Zurych, Szwajcaria – General Motors Europe ogłosiło w dniu dzisiejszym plan otwarcia nowego Europejskiego Centrum Designu w Rüsselsheim w styczniu 2006 roku w ramach działań zmierzających do dalszego wzmocnienia rozwoju produktu. Ten nowy, światowej klasy ośrodek mieścić się będzie na terenie zakładu w Rüsselsheim.
"Stylistyka już jest jednym z najważniejszych elementów naszej działalności i będzie tak również w przyszłości" – stwierdził Carl-Peter Forster, prezes GM Europe. "Dlatego otworzymy nowy ośrodek, który zapewni naszym konstruktorom miejsce, atmosferę i narzędzia niezbędne do maksymalizacji procesu twórczego i konstrukcji naszych samochodów".
Nowy ośrodek obejmie swoim zakresem zaawansowane prace konstrukcyjne GM Europe, zapewniając bezpośrednie połączenie i większy stopień synergii zaawansowanych prac technicznych, planowania produktu i marek.
"Prowadzenie zaawansowanych prac konstrukcyjnych w Rüsselsheim przyczyni się do dalszego wzmocnienia związków z działem technicznym i działem planowania – powiedział Bryan Nesbitt, Dyrektor GM Design Europe. "Nowy, technicznie zaawansowany ośrodek, pełniący rolę inkubatora kreatywności, ukazuje rolę, jaką GM przypisuje wartości stlistyki w procesie rozwoju marek GM Europe".
Globalny dział stylistyki General Motors to wielonarodowy zespół, obejmujący jedenaście ośrodków na całym świecie. Biura połączone są wirtualnymi studiami, a przedsięwzięcia prowadzone są wspólnie na całym świecie. Działem zarządza Ed Welburn, wiceprezes GM ds. designu.
"Nowy ośrodek GM Europe to wartościowy dodatek do naszej globalnej sieci designu" – powiedział Welburn. "W naszej firmie odnaleźć można prawdziwą pasję, a nowy ośrodek pozwoli utrzymać w przyszłości istotne znaczenie designu w regionie europejskim i na całym świcie".
Ośrodek mieścił się będzie w nowoczesnym budynku w zakładach w Rüsselsheim, przystosowanym specjalnie do potrzeb projektantów.
Centrum marki Saab powstaje w Szwecji
Według niniejszej informacji, GM Europe utworzy także w Szwecji globalne Centrum Marki Saab – centralny ośrodek marki Saab, w którym działać będzie strategiczny zespół ds. stylistyki, koncentrujący się na kwestiach związanych z Saabem.
"Z perspektywy konstruktora, Saab ma ogromną historię, którą można wykorzystać – powiedział Nesbitt. "Dlatego chcemy mieć pewność, że przyszłe modele Saaba zachowają to stylistyczne "DNA", akcentujące związki z lotnictwem, i skandynawską estetykę, która pozwoliła Saabowi zachować odrębny styl przez niemal 60 lat".
Oprócz konstruktorów Saaba w ośrodku działać będzie zespół inżynierów i specjalistów ds. rynku, współpracując ściśle w zakresie rozwoju, ewolucji i zachowania charakteru marki Saab we wszystkich sferach – od rozwoju propozycji przyszłych produktów po zapewnienie konsekwentnych komunikatów na całym świecie.
"Najważniejszym zadaniem nowego Centrum marki Saab jest stworzenie środowiska, w którym specjaliści będą mogli skoncentrować się na tym, co decyduje o unikalnym charakterze Saaba, a przez to zapewnić zachowanie tych właściwości we wszystkich aspektach: w stylistyce, w kwestiach technicznych, komunikacji marketingowej i innych" – powiedział Forster.