Ponad czterdziestu polskich kierowców wzięło udział w rozgrywanej na litewskim torze Ukmerge IV rundzie mistrzostw Polski w rallycrossie. Stawkę naszych kierowców uzupełnili zawodnicy litewscy, dla których rallycross jest dyscypliną słabo znaną i często myloną z popularnym w tym kraju autocrossem.
Specjalnie przygotowany tor pod względem nawierzchni spełniał jednak wszelkie wymagania rallycrossu, równe fragmenty szutrowe i gładkie asfaltowe wymagały bardzo dobrego opanowania techniki jazdy ale też i niemałej odwagi.
Kierowcy LOTOS Team Race&Rally, Krzysztof Groblewski w samochodzie VW Polo rywalizujący w klasie 3 i Piotr Tyszkiewicz w samochodzie Opel Astra II OPC rywalizujący w klasie 4, już w sesji treningowej pokazali, że na nowym obiekcie czują się dobrze i zamierzają powalczyć o dobre rezultaty. Po dwóch sesjach kwalifikacyjnych Krzysztof Groblewski zapewnił sobie pierwsze pole startowe w finale A i w ostatnim biegu kwalifikacyjnym nie musiał startować.
W wyścigu finałowym kierowca LOTOS Team Race&Rally nieco spóźnił start i przed pierwszym zakrętem jechał na drugiej pozycji tuż za liderem klasyfikacji mistrzostw Polski, Andrzejem Grigorjewem. Za nimi pędził największy pechowiec litewskiej eliminacji, Michał Guranowski w VW Golfie.
Zapowiadał się ciekawa walka o zwycięstwo, jednak defekt samochodu Andrzeja Grigorjewa już na pierwszym okrążeniu dał prowadzenie Krzysztofowi Groblewskiemu. Kierowca LOTOS Team Race&Rally błyskawicznie uzyskał dużą przewagę nad resztą stawki i samotnie zmierzał do końca wyścigu. Po czterech (z ośmiu) rozegranych eliminacjach mistrzostw Polski Krzysztof Groblewski zajmuje trzecią pozycję, jednak zdobywał punkty jedynie w trzech rundach. W klasyfikacji końcowej liczyć się będą wyniki sześciu eliminacji, tak więc dwa najsłabsze występy, w tym również rundy w których kierowca nie startował, zostaną odrzucone. Na prowadzeniu jest nadal Andrzej Grigorjew, drugie miejsce zajmuje MichałGuranowski.
Piotr Tyszkiewicz starał się wywalczyć miejsce w finale A w wyścigach kwalifikacyjnych, jednak ostatecznie zajął drugie miejsce startowe do wyścigu finału B.
Zgodnie z regulaminem rallycrossu zwycięzca finału B zajmuje szóste pole startowe w finale A i kierowca LOTOS Team Race&Rally wykorzystał tę szansę awansu. Po starcie kilkakrotnie podejmował próby poprawienia swojego miejsca, jednak skutecznie utrudniający wyprzedzanie rywale nie dali Piotrowi Tyszkiewiczowi szans na zajęcie lepszego miejsca i ostatecznie w wyścigu finału A zawodnik dojechał do mety tuż za Mirosławem Witkowskim w Fordzie Escorcie.
W stawce kierowców rywalizujących w mistrzostwach Polski Piotr Tyszkiewicz został sklasyfikowany na piątej pozycji, i takie też miejsce zajmuje w klasyfikacji łącznej w połowie sezonu. Niespodziewanym zwycięzcą wyścigu w klasie 4 został Marcin Wicik w Fordzie Escorcie, który pokonał lidera klasyfikacji Jacka Ptaszka w Toyocie Corelli. Trzecie miejsce zajął Mariusz Królikowski (Toyota Celica), czwarty był Mirosław Witkowski.
Klasyfikacje:
Klasa 3:
Andrzej Grigorjew, Seat Ibiza, 70 pkt, Michał Guranowski, VW Golf, 59 pkt, Krzysztof Groblewski, VW Polo, 53 pkt, Tomasz Nowak, Skoda Felicia, 45 pkt, Maciej Nasiłowski, Skoda Felicia, 40 pkt, Mikołaj Kasiborski, Ford Puma, 38 pkt.
Klasa 4:
Jacek Ptaszek, Toyota Corolla, 77 pkt, Marcin Wicik, Ford Eskort, 63 pkt, Mirosław Witkowski, Ford Eskort, 62 pkt, Mariusz Królikowski, Toyota Celica, 52 pkt, Piotr Tyszkiewicz, Opel Astra OPC II, 49 pkt, Janusz Wszech, Audi S2, 31 pkt