Dębica to jedna z najsilniejszych polskich marek − wynika z ogłoszonego niedawno rankingu "Rzeczpospolitej", w którym zbadano blisko 240 marek funkcjonujacych na naszym rynku.
"Wysoka lokata w rankingu "Rzeczpospolitej" potwierdza znakomite dopasowanie opon marki Dębica do potrzeb polskich kierowców. Sympatia jaką cieszy się ta marka sprawia, że nasze opony, jak wynika z rankingu, należą do najczęściej polecanych produktów w Polsce", powiedział Zdzisław Chabowski, Prezes Zarządu Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.
Marka Dębica wyróżnia się na tle całej branży, zajmując wysoką lokatę w rankingu "Rzeczpospolitej". Świadczy o tym 2. miejsce w rankingu preferencji (najczęściej polecane produkty) i 15. miejsce w rankingu lojalności wobec marki. Dębickie opony należą do produktów najczęściej polecanych jako dobry zakup. Klienci są gotowi rekomendować opony marki Dębica, ponieważ oferują one najlepszą jakość w stosunku do ceny.
W rankingu najsilniejszych polskich marek Dębica zajęła 13. lokatę, deklasując swoich branżowych konkurentów i wyprzedzając takie marki, jak Żywiec, Telewizja Polska, Gazeta Wyborcza, czy Orlen. W rankingu 150 najdroższych marek polskich, Dębica znalazła się na 20. miejscu. Ranking "Rzeczpospolitej", w którym przebadano 240 polskich marek, opierał się zarówno na informacjach finansowych otrzymanych od firm, jak i na przeprowadzonych specjalnie w tym celu badaniach, które dotyczyły postrzegania marek przez społeczeństwo.
Marka Dębica znalazła się także w gronie najsilniejszych marek w konkursie "Superbrands Polska", po raz pierwszy organizowanym w naszym kraju przez brytyjską organizację Superbrands. Organizacja Superbrands została powołana do życia w połowie lat 90-ych w Londynie, a jej celem jest uhonorowanie najlepszych marek na rynku. Z kolei tygodnik "Wprost" w swoim Rankingu Marek Polskich, zaklasyfikował Dębicę na 37. miejscu wśród 100 najlepszych polskich marek. Ranking powstał na podstawie badania przeprowadzonego przez Pentor, który poddał ocenie 225 marek polskich i zagranicznych. W badaniu skoncentrowano się na odpowiedziach konsumentów dotyczących znajomości marki, jakości produktów sygnowanych daną marką oraz sympatią do marki.
Firma Oponiarska Dębica S.A., produkująca opony marki Dębica, jest liderem polskiego rynku opon do samochodów osobowych i dostawczych. . Od 1995 r. inwestorem strategicznym w spółce jest amerykański koncern The Goodyear Tyre & Rubber Company. Firma Oponiarska Dębica S.A. sprzedaje swoje produkty w Polsce i 60 krajach na sześciu kontynentach, m.in. do: Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Hiszpanii, Włoch, USA i Brazylii.