...koreańska marka wraca w pełni sił na rynek europejski. Firma SsangYong przed końcem roku rozpocznie sprzedaż nowego, kompaktowego SUV’a Korando. Marka będzie reprezentowana w Polsce przez nowego importera - SsangYong Motors Polska - filię belgijskiej Grupy Alcopa, która to Grupa jest takŜe importerem ISUZU D-Max w Polsce.
Oprócz Polski, Alcopa będzie prowadzić dystrybucję marki SsangYong w Niemczech, Belgii, Luksemburgu, oraz Holandii, jak również kontynuować działania dystrybucyjne w Szwajcarii, rozpoczęte w 2004 roku.
Grupa Alcopa
Grupa Alcopa to firma rodzinna posiadająca ugruntowaną pozycję jako dystrybutor pojazdów na rynku krajów Beneluxu. Firma została stworzona w 1937 roku przez Alberta Moorkensa. Na początku zajmowała się produkcją i dystrybucją motocykli. W chwili obecnej Alcopa opiera swoją działalność biznesową na czterech filarach: Alcadis – dystrybucja samochodów, Moteo – dystrybucja dwuśladów, EOL dystrybucja mebli biurowych oraz AlcopaImmo – zarządzanie nieruchomościami. Obecnie Alcopa zatrudnia ponad 1 600 osób, pracujących w kilku międzynarodowych przedsięwzięciach zarówno na poziomie importera, jak i sprzedaży
detalicznej samochodów. W 2009 roku roczny obrót Grupy wyniósł ponad 1 miliard euro.
Obecnie, Alcopa jest importerem marki Hyundai w Belgii, Luksemburgu i Szwajcarii, Suzuki w Belgii i Luksemburgu oraz Isuzu w krajach Beneluksu oraz Polsce. Alcopa sprzedaje ponad 40 000 nowych samochodów rocznie.
Jacek Witkowski, Dyrektor Generalny operacji Alcopy w Polsce: Mamy wielkie zaufanie do marki SsangYong. Zarząd tej firmy składa się z ludzi bardzo doświadczonych, o szerokiej wiedzy w zakresie dystrybucji samochodów na skalę międzynarodową. Planowana współpraca z firmą Mahindra&Mahindra otwiera szerokie perspektywy rozwoju oraz tworzenia nowych samochodów. Alcopa posiada szeroką wiedzę w dziedzinie importu oraz sprzedaży detalicznej wielu różnych marek, co zapewnia solidny fundament dla działań w Polsce. W chwili obecnej prowadzimy intensywne prace mające na celu rozpoczęcie dystrybucji w Polsce. Rozwój sieci dealerskiej w pierwszym okresie skupimy na dotychczasowych dealerach SsangYong, ale szukamy także innych firm z branży samochodowej, które pomogą nam dalej rozwijać tę markę w Polsce.
SsangYong Korando
SsangYong Korando zadebiutuje na polskim rynku na przełomie roku. Inżynierowie opracowujący ten model podążali ściśle za najnowszymi trendami na rynkach europejskich. Stylistyka pojazdu opracowana została przez renomowane biuro projektowe Giugiaro we Włoszech. Pierwsza partia samochodów, która pojawi się w Europie, posiadać będzie 175-konny silnik Diesla. Natomiast kilka miesięcy później zadebiutuje wersja o niźszej mocy. W planach jest także 2-litrowa jednostka benzynowa.
Jacek Witkowski dodaje: Korando pozycjonowany jest w dynamicznie rozwijającym się segmencie samochodów wielofunkcyjnych, o wytrzymałym samonośnym nadwoziu, kompaktowych wymiarach i napędzie na cztery koła.
Mahindra & Mahindra
Finalizacja umowy pomiędzy SsangYong a Mahindra&Mahindra planowane jest na koniec 2010 roku. Tym samym wiodący indyjski producent samochodów stanie się udziałowcem większościowym. W swojej ojczyźnie Mahindra jest liderem rynkowym w produkcji pick-upów oraz SUVów. Firma Mahindra została założona w 1945 roku. Na początku zajmowała się produkcją jeepów na licencji Willys. Od tego czasu biznes ten rozrósł się do rozmiarów grupy o obrotach wynoszących 7,1 miliarda dolarów z ponad 100 000 zatrudnionych pracowników na całym świecie. Główne dziedziny prowadzenia działalności gospodarczej to produkcja samochodów i traktorów oraz rozwój informatyki. Firma Mahindra jest także aktywna w dziedzinie usług finansowych, rozwoju infrastruktury, turystyki, handlu i logistyki. Mahindra została niedawno udziałowcem większościowym spółki REVA Electric Car Co Ltd. (Mahindra REVA), stając się tym samym waŜnym graczem w dziedzinie samochodów elektrycznych.
Jacek Witkowski: Przejęcie firmy SsangYong przez koncern Mahindra to bardzo pozytywne wydarzenie dla obydwu stron. SsangYong uzyskuje nową swobodniejszą przestrzeń finansową umożliwiającą dalszy rozwój gamy Korando, a przede wszystkim nowych modeli. Mahindra zaś zapewnia sobie dostęp do międzynarodowej sieci dystrybucji SsangYong’a oraz zyskuje dostęp do know-how w zakresie konstrukcji nowoczesnych pojazdów.