Jak wszystkie modele Subaru, Forester 2009 będzie standardowo wyposażony w stały napęd na wszystkie koła. Bazuje na nowej platformie z poszerzonym o 9 cm rozstawem osi, która wspólnie z zawieszeniem typu "double wishbone" z tyłu zapewnia dobre prowadzenie, odporność na zderzenia, cichszą jazdę oraz więcej miejsca dla pasażerów i na bagaż.
Forester 2009 łączy pozytywne cechy SUVa, takie jak wysoka pozycja foteli, czy funkcjonalność wnętrza z komfortem, łatwością prowadzenia i rozsądnym zużyciem paliwa, charakteryzującymi klasyczny samochód osobowy.
Trzecia generacja Forestera będzie standardowo wyposażona w boczne poduszki kurtynowe z czujnikiem dachowania, system VDC (kontroli dynamiki pojazdu), system kontroli stabilności i trakcji.
Subaru zoptymalizowało także wszystkie elementy podwozia stosując własny koncept dynamicznej kontroli podwozia (Subaru DC3), aby Forester oferował lepszą stabilność jazdy, lepiej reagował na działania kierowcy i odznaczał się cichą pracą. Do osiągnięcia tego celu przyczyniło się wiele komponentów, takich jak nowa, bardzo wytrzymała struktura nadwozia, stały napęd na wszystkie koła, system VDC i hamulce tarczowe z ABSem i asystentem hamowania. Wersje z ręczną skrzynią biegów będą dodatkowo wyposażone w system wspomagania ruszania na pochyłości
W ofercie silnikowej nowego Forestera znajdą się dwa 2,5-litrowe silniki typu Boxer, w tym jeden turbodoładowany.