Zaliczany jest do segmentu MPV (Multi Purpose Vehicle) – aut, które przede wszystkim muszą spełniać dwie podstawowe cechy: być praktycznymi i wygodnymi. Odświeżony Rodius charakteryzuje się bogatym, bardzo funkcjonalnym i komfortowym wnętrzem oraz solidnym zapleczem technicznym. Auto przyciąga uwagę nietypowym kształtem łączącym w sobie cechy samochodu osobowego i terenówki.
Odświeżony Rodius, różni się od swojego poprzednika przede wszystkim nową atrapą chłodnicy, zmienionym zderzakiem przednim, zintegrowanymi ze spojlerem światłami stopu oraz zmienionymi lampami tylnymi.
Wymiary Rodiusa, 5125 mm długości, 1915 mm szerokości i 1820 mm wysokości sprawiają, że we wnętrzu znajduje się wystarczająco dużo miejsca dla 7 osób i ich bagażu. W wersji koreańskiej samochodem może podróżować aż 11 osób. Siedzenia ustawiono w trzech rzędach, w konfiguracji 2+2+3. Fotele znajdujące się w drugim rzędzie obracają się o 180º, co umożliwia pasażerom wygodną rozmowę podczas długich podróży. Istnieje także możliwość złożenia drugiego rzędu foteli – uzyskamy w ten sposób wygodne stoliki.
Rodius jest samochodem wyposażonym w liczne, podnoszące komfort użytkowania elementy wyposażenia, do których zaliczyć można przede wszystkim: pełny pakiet elektryczny (elektryczna regulacja przednich i tylnych szyb, elektrycznie regulowane i składane lusterka zewnętrzne, regulacja fotela kierowcy), podgrzewane fotele pierwszego rzędu siedzeń, sterowanie pracą automatycznej skrzyni biegów z kierownicy, półautomatyczna klimatyzacja, czy tempomat. Aby uprzyjemnić podróż również pasażerom tylnych rzędów, Rodius został wyposażony w 7-calowy ekran dotykowy z DVD oraz MP3. Ten multimedialny zestaw może być również rozbudowany o takie moduły jak tuner TV, czy nawigację satelitarną.
Odświeżony Rodius będzie sprzedawany w Polsce w jednej wersji: Premium A/T, opcjonalnie (na specjalne zamówienie klienta) ze skrzynią manualną. Rodius Premium jest wyposażony w takie systemy bezpieczeństwa jak: system stabilizacji toru jazdy ESP, system kontroli trakcji TCS, system zapobiegający wywróceniu się pojazdu ARP, rozdział siły hamowania EBD, zapobieganie blokowaniu kół podczas hamowania ABS, dwie poduszki powietrzne oraz stały napęd 4x4 w systemie TOD, co czyni jazdę komfortową również w warunkach terenowych.
Rodius Premium jest napędzany wysokoprężnym silnikiem 2,7 Xdi w technologii Mercedesa, wykorzystujący system bezpośredniego wtrysku paliwa common-rail. Jednostka dysponuje 165 KM mocy, o momencie obrotowym 340 Nm. Napęd jest przekazywany za pośrednictwem 5-biegowej, automatycznej skrzyni biegów, również w technologii Mercedesa.
Rodius Premium, tak jak pozostałe modele Ssangyong, objęty jest gwarancją na 3 lata lub 100 000 km oraz gwarancją na perforację nadwozia na 6 lat.