2013-08-21 19:23:54
Gdyby ktoś przymierzał się do zakupu oil tanka to poniżej mały FAQ jak usprawnić tanie zbiorniki z allegro.
Tjunink .... jako, że fabryczne puszki zwykle są puste to ich skuteczność zostawia trochę do życzenia, skorzystam z doświadczenia innych tjunerów i nieco stjuninguje oct, żeby jak najmniej par oleju z niego wracało do obiegu.
Nie udało mi się znaleźć sensownych złączek przelotowych, zastosuję więc najprostsze rozwiązanie, jeden króciec wkręcony na zewnątrz, jeden do środka i nałożony kawałek węża, żeby opary wlatywały mniej więcej w połowie wysokości zbiornika
Ze względu na wyjścia zainstalowane w zetecu, trzeba było dostosować też odpowiednie króćce, żeby nie robić zwężek, więc jeden króciec 13mm wlotowy (powinien 15 ale z braku laku ... ) i 10mm podciśnieniowy (do dolotu)
Wewnętrzny przewód doprowadza opary głęboko ale pozostaje jeszcze kwestia zatrzymania ich w środku, jak wiadomo podciśnienie może z łatwością wywlec je z powrotem. Z pomocą przychodzi pierwszy z brzegu sklep, w którym kupimy myjkę metalową (u mnie koszt 2x3pln). Myjka ta wbrew pozorom zajmuje maleńką ilość objętości, wizualnie jest tylko puchata a robi za świetny filtr
W ten sposób mamy 99% gwarancji czystego dolotu.
Powyższy mod został zapożyczony od ludzi doświadczonych z innych forumów i dzięki im za to, podobno spisuje się zacnie. Myjka zrobiona jest z nitek stali kwasoodpornej, nie będzie więc reagować ani z olejem ani zbiornikiem.
Oczywiście po przetestowaniu rozwiązania, węże zostaną zmienione na czarne olejowe.
-----------------
Chcesz ukryć twarz - wyjdź nago