Nowy SsangYong Korando już w Polsce

Nowy SsangYong Korando już w Polsce31.03.2011
Nowe Korando - pod wieloma względami "pierwszy" wśród modeli SsangYong - debiutuje na polskim rynku. Zostało zaprojektowane w Europie przy współpracy znanego włoskiego stylisty Giorgetto Giugiaro.

Giorgetto Giugiaro – jeden z najbardziej renomowanych projektantów Europy - już od początku współuczestniczył w projektowaniu sylwetki Nowego Korando, aby idealnie wpasował się on w konkurencyjny rynek SUV-ów.

Nowy SsangYong Korando już w Polsce 1Wynikiem tej współpracy jest elegancka sylwetka o idealnych kształtach, która perfekcyjnie współgra z najnowszymi trendami designu. Potężne nadkola podkreślają moc i skupiają uwagę na zwiększonym prześwicie oraz 18” kołach. Wykończenie w kolorze czarnym dodaje poczucia trwałości, którego brakuje tak wielu kompaktowym modelom SUV-ów.

Kabina pasażerska otrzymała subtelne detale, które podkreślają jej przestrzenność i praktyczność. Zestaw wskaźników Nowego Korando jest prosty i elegancki - dwa duże wskaźniki oddziela wyświetlacz cyfrowy. Nowoczesne i funkcjonalne rozmieszczenie elementów sterujących współgra z chromowanymi wykończeniami. Oczywiście nie zapomniano o praktyczności - uchwyty na napoje znajdują się z przodu i z tyłu, tak samo jak wieszaki na torebki, czy różnej wielkości schowki. Dla zwiększenia komfortu pasażerów użyto materiałów antybakteryjnych m.in. na kierownicy, gałce zmiany biegów, konsoli centralnej i sterowania szyb.

Nowy, 2-litrowy silnik e-XDi200 odznacza się mocą 175 KM i maksymalnym momentem obrotowym 360 Nm dostępnym w zakresie 2000-3000 obr./min. W cyklu mieszanym zużywa 6,0l paliwa /100km oraz emituje 57 g CO2 na kilometr. Dzięki zastosowaniu technologii E-VGT (elektrycznie sterowanej turbosprężarce o zmiennej geometrii) w Nowym Korando nie występuje tzw. efekt „turbo dziury”.

Nowy SsangYong Korando już w Polsce 2Nowa jednostka napędowa oferowana jest z manualną oraz automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów. Gama Nowego Korando zostanie rozszerzona już niebawem dzięki wprowadzeniu nowego silnika Diesla o zmniejszonej mocy oraz wysokowydajnego silnika benzynowego.

Nowe Korando oferowane jest w wersji z napędem 4x2 oraz 4x4 (AWD). Zaawansowany system napędu 4x4 w najpełniejszy sposób wykorzystuje dynamiczne możliwości tego modelu tak na drodze, jak i w terenie. Poprzez monitorowanie przyczepności zespół sterujący może określić warunki jazdy oraz przyczepności i dostosować optymalne rozdzielenie mocy na koła, które jej najbardziej potrzebują. W normalnych warunkach jazdy cały moment obrotowy przekazywany jest na koła przednie. Jednak, gdy tylko przednie opony zaczynają tracić przyczepność, moc przekazywana jest na tylne koła, aby zapewnić bezpieczną, stabilną i niezawodną jazdę do przodu. Ta technologia staje się także ważna podczas ruszania na stromym zboczu, pozwalając Nowemu Korando na bezpieczne ruszenie.

Co więcej, napęd na cztery koła posiada specjalną wbudowaną funkcję autoochronną. Jeżeli kierowca zamontuje inny rodzaj opony, lub występują ogromne różnice pomiędzy przednimi a tylnymi oponami, moc napędowa kierowana do tyłu jest ograniczona w celu ochrony skrzyni biegów przed uszkodzeniem.

Nowy SsangYong Korando już w Polsce 3 SsangYong, korzystając ze swojego doświadczenia w dziedzinie samochodów 4x4, nie zapomniał, że wiele egzemplarzy Nowego Korando poruszać będzie się po drogach terenowych. Inżynierowie zamontowali tryb blokady napędu na cztery koła, pozwalający na manualne rozdzielenie mocy pomiędzy przednie a tylne koła przy prędkościach poniżej 45 km/h.

Nowe Korando świetnie prowadzi się na asfalcie, ale nie zapomniano o możliwościach terenowych. Nowe Korando ma prześwit 180 mm, kąt natarcia 22,8 stopnia, kąt zjazdu 28,2 stopnia a kąt rampowy 18,5 stopnia. Maksymalny kąt podjazdu wynosi 48% (AWD, 33% dla 2WD), kąt wywrócenia 40% a głębokość brodzenia 300mm.

Bezpieczeństwo pasażerów jest najważniejsze. Sześć poduszek powietrznych – podwójne z przodu, boczne i kurtyny powietrzne – montowanych jest w standardzie, a towarzyszy im wielofunkcyjny ESP (Electronic Stability Program), który integruje systemy: chroniący przed przewróceniem się pojazdu, wspomagający hamowanie, wspomagający ruszanie pod górę oraz awaryjne światło stopu. Dodatkowe elementy zwiększające bezpieczeństwo pasażerów to m.in. aktywne zagłówki w pierwszym rzędzie siedzeń oraz mocowania ISOFIX.

Nowy SsangYong Korando już w Polsce 4 Nowe Korando posiada strukturę rozpraszającą energię, która, poprzez trzy kanały obciążeń, w tym ramę przednią, przekazuje siłę z przodu do nadwozia auta. Pozwala to na rozprzestrzenienie energii, powstałej w wyniku uderzenia, w celu zminimalizowania siły odczuwanej przez pasażerów.

W przypadku uderzenia z tyłu, wzmocnienie strefy zgniotu z wysokiej wytrzymałości stali działa jak bufor, absorbując energię zderzenia razem z tylnym zderzakiem. Struktura rozpraszająca została również stworzona w celu zminimalizowania potencjalnych obrażeń pieszych.

Nowe Korando będzie można nabyć na rynku polskim już za 86 800 PLN.

Źródło: Ssangyong Motors Polska