Projektanci zajęli się udoskonaleniem profilu aerodynamicznego nadwozia auta i przeprojektowali jego przód. Tył także zyskał nową stylistykę. Jak twierdzi producent, nowy Rodius „charakteryzuje się dynamicznymi liniami oraz efektownymi i elementami oszklenia”.
SsangYong zapewnia także, że pasażerowie nowego Rodiusa mogą liczyć na optymalne warunki jazdy pod względem komfortu i to niezależnie od tego, czy będą się przemieszczać po zatłoczonych miejskich ulicach, czy po niezbyt gładkich, podmiejskich drogach. W Rodiusie podróżować może do siedmiu osób oraz całkiem sporo bagaży lub innych przedmiotów, ponieważ oferuje sporą przestrzeń bagażową. Koreański producent starał się także unowocześnić model wzbogacając listę wyposażeniową multivana.
Pod maską nowego SsangYong Rodiusa pracuje jednostka wysokoprężna eXDi Active Diesel. Silnik ma układ zasilania typu common rail i pojemność 2 l. Generuje moc 155 KM i maksymalny moment obrotowy dostępny w zakresie 1500-2800 obr./min., ale zgodnie z informacjami od producenta ma mniejsze zapotrzebowanie na paliwo oraz emituje mniej dwutlenku węgla.
Nowa generacja Rodiusa wejdzie do sprzedaży w Europie w czerwcu tego roku. Bardziej szczegółową specyfikację techniczną oraz cennik nowego modelu poznamy w ciągu najbliższych tygodni.