2015-01-15 09:28:31
Witam
... Jak już co niektórzy wiedzą, od jakiegoś czasu ( a w mojej głowie to już jakieś 15 lat ) w moim garażu powstaje taka mała wyścigówka... FIAT GTJ
Mój świat Fiatów istnieje już od paru ładnych lat, lecz dopiero rok temu przyszedł czas realizacji właśnie tego modelu
Dokumentacja na samochód powstaje już od ponad 4 lat.
Rysunki, szkice, modele, szablony - oj ciężki to temat w przypadku budowy wiernej repliki auta, na którego temat naprawdę niema nic.
Ale cóż się dziwić, gdy oryginał powstał w czasach ogromnej propagandy, i utajniania wszystkiego co było budowane
Przed przystąpieniem do każdego projektu, przeszkód zawsze jest sporo ( a to brak miejsca, brak kasy, brak czasu, dobrego podejścia )
Ani na nadmiar kasy, ani nadmiar czasu narzekać nie mogę, i mógł nie będę, więc wszystko musi być wiele razy analizowane przed kolejnym krokiem.
Kompletne auto powstaje od początku do końca u mnie.
... no prawie kompletne, bo już jakiś czas temu dzięki ogromnej życzliwości Marcina, w garażu stoi poskładany silnik.. DZIĘKI MARCIN
Garażową pracę nad GTJ-em miałem zacząć już 4lata temu, ale pojawił się wtedy najcenniejszy dla mnie model z 1968/69 roku, no i pasowało poświęcić mu trochę czasu, aby wyglądał jak gdyby wczoraj opuścił fabrykę...
Po tym Fiacie wiedziałem dokładnie że nie da się mieć kilku pomysłów w jednym samochodzie,( śliczny wychuchany klasyk, wóz na luźne przejażdżki popołudniowe, czy topową wyścigówkę ), więc trzeba było przygarnąć kolejne
Kolejnym okazał się poczciwy MR 87, który miał być właśnie tą rajdówką, ale nabrałem do niego zbyt dużego sentymentu i został w domu do dziś bez zmian.
....No bo jak pociąć maszynę która ma ponad 40 tyś przebiegu...
Za to teraz cieszy startami na Miedziance w klasie wozów fabrycznych
Dopiero Trzeci wóz brany był z 100% świadomością co do jego przeznaczenia.
I od razu ruszyła garażowa zabawa
To będzie replika pierwszej z wersji jakie OBRSO zbudowało na Polskim Fiacie, czyli wóz w barwach narodowych z ogromniastym żaglem na tylnej klapie i " może niedługo " z 16 zaworowym silnikiem 1.8
Wszyscy silnikowcy Fiatowskich DOHC wiedzą co znaczy 16 zaworów w silniku 1.8 z samochodów 124 - CHOLERNIE duże pieniążki ( będzie sponsor - będzie i 16 tka )
Z historii Wiecie że ten egzemplarz przechodził wiele modyfikacji, aż w końcu ślad po nim zaginął.
Budowany przeze mnie Fiat będzie upodobniony do modelu jaki pojechał do Finlandii
Jest już sporo, ale i sporo do zrobienia. :
-----------------
: :
-----------------
: :
-----------------
:
[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2015-01-15 09:51:02 ]
[ wiadomość edytowana przez: Lukasz_Wais dnia 2015-01-15 10:16:21 ]