Zastosowanie napędu LPG przekłada się na wyraźne zmniejszenie kosztów eksploatacji auta, a także na obniżenie poziomu emisji CO2 do atmosfery.
Nowa wersja Octavii LPG i Octavii Combi LPG bazuje na silniku 1.6 MPI. Spełniająca normę EU4 jednostka zapewnia moc 75 kW (102 KM) i spala zarówno benzynę bezołowiową, jak i LPG. Silnik zasilany bezołowiową benzyną dysponuje mocą 75 kW (102 KM) oraz 72 kW (98 KM), jeśli spala LPG. Zużycie paliwa wynosi 7,1 l/100 km, a LPG: 9,2 l/100 km. Emisja CO2 osiąga bardzo niewielki poziom: 149g/km dla LPG i 169g/km dla benzyny. Samochód dostępny jest z pięciobiegową przekładnią manualną.
Zbiornik na LPG ma pojemność 44 litrów, znajduje się w otworze na koło zapasowe i jest wyposażony w elektromagnetyczny zawór bezpieczeństwa. Pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 560 litrów w wersji liftback, a w wersji combi 580 litrów.
Instalacja, w którą wyposażono samochód umożliwia zarówno ręczną, jak i automatyczną zmianę trybu – z zasilania gazem na benzynę i odwrotnie. Praca silnika w obu trybach jest bardzo zbliżona, a ewentualna różnica w osiągach - niemal niezauważalna. Połączenie benzyny i LPG gwarantuje komfortową jazdę, niskie koszty eksploatacji i umożliwia podróżowanie na dłuższych dystansach.
Škoda Auto jest obecnie jedynym producentem na czeskim rynku, oferującym oryginalny system LPG w produkcji masowej. W Czechach model pojawi się już pod koniec września br.