Warszawa, 19 września 2006 roku – Mistrzostwo Polski Witolda Karałowa w klasie Turbo, Mistrzostwo Polski Marcina Blautha w klasie Maxi, trzecie miejsce Grzegorza Staszewskiego w klasie Turbo Plus oraz drugie miejsce w punktacji drużynowej – to sukcesy Dunlop VTG NoLimit Racing Team w tegorocznych Mistrzostwach Polski na 1/4 mili. Podczas ostatniej rundy mistrzostw na warszawskim lotnisku Bemowo zespół Dunlopa potwierdził, że należy do czołówki najlepszych teamów w Polsce.
"Dunlop od wielu lat angażuje się w sporty motorowe. Dzięki zwycięstwom naszego zespołu w Mistrzostwach Polski na 1/4 mili, po raz kolejny Dunlop udowodnił, że wysokie osiągi, moc oraz wytrwałość, to podstawowe cechy, które bezpośrednio charakteryzują markę Dunlop" – powiedział Tomasz Dwojak, Kierownik marki Dunlop, Goodyear Dunlop Tires Polska.
Na warszawskie lotnisko Bemowo w sobotę, 16 września 2006 r. przybyło kilkanaście tysięcy osób, które z zapartym tchem oglądały zmagania najszybszych samochodów w Polsce. Na licznie zgromadzoną publiczność czekały ogromne emocje, tym bardziej, że szósta runda Mistrzostw Polski na ¼ mili była decydująca nie tylko dla poszczególnych zespołów, ale również dla każdego z kierowców, walczących o indywidualne mistrzostwa. Do ostatniej rundy, nie było wiadomo jak zakończą się rywalizacje w przeważającej większości klasyfikacji. To gwarantowało walkę do ostatnich przejazdów.
Dunlop Team był pewien jednego. Mistrzostwo Polski w klasie Turbo zagwarantował sobie już wcześniej Witold Karałow (Honda Civic), który wygrał rywalizację w pięknym stylu podczas piątej rundy mistrzostw w Toruniu 2 września 2006 r. Karałow dosłownie rozniósł konkurencję w półfinałach oraz finale w klasie Turbo i spokojnie mógł przystąpić do przygotowań do rundy finałowej.
W Warszawie Witold Karałow postawił wszystko na jedną kartę, aby przypieczętować swoją dominację w klasie Turbo rekordem Polski. Niestety samochód Karałowa przypłacił to efektownym wybuchem. W rezultacie, pomimo błyskawicznej reakcji mechaników zespołu, Karałow zajął odległe miejsce, jednak nic nie mogło mu już odebrać zasłużonego zwycięstwa.
Na Bemowie wygrał za to Marcin Blauth (GMC Dunlop VTG NoLimit Racing Team), który z dużym zapasem punktowym nad swoim najgroźniejszym konkurentem zwyciężył w klasyfikacji Maxi zdobywając indywidualne Mistrzostwo Polski. Sukces jest tym większy, że samochód Blautha uległ awarii podczas finałowych przejazdów. Pomimo tego, nadal wygrywał, i dojechał do finału, pokonując swojego najgroźniejszego rywala.
"Awarii uległa skrzynia biegów. Nie wytrzymała, zwiększonej na Bemowo, mocy. Samochód mógł jeździć tylko na jednym biegu, a pomimo tego osiągał czasy w granicach 13 sekund!" – powiedział Marcin Blauth.
Trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski w klasie Turbo Plus zajął Grzegorz Staszewski (Mitsubishi Lancer EVO). Podczas przygotowań do sobotniej rundy samochód Staszewskiego uległ awarii sprzęgła, które nie udało się sprowadzić na czas z… Japonii. W efekcie Mitsubishi nie awansowało do półfinału, ale wcześniejsze znakomite wyniki pozwoliły Staszewskiemu na zajęcie miejsca na trzecim stopniu podium.
W klasyfikacji zespołowej Dunlop VTG NoLimit Racing Team zajął wysokie, drugie miejsce. "Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych tegorocznych występów, które potwierdziły profesjonalizm i siłę naszego zespołu. Do naszych sukcesów zaliczyć należy jeszcze oszałamiający rekord na 1/4 mili czas ET 9,363 sek. oraz zwycięstwa za najszybszy czas reakcji. Te sukcesy świadczą o tym, że Dunlop Team jest w czołówce najlepszych zespołów w Polsce i w przyszłym roku ma duże szanse na zdobycie zespołowego Mistrza Polski” – dodał Marcin Blauth.
Jakie plany przed nowym sezonem ma Dunlop Team? Praca nad zwiększeniem szybkości, starty za granicą, budowa silnego samochodu z tylnym napędem – to tylko niektóre z nich. "Naszym celem jest budowa trzech typów samochodów: z napędem na przednią oś, z napędem na tylnią oś oraz z napędem na cztery koła. Budowa takich samochodów umożliwi nam rywalizację z najlepszymi zespołami w Europie, a nie ukrywamy, że chcielibyśmy się ścigać z najlepszymi. Już teraz planujemy występy w Skandynawii, Europie Zachodniej, na Ukrainie oraz w Czechach" – powiedział Marcin Blauth.
Tak więc, w przyszłym sezonie możemy spodziewać się jeszcze lepszych wyników i rekordów w granicach… 8 sekund – co jeszcze kilka miesięcy temu wydawało się niemożliwe. Dunlop, marka opon należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym ze światowych liderów produkcji opon klasy high i ultra-high performance. Doświadczenie w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnego komfortu jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat.
Goodyear jest największym producentem opon na świecie, z siedzibą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 80 zakładach w 28 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 80.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.