"Samochody segmentu SUV (sport utility vehicle) cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów na całym świecie, a także w Polsce. Duże, komfortowe auta, które zapewniają pasażerom przede wszystkim bezpieczeństwo, są wyjątkowo praktyczne - sprawdzają się bowiem zarówno na autostradzie, jak i w terenie. New Kyron to już czwarta nasza nowość w tym roku. Liczymy na to, że dzięki eleganckiej stylistyce i bardzo atrakcyjnej cenie, nasz nowy model przyczyni się do ugruntowania mocnej pozycji Ssangyong w segmencie samochodów terenowych na polskim rynku." - mówi Stefan Kuźmiński, Dyrektor Generalny SsangYong Poland Sp. z o.o.
Odświeżony Kyron to propozycja SsangYong dla wymagających klientów. Na każdym kroku widać, że jakość wykończenia auta jest bardzo wysoka, a poziom bezpieczeństwa najwyższy. Linia zewnętrzna nowego Kyrona została znacznie zmieniona w stosunku do Kyrona przed faceliftingiem. Zmianie uległ przede wszystkim kształt lamp tylnych, a także przednia część samochodu. New Kyron ma nowy, trzyliniowy, chromowany grill oraz zabudowany elegancką, sportową siatką wlot powietrza. Również światła przeciwmgielne zmieniły swój kształt z okrągłych na prostokątne. Pomimo tych zmian sylwetka odświeżonego Kyrona zachowała swój dynamiczny, sportowy i przede wszystkim elegancki charakter.
Wnętrze Kyrona jest bardzo obszerne i funkcjonalne, a poszczególne elementy mają zapewnić najwyższy komfort jazdy. Każdy detal został przygotowany z dużą dbałością i pomysłem. Zorientowana na kierowcę, przednia część kabiny pasażerskiej zapewnia wysoki komfort użytkowania. W środku znajduje się wiele niezwykle funkcjonalnych schowków i uchwytów szczególnie przydatnych w czasie odległych podróży. Skórzana tapicerka, wysokiej klasy sprzęt audio (dostępny również w wersji z nawigacją satelitarną), elektrycznie sterowane szyby i lusterka zewnętrzne to elementy wyposażenia, dzięki którym pasażer poczuje się jak w prawdziwej limuzynie. Dużą zaletą nowego Kyrona jest obszerna przestrzeń bagażowa o objętości 625 litrów.
New Kyron będzie dostępny na polskim rynku w jednej wersji silnikowej: w dwulitrowym turbodieslu w technologii Mercedesa, z systemem common-rail III generacji, o mocy 141 KM i momencie obrotowym 310 Nm, dostępnym w zakresie 1800 – 2750 obrotów na minutę. Napęd Kyrona jest przekazywany za pośrednictwem pięciobiegowej manualnej lub automatycznej skrzyni biegów. Skrzynia manualna ma tak dobrane przełożenia, aby osiągnąć największe przyspieszenie przy niskiej lub wysokiej prędkości, a zastosowane tu dwumasowe koło zamachowe umożliwia cichą i precyzyjną zmianę biegów.
Skrzynia automatyczna , T-Tronic, w technologii Mercedes-Benz, jest wyposażona w pięć biegów do przodu i do tyłu, adaptacyjny program zmiany biegów, Lock-up (blokadę przekładni hydrokinetycznej) oraz komunikację CAN z ECU, ABS, ESP. T-Tronic daje możliwość manualnej zmiany biegów i ich dobór w zależności od potrzeb. Automatyczna skrzynia biegów posiada dwa tryby pracy: standardowy i zimowy. Dodatkową zaletą jest możliwość sterowania pracą skrzyni poprzez przyciski umieszczone na kierownicy lub przełącznikami na dźwigni zmiany biegów.
Konstruktorzy nowego Kyrona zadbali, aby samochód został wyposażony w jak największą ilość nowoczesnych systemów, gwarantujących pasażerom najwyższy poziom bezpieczeństwa. Kyron posiada 2 poduszki powietrzne umieszczone w przedniej części kabiny pasażerskiej oraz poduszki boczne w systemie kurtynowym. Nowoczesne systemy podnoszące bezpieczeństwo jazdy takie jak: system stabilizacji toru jazdy ESP, system kontroli trakcji TCS, system zapobiegający wywróceniu pojazdu ARP, system kontroli zjazdu HDC, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy EBD, system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowanie ABS, czy zawieszenie oparte na sztywnej ramie, gwarantują bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa w czasie jazdy po każdej nawierzchni.
Kyron będzie dostępny w Polsce w dwóch wersjach wyposażenia: Elegance oraz Elite. W obydwu wersjach znajdziemy m.in. automatyczną klimatyzację z systemem AQS (system kontroli jakości powietrza), ESP, TCS, ARP, ABS, EBD oraz HDC.
We wszystkich wersjach wyposażenia Kyron posiada stały napęd na tylną oś, dołączany przez kierowcę napęd na oś przednią i reduktor terenowy. Kyron to samochód przystosowany do ciągnięcia dużych, ciężkich przyczep, o masie całkowitej dochodzącej aż do 2,3 tony.
W zależności od wersji ceny auta kształtują się od 109 300 do 128 300 zł brutto.