maluszek nie odjechał, kupił go mój kolega z Tychów, planuje starty od połowy sezonu.
W garażu stoi już nowa rajdówka... więcej wkrótce
-----------------
Janota Rally Team -
www.JANOTA-TEAM.com
[ wiadomość edytowana przez: 130TC dnia 2008-01-29 22:53:47 ]
[ powód edycji: [126] ][ wiadomość edytowana przez: 130TC dnia 2009-06-22 20:50:21 ]