2016-09-07 00:31:20
Witam,
Mam problem z którym nie mogę sobie poradzić. Objaw występuje zarówno na LPG jak i benzynie.
Sprawdziłem już kilka rzeczy:
- ciśnienie sprężania - jest po 12,5 -13 barów na poszczególnych cylindrach
- wyjąłem i sprawdziłem dokładnie listwę i wtryskiwacze. Podejrzewałem, że jeden się nie domyka i auta ciągle pracuje obu paliwach.
Jednak wszystko jest czyste a wtryskiwacze pracują poprawnie. Sprawdziłem też ciśnienie - pompa podaje 2,7 bara.
- sprawdziłem przewody, świece, kopułkę i palec. Są to części "firmowe" i części są w bardzo dobrym stanie. Kolor izolatora świec idealny, i identyczny na każdej świecy.
- sprawdziłem cewkę w aparacie ma ok 800 Ohm. Była wymieniana 2 lata temu. Nie odpada z niej izolacja. Również wtedy wymieniony był pręt z magnesami (wszystkie części oryginalne).
- rozebrałem i wyczyściłem przepustnicę oraz krokowca.
Auto zatankowane, jest ponad połowa zbiornika paliwa. Filtr powietrza czysty.
Auto odpala bez problemów jak jest ciepło. Jak jest zimno to różnie to jest.
Czasami odpali od razu czasami trzeba kilka razy zakręcić.
Jednak najgorsze jest to, że auto gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania.
Jak auto jest ciepłe i puszczę gaz to obroty spadają łagodnie do ok 1000 a następnie gwałtownie do ok. 500 i albo auto zgaśnie albo obroty się stabilizują na ok. 800-900.
Tak jak napisałem wcześniej identycznie jest na LPG i benzynie.
Dodatkowo auto przy gwałtownym przyśpieszaniu na benzynie potrafi szarpnąć.
Na LPG nie szarpie ale czuć, że auto muli przy przyśpieszaniu.
Czy ktoś z Was ma pomysł co to może być?
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi!
Pozdrawiam,
R
-----------------
Esperolot 1.5 16V +gaz