Ostatnie lata w branży motoryzacyjnej upłynęły pod hasłem elektryfikacji. Przejście na ekologiczne, niskoemisyjne strategie stało się kluczowym działaniem na całym świecie w odpowiedzi na zmiany klimatyczne. OMODA również stawia na elektromobilność i w Polsce dostępna będzie również wersja w pełni elektryczna.
Przemysł motoryzacyjny stoi w obliczu wyzwań związanych z redukcją zużycia emisji dwutlenku węgla. Dlatego pojazdy elektryczne cieszą się rosnącym zainteresowaniem ze strony klientów, a rządy poszczególnych krajów podejmują działania na rzecz inicjatyw ekologicznej mobilności. W te przedsięwzięcia wpisuje się polityka OMODY, która rozpoczęła mocną ekspansję na rynkach Azji Południowo-Wschodniej, ale też Ameryki Południowej, Australii i Europy, koncentrując się na promowaniu rozwoju pojazdów elektrycznych, aby przyczynić się do zrównoważonej i ekologicznej przyszłości.
– Naszym priorytetem na polskim rynku jest dostarczanie wysokiej jakości produktów i usług, które są dostosowane do preferencji i oczekiwań polskich klientów. Jesteśmy również zaangażowani promowanie ekologicznej i zrównoważonej przyszłości, dlatego równocześnie z modelem spalinowym, wprowadzamy do Polskie wersję w pełni elektryczną. Odzwierciedla nasze zaangażowanie w budowanie bardziej ekologicznej i jaśniejszej przyszłości – mówi Eric Zheng, dyrektor marki OMODA w Polsce.
Oba modele – spalinowy i elektryczny zadebiutują w Polsce w tym samym czasie
Premierę zaplanowano na pierwszą połowę tego roku. Zarówno OMODA w wersji ICE, jak i EV będą dostępne z odświeżonym, bardziej nowoczesnym wnętrzem w momencie premiery. Elektryczny model OMODY E5 wyposażony będzie w technologię, która charakteryzuje się niskim zużyciem energii i dużą wytrzymałością.
Zapotrzebowanie na prąd wynosić będzie 15,5 kWh/100 km, dzięki czemu samochód będzie mógł przejechać do 430 km na jednym ładowaniu. Co więcej, dzięki systemowi szybkiego ładowania, akumulator naładujemy od 30 proc. do 80 proc. w zaledwie pół godziny.
Model spalinowy OMODY będzie dostępny z turbodoładowanym silnikiem 1.6 TGDi o mocy 197 koni mechanicznych i 7-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Będzie ona dostępna w dwóch wariantach – Comfort oraz Premium.
Już wersja Comfort, wyposażona będzie m.in. w aktywny tempomat, kamerę cofania, systemy wspomagające jazdę, ładowanie indukcyjne, podgrzewane fotele i kierownicę i asystenta głosowego. Opcja bardziej rozbudowana zaoferuje właścicielowi np. szersze możliwości w dopasowaniu kolorystyki, kamerę 360-stopni z aktywnym otoczeniem, system nagłośnienia SONY z ośmioma głośnikami oraz elektrycznie otwierany bagażnik i szyberdach.