Nadwozie i wnętrze
Auris 2010 zyskał obecnie nową stylistykę nadwozia, które ma teraz bardziej ostre rysy i dynamiczny wygląd. Przy zachowaniu rozstawu osi 2600 mm, długość samochodu wzrosła o 25 mm (do 4245 mm), co jest konsekwencją wprowadzenia nowych zderzaków o bardziej atrakcyjnym kształcie.
Dzięki zupełnie nowym światłom przednim, pokrywie silnika i osłonie chłodnicy przód pojazdu zyskał bardziej masywny wygląd, zbliżając się stylistycznie do modeli Avensis i Verso, które debiutowały w 2009 roku. Dzięki nowemu zderzakowi ze spojlerem przednim sylwetka Aurisa wydaje się teraz niższa i bardziej dynamiczna.
Nowo zaprojektowane felgi aluminiowe w rozmiarach 16 i 17 cali, oraz kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych urozmaicają dotychczasową linię boczną pojazdu. Tylny zderzak zyskał nowy kształt i przetłoczenia boczne, co w połączeniu z przeprojektowanymi lampami nadaje tyłowi pojazdu zupełnie nowy wygląd.
Do gamy kolorystycznej Aurisa dołączyły dwa nowe, wyróżniające się na drodze lakiery zewnętrzne: niebieski metalik i czerwony metalik.
Istotne zmiany jakościowe zaszły także wewnątrz pojazdu. Materiały wykończeniowe, z którymi styczność mają kierowca i pasażerowie są teraz przyjemniejsze i bardziej miękkie w dotyku. Podłokietnik centralny został podwyższony o 50 mm, zapewniając bardziej komfortową podróż. W odpowiedzi na sugestie klientów przeprojektowana została także konsola centralna i drążek hamulca ręcznego, oraz mechanizm zamykania schowków przed pasażerem.
Silniki
W gamie jednostek napędowych dostępne są teraz cztery motory – dwa benzynowe i dwa wysokoprężne. Silnik 1.6 Valvematic uzyskuje moc 132 KM i moment obrotowy o wartości 160 Nm przy niskiej prędkości obrotowej (4 400 obr./min.). W połączeniu z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów pojazd uzyskuje średnie spalanie 6,6 l/100 km. Przy wyborze zautomatyzowanej skrzyni Multimode średnie spalanie spada nawet do 6,3 l/100 km.
Silnik diesla 1.4 D-4D pozwala z kolei uzyskać jeszcze wyższą ekonomię spalania, zużywając średnio 4,7 l/100 km przy sześciostopniowej, manualnej skrzyni biegów. Moc maksymalna wynosi 90 KM, a maksymalny moment obrotowy 205 Nm (dostępny w przedziale 1 800-2 800 obr./min.).
Uzupełnieniem oferty dwóch najbardziej popularnych jednostek napędowych jest silnik benzynowy o pojemności 1,33 l (101 KM) oraz silniki Diesla o pojemności 2.0 l (125KM).
W drugiej połowie 2010 roku do sprzedaży wprowadzona zostanie wersja z napędem hybrydowym, łączącym silnik spalinowy o pojemności 1,8 l z silnikiem elektrycznym, co łącznie zapewni 136 KM.
Wyposażenie
W nowym modelu Auris Toyota wprowadziła nowe wzory i materiały tapicerek. Dodatkowo, poza wyposażeniem znanym z poprzedniej wersji modelu, teraz już w podstawowej specyfikacji w standardzie znajdują się bardziej czytelne zegary typu Optitron, wygodny podłokietnik z przodu, gniazda audio typu AUX i USB, skórzana kierownica z przyciskami sterowania radiem, kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych, czy miękkie wykończenie deski rozdzielczej.
W kolejnych wersjach wyposażeniowych klienci znajdą elementy takie jak automatyczna klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, aluminiowe felgi, system Bluetooth, czy bardziej eleganckie detale wykończenia wnętrza.
Nowością w specyfikacji Toyoty Auris jest wersja Dynamic, skierowana przede wszystkim do młodszych odbiorców. Dzięki 17-calowym felgom aluminiowym, spojlerowi nad klapą bagażnika i przyciemnionym szybom tylnym, samochód prezentuje się na drodze jeszcze bardziej dynamicznie. Wewnątrz poczucie najwyższej jakości zapewnia elegancka tapicerka z Alcantary i elementów skórzanych.
Ceny
Ceny modelu rozpoczynają się od 58 900 zł (Terra z silnikiem 1,33 l). Najbogatsza wersja Prestige z 2-litrowym dieslem to z kolei wydatek 91 600 zł. Obecnie w ofercie dostępne są także atrakcyjne cenowo wersje wyposażeniowe o nazwie 2010 (np. model z silnikiem 1,6 litra kosztuje 66 000 zł), w których standardem są takie elementy, jak automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, czujniki cofania i 16-calowe obręcze aluminiowe.