12 lipca br. nastąpiło uroczyste otwarcie Regionalnego Centrum Logistycznego DaimlerChrysler w Ołtarzewie k. Warszawy. Jest to drugie otwarte w tym roku (po Dubaju) centrum dystrybucji części zamiennych i akcesoriów marek Mercedes-Benz oraz Chrysler /Jeep. Regionalne Centrum Logistyczne w Ołtarzewie (Regional Logistics Center - RLC Ołtarzew) jako część globalnego systemu dystrybucji oryginalnych części zamiennych Mercedes-Benz i Chrysler /Jeep będzie zaopatrywać oprócz Polski rynki Ukrainy, Litwy, Łotwy, Estonii i Białorusi.
"Polska należy do najważniejszych na świecie rynków wschodzących dla koncernu DaimlerChrysler. Otwarcie RLC w Polsce to kolejny krok w prowadzonej od dwóch lat reorganizacji światowego systemu logistycznego koncernu DaimlerChrysler" – twierdzi Günther Egle, dyrektor działu Global Service & Parts koncernu DaimlerChrysler.
Strategicznym partnerem kooperacyjnym w zakresie obsługi dystrybucji części zamiennych jest, podobnie jak w Dubaju, amerykańskie przedsiębiorstwo Caterpillar Logistics. Firma ta jest operatorem logistycznym oferującym kompleksową obsługę logistyczną, w tym prowadzenie magazynu, sterowanie zapasami, zarządzanie transportem oraz nadzorowanie procedur celnych. Natomiast bezpośrednia opieka rynku, w tym obsługa zamówień klientów, jak też działalność marketingowa, szkoleniowa, doradztwo techniczne oraz aktywne wsparcie dealerów pozostaje dalej w gestii DaimlerChrysler Automotive Polska.
Dystrybucja części Mercedes-Benz oraz Mopar ( Chrysler/Jeep ) na rynku polskim została zintegrowana już w ub. roku. Powstanie Regionalnego Centrum Logistycznego stanowi kolejny krok na drodze integracji oraz udoskonalenia jakości w zakresie dostaw części zamiennych. Günther Egle: "Dzięki nowej inwestycji w Polsce uzyskujemy dwa zasadnicze efekty: po pierwsze, udoskonalenie serwisu i krótsze terminy dostaw poprawią zaopatrzenie w części zamienne dla naszych klientów, po drugie zwiększy się efektywność i standard jakości naszego zaopatrzenia w części."
Regionalne Centrum Logistyczne położone jest w Ołtarzewie, 25 kilometrów na zachód od Warszawy przy trasie E 30 w kierunku Poznania. Na Centrum składają się 3,2 ha działki (z czego w pierwszym etapie wykorzystane jest 1,9 ha ) , 8 090 m² powierzchni magazynowej oraz 1 500 m² powierzchni biurowej i technicznej. Magazyn wyposażony jest w wyspecjalizowany trzypoziomowy system regałów umożliwiający składowanie do 78 500 różnych pozycji części. W przeciągu 3-5 lat nastąpi realizacja drugiego etapu tj. rozbudowa obiektu o kolejne 4 000 m².
Budowę Centrum rozpoczęto w maju 2000 roku, obiekt oddano do użytku w kwietniu 2001. Ogólna wartość inwestycji wynosi 10 mln Euro. Regionalne Centrum Logistyczne jest kontynuacją zaangażowania inwestycyjnego koncernu DC AG w Polsce. W ciągu ostatnich czterech lat DaimlerChrysler wraz ze swoimi partnerami (autoryzowani Dealerzy i Serwisy Mercedes-Benz oraz Chrysler /Jeep) zainwestował w Polsce ponad 140 milionów złotych. Są to inwestycje w nowe oraz istniejące już zakłady dealerskie i serwisowe Mercedes-Benz oraz Chrysler/Jeep .
Dystrybucja części zamiennych odbywa się za pośrednictwem sieci autoryzowanych dealerów i serwisów Mercedes-Benz oraz Chrysler/Jeep. Połączone są one z Centrum Logistycznym sztywnymi łączami komputerowymi, dzięki czemu mają możliwość sprawnego przekazywania zamówień oraz zwrotnego otrzymywania danych o dostawach. Codzienne dostawy odbywają się za pośrednictwem zarządzanych przez Centrum środków transportu, które w systemie nocnych przewozów, wg ściśle wyznaczonych tras, dostarczają towar w ciągu maksymalnie 18 godzin ( wg rytmu: zamówienie do godz. 16.00 – wysyłka do godz. 21.00 – dostawa w nocy).
W przypadku pilnych napraw istnieje możliwość wydania z magazynu części do naprawy również w nocy – system Service 24. Regionalne Centrum Logistyczne wyposażone jest w wyspecjalizowany system informatyczny, który połączony jest łączami komputerowymi z Global Logistics Center (GLC) w Germersheim (Niemcy) – magazynem centralnym Mercedes-Benz obsługującym odbiorców na całym świecie oraz magazynem regionalnym Chryslera w Puurs (Belgia), które wraz z systemem codziennych dostaw uzupełniających zapasy magazynowe gwarantują ciągłość i sprawność obsługi logistycznej.