2003-07-25 20:32:27
Miało być wcześniej dalsze łopatologiczne, ale ....
Właśnie, chciałem sobie sprawdzić przed wyjazdem stan układu hamulcowego i dobrze, że to zrobiłem.
Tylny prawy tłoczek zatarty
114 zeta w plecy - ale cały układ sprawdzony, przeczyszczony, nasmarowany + nowy cylinderek. Czy to dużo ?
No ale do rzeczy
II ETAP PPRZYCISKI PRZY ZEGARACH :
O demontażu całej ramki z przyciskami nie napiszę, bo to nie jest trudne.
Po rozłączeniu kostek przycisków ( idąc od góry) oba przecimgielne i przycisk ogrzewania szyby tylej, rozbieramy je podważając śrubokrętem zaczepy. W środku są przecudowne gumki w których osadzone są żaróweczki niczym łebek od szpilki.
Bez skrupułów wywalamy gumki z zawartością i w miejscu nitowania widocznych blaszek ( idealne otworki na nóżki diody) lutujemy diody np. 12V, 5mm blue
( sprawdzić gdzie jest +)
Ja, celem wytłumienia efektu oczojebności diod soczewkowych wkleiłem w miejscu "ikonki" niebieską folię Pycla - i to 3 warstwy !
Efekt widzicie na zdjęciach.
Awaryjnych nie ruszałem z wiadomych względów
Sprawa komplikuje się przy przyciskach regulacji oświetlenia i pracy wycieraczek. Próby (nawet siłowe) rozebrania tego elemanta były bezowocne. Więc sprofanowałem wytwór koreańców polskim brzeszczotem, wycinając otwór montażowy o wym. 2,5x2 cm w miejscu osadzenia żarówki. Tą wylutowałem i zastąpiłem diodą 12V.
Powstały otworek zakleiłem wraz z wyciętą "klapką" taśmą typu "scot" i jest ok ! I tak tego nie widać. Siłowe rozebranie tych przycisków powoduje usterkę potencjomertu(a) - przerywa, więc sobie darowałem rozbiórkę.
REGULATOR USTAWIENIA ŚWIATEŁ MIJANIA
Ha, nawet nie śniłem, że to może swiecić - ale ktoś z nowych klubowiczów zadał na ten temat pytanie, więc do roboty !
Demontaż prosty - śrubokręcik cienki i podważyć aż wyskoczy. W środku żarówkę zastapić diodą ( pamiętać gdzie jest +). W środku znajduje się element z przeźroczystego plexi, który rozprowadza światło do numerków ustawień reflektorów. Diodę częściowo przysłoniłem ciemną taśmą przylepną. Bez tego cyferek nie było widać, bo światło błąkało się po regulatorze
Przy okazji tych prac dowiedziałem się również, że mamy podświetlaną popielniczkę z przodu
KLAPA BAGAŻNIKA
Demontaż jak w innych przypadkach - jeden feler - ikonka jest fabrycznie maznieta od wewnątrz na zielono i nawet 3 warstwy folii nie pomogły "zgasić" tej zieleni - świeci jasno-niebiesko !
To by było na tyle !
Przyciski szyb i panel sterowania kierowcy - opis po zakończeniu prac !
-----------------