2013-11-19 20:34:08
„Pyrrusowe zwycięstwo”
W niedzielę 17 listopada 2013 roku odbyła się finałowa runda cyklu Mistrz Kierownicy SKTM 2013, pod nazwą I Amatorski Mini Rajd o Puchar Luxady na terenie Krapkowic i Gogolina. Wiele załóg zebrało tego dnia nagrody, jednak niejedna ukończyła walkę na trasie z przysłowiowym podbitym okiem.
Już na początku chwilę grozy przeżyła załoga Andrzej Krasa / Alicja Krasa, gdy w ich Subaru źle zamknięta pokrywa silnika otwarła się w czasie jazdy i rozbiła szybę frontową. Załoga była dzielna i wywalczyła dobre 5 miejsce w rajdzie mimo defektu. Awarię układu zawieszenia odniósł lider mistrzostw w klasyfikacji generalnej Leszek Cebula pilotowany przez Beatę Donat, przez co jego tempo jazdy spadło i w ostatniej rundzie sezonu zdobył zaledwie 5 punktów. Ta sytuacja otwarła drogę załodze Schmidt / Kraft do zdobycia tytułu mistrzowskiego, pod warunkiem zdobycia 34 punktów, co jest wynikiem realnym do osiągnięcia. Niestety w pogoni za dobrym rezultatem pomarańczowe Suzuki zostało poważnie rozbite i wymagało holowania. Załodze nic się nie stało, jednak Michał Schmidt pozostał na koniec sezonu na pozycji wicemistrza, a tytuł mistrzowski powędrował w ręce Leszka Cebuli. Trzeci w klasyfikacji Tomasz Marek / Grzegorz Szczęsny nie stawili się na starcie ostatniej rundy, ale dobre wyniki z rund poprzednich okazały się wystarczające by utrzymać się na podium. Sytuacja w klasyfikacji rocznej była więc wstępnie rozstrzygnięta. Jedynie w klasie 1 Maciej Szczudło i Amelia Ryppa czuli się zobowiązani zdobyć pierwsze miejsce i ku zdziwieniu niejednej osoby, swoim małym Fiatem 126p byli na dwóch z dziewięciu przejazdów najszybsi. Choć mniejsze auta próbowały podcinać skrzydła mocnym maszynom, to w rzeczywistości wysokie loty przez większość rajdu miał Maciejec i Niederliński w VW Golfie. Zdobywcy Pucharu Lata SKTM 2012, w tym roku wystartowali jedynie w finałowej rundzie i niewiele brakowało, a mielibyśmy tzw „Powrót Króla” bowiem czasy przejazdu jak zwykle w ich wykonaniu na imprezach SKTM były fenomenalne. Połowę prób czasowych rozstrzygnęli dla siebie i również najszybszy przejazd dnia to przyjemność, którą zapisali na swoje konto. Mimo to nie wygrali, bowiem ich również dopadła plaga niedzielnych awarii. Przez usterkę silnika stracili około 40 sekund na jednym z ostatnich przejazdów. Otwarło to drogę załodze Mariusz Zmuda / Maria Małek do tego by zwyciężyć w I AMR o Puchar Luxady. Choć po raz pierwszy występowali w imprezie SKTM, są doświadczoną epiką w rajdach, a ich pojazd był najmocniejszy w stawce, to jednak zwycięstwo nie przyszło łatwo. Rano ich samochód dotarł na imprezę z opóźnieniem 15 minut, jednak organizator dał im szansę jeszcze się zapisać. Na koniec dnia ledwie 4 sekundy za nimi rywalizację ukończyła Anna Tkaczuk i Czesław Tkaczuk. Na trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej znalazł się Marek Kuder pilotowany przez Ewelinę Ćwieląg. Kierowca Forda Fiesty ze Zdzieszowic w sezonie 2013 odnotował imponujące statystyki, wystartował bowiem w pierwszej imprezie w roku (nie punktowana) w lutym oraz w ostatniej w listopadzie i dokładnie pomiędzy w czerwcu (również runda nie punktowana), za każdym razem zajmując miejsce na podium czy to w klasyfikacjach generalnych, czy w konkurencjach lub klasach. Marek jednak wciąż pozostaje sceptyczny i nadal pragnie zmienić samochód na lepszy.
Skrócone rezultaty:
I AMR o Puchar Luxady 2013
Klasyfikacja generalna:
1. Mariusz Zmuda / Maria Małek (Subaru Impreza)
2. Anna Tkaczuk/ Czesław Tkaczuk (Honda CRX)
3. Marek Kuder / Ewelina Ćwieląg (Ford Fiesta)
Zwycięzcy klas:
Klasa 1: Maciej Szczudło / Amelia Ryppa (Fiat 126p)
Klasa 2: Marek Prause / Patrycja Prause (Skoda Felicia)
Klasa 3: Anna Tkaczuk / Czesław Tkaczuk (Honda CRX)
Klasa 4: Mariusz Zmuda / Maria Małek (Subaru Impreza)
Klasyfikacja końcowa Mistrz Kierownicy SKTM sezon 2013:
Klasyfikacja generalna:
1. Leszek Cebula / Beata Donat (Audi 80 CC)
2. Michał Schmidt / Jakub Kraft (Suzuki Swift)
3. Tomasz Marek / Grzegorz Szczęsny (Suzuki Swift)
Klasa 1:
1. Maciej Szczudło / Amelia Ryppa (Fiat 126p)
2. Michał Postępski / Radosław Chmielewski (Fiat Seicento)
3. Maciej Substelny / Kamil Tomala (Fiat Cinquecento)
Klasa 2:
1. Michał Schmidt / Jakub Kraft (Suzuki Swift)
2. Tomasz Marek / Grzegorz Szczęsny (Suzuki Swift)
3. Mateusz Skotnicki / Radosław Chmielewski (FSO Polonez)
Klasa 3:
1. Piotr Maniecki / Anna Jagieło (Honda Civic)
2. Michał Sobczyk / Jonasz Moderski (Honda Civic)
3. Joachim Dresler / Robert Lazar (Citroen Saxo)
Klasa 4:
1. Leszek Cebula / Beata Donat (Audi 80 CC)
2. Marek Szpunar / Dariusz Polak (BMW E36)
3. Mariusz Zmuda / Maria Małek (Subaru Impreza)
Strzelecko-Krapkowickie Towarzystwo Motoryzacyjne kieruje serdecznie podziękowania do Starostwa Powiatowego w Krapkowicach, firmy Luxada, sponsorów nagród – Pescatore, Racingstreet, Lenc Auto i Pit-Stop, wszystkich sędziów i pomocników, zawodników, strażaków i każdego kto w jakikolwiek sposób się przyczynił do tego, aby impreza mogą się odbyć i być przeprowadzona bez przeszkód. Dziękujemy za wspólną zabawę i rywalizację sportową w roku 2013 i zapraszamy serdecznie na otwarcie sezonu w lutym 2014.
Autor tekstu: Roman Sosada
Pełne wyniki:
http://moto-sktm.pl/?page_id=303