MB Motors to autoryzowany dealer marki Mercedes-Benz z oddziałami w Poznaniu, Piasecznie oraz w Jankach k. Warszawy. Podczas Poznań Motor Show 2023 zaprezentuje się poznański oddział firmy, który dzięki aktywnemu wsparciu producenta zabierze ze sobą aż osiem samochodów z gamy Mercedes-Benz oraz Mercedes-AMG.
Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC bazuje na architekturze Mercedesa dla całkowicie elektrycznych aut premium i luksusowych (EVA2). Specyficzne dla AMG rozwiązania – zwłaszcza w obszarze napędu, zawieszenia, hamulców, brzmienia, wyglądu nadwozia i wnętrza oraz wyposażenia – zapewniają użytkownikom nowych modeli emocjonujące wrażenia z jazdy, typowe dla maszyn z Affalterbach.
Silniki zastosowane w EQE 43 4MATIC korzystają ze specyficznego dla AMG zestrojenia i sterowania. układ napędowy nieprzerwanie rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednią i tylną oś w zależności od sytuacji na drodze. W porównaniu z mechanicznym napędem 4x4 elektryczny zespół odznacza się znacznie szybszą reakcją – moment jest tu kontrolowany 160 razy na sekundę.
Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ za sprawą klasycznego, miękkiego dachu i wyjątkowo sportowego charakteru najnowsza odsłona legendarnego roadstera powraca do swoich korzeni. Jednocześnie nowy SL może bez kompleksów służyć jako samochód na co dzień – ma wnętrze w układzie 2+2, a siła napędowa po raz pierwszy trafia tu do kół za pośrednictwem w pełni zmiennego napędu na obie osie AMG Performance 4MATIC+.
Wariant SL 63 4MATIC+ rozwija moc 430 kW (585 KM) i maksymalny moment obrotowy 800 Nm w szerokim zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu tylko 3,6 s, a prędkość maksymalna to 315 km/h.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance to najmocniejszy jak dotąd seryjny model marki z Affalterbach – w czym zasługa transferu techniki z Formuły 1. Innowacyjna koncepcja hybrydowego napędu z silnikiem elektrycznym i akumulatorem AMG High Performance przy tylnej osi łączy imponującą moc systemową 620 kW (843 KM) z doskonałą dynamiką jazdy oraz wysoką efektywnością.
Dopracowany w tunelu aerodynamicznym pakiet aerodynamiczny AMG poprawia właściwości jezdne przy wysokich prędkościach, zapewniając warunki dla uzyskania jeszcze lepszych osiągów. Zestaw zwiększa siłę docisku, a jednocześnie ogranicza opór powietrza. Nieruchomy tylny spojler wyraźnie demonstruje zaangażowanie w bezkompromisowe osiągi.
Do elementów pakietu aerodynamicznego AMG należą: stały tylny spojler w kolorze czarnym (wysoki połysk), zoptymalizowany dyfuzor zintegrowany z tylnym zderzakiem, zoptymalizowany przedni zderzak z większym spojlerem (splitterem) oraz dodatkowymi deflektorami powietrza przy wlotach i przednich nadkolach, a także deflektory przy bocznych wylotach powietrza w tylnym zderzaku.
Mercedes-AMG G 63 w swoim najnowszym wcieleniu przeszedł największą metamorfozę w historii Klasy G sygnowanej przez AMG – a przy tym zachował swoje ponadczasowe walory. Mocarny silnik, nowo opracowane zawieszenie AMG RIDE CONTROL, specjalnie zarezerwowane dla wersji AMG tryby jazdy i panoramiczny kokpit potwierdzają unikalną pozycję G 63 wśród aut terenowych o wysokich osiągach.
Pod maską G 63 montowany wcześniej silnik 5.5 V8 biturbo zastępuje jednostka 4.0 V8 biturbo, generująca moc 430 kW (585 KM) oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 850 Nm. Ten ostatni jest osiągany w zakresie od 2500 do 3500 obr./min. W efekcie nowy Mercedes-AMG G 63 przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,5 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 220 km/h (lub 240 km/h z pakietem kierowcy AMG).
Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC – przedstawiciel Klasy S, który zwyciężył w kategorii najlepszego auta luksusowego w plebiscycie Auto Lider. Mercedes-Benz tym samym po raz kolejny ustanowił wzorce w dziedzinie bezpieczeństwa, komfortu i wydajności – nie tylko w segmencie pojazdów luksusowych, ale w całej branży motoryzacyjnej.
Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC - nowego GLC wyposażono w najnowszy napęd na cztery koła 4MATIC. Nowa konstrukcja napędu przedniej osi umożliwia przenoszenie wyższych poziomów momentu obrotowego, z zachowaniem idealnego dla dynamiki jazdy rozkładu między osiami. Układ jest również lżejszy od stosowanego w poprzedniku. Nowa skrzynia rozdzielcza dodatkowo zmniejsza straty tarcia. Została zaopatrzona w zamknięty obieg oleju i nie wymaga żadnych dodatkowego osprzętu z zakresu chłodzenia.
Mercedes-EQ, EQS SUV 450 4MATIC - elektryczny SUV oferuje w swoim awangardowym, luksusowym wnętrzu mnóstwo przestrzeni, komfortu i możliwości łączności. Już bazowa specyfikacja modelu EQS SUV obejmuje kompleksowe wyposażenie, w tym:
- inteligentne reflektory DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji oraz adaptacyjnym asystentem świateł drogowych Highbeam Plus,
- 21-calowe obręcze,
- lakier metalizowany,
- centralną poduszkę powietrzną,
- pakiet lusterek,
- elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika,
- elektrycznie regulowane przednie fotele z pamięcią ustawień,
- klimatyzację automatyczną THERMATIC,
- tapicerkę ARTICO,
- pakiet asystenta jazdy Plus (w tym adaptacyjny tempomat oraz aktywnych asystentów utrzymania i zmiany pasa ruchu),
- rozszerzoną rzeczywistość dla systemu MBUX,
- dach panoramiczny,
- pakiet parkowania z kamerami 360°,
- aktywne oświetlenie Ambiente,
- zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC,
- ładowarkę pokładową AC 11 kW,
- pakiet ochrony przed kradzieżą URBAN GUARD Plus
- oraz skrętną tylną oś 4,5°.
Mercedes-EQ, EQA 300 4MATIC - pierwszy kompaktowy SUV na prąd marki Mercedes-EQ – model EQA. Typowo dla samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy EQA łączy wysoki komfort ze zwinnym prowadzeniem – i jak przystało na prawdziwego SUV-a, ma duży, ponad 20-centymetrowy prześwit.
W przednim zawieszeniu nowego EQA zastosowano kolumny MacPhersonaz kutymi, aluminiowymi wahaczami. Aluminium zastosowano także do produkcji odlewanych zwrotnic. Wykorzystanie tego materiału zmniejsza masy nieresorowane, korzystnie wpływając na jakość resorowania i precyzję prowadzenia samochodu.
MB Motors zaprezentuje swoją ekspozycję w pawilonie nr 6.
Poznań Motor Show 2023 potrwa cztery dni od 30 marca do 2 kwietnia.