Londyn. Główną atrakcją stoiska General Motors w Londynie jest oczekiwana w napięciu światowa premiera nowego modelu Opel/Vauxhall Corsa. Czwarta generacja tego popularnego samochodu charakteryzuje się atrakcyjnym wyglądem, w którym sportowe i zdecydowane linie harmonizują z sympatycznie uśmiechniętą "twarzą". Model ten oferuje innowacyjne technologie i mnóstwo przyjemności z jazdy.
Na Brytyjskim Salonie Motoryzacyjnym (20–30 lipca 2006 r.) GM zaprezentuje jeszcze jedną światową premierę. Będzie to samochód studyjny Saab BioPower Hybrid Concept – najnowsza wersja połączenia innowacyjnego systemu BioPower i technologii hybrydowej, wykorzystująca pionierski układ hybrydowy działający w dwóch trybach. W Londynie szwedzka marka prezentuje także nowy model Saaba 9-5 2.3t BioPower z silnikiem o mocy 210 KM oraz imponujące studium stylizacyjne Aero X. Na brytyjski salon premierę przygotowała także marka Chevrolet, która zaprezentuje nowy samochód sportowo-rekraacyjny Captiva. W Londynie na stoisku GM nie zabraknie oczywiście także Cadillaca, HUMMERA i Corvetty.
Opel/Vauxhall kontynuuje udaną koncepcję sprawdzoną w modelach Astra i Astra GTC: Także trzy- i pięciodrzwiowe Corsy będą wyraźnie różniącymi się od siebie autami, kierowanymi do różnych grup klientów. Nowa Corsa będzie dostępna w salonach dealerskich od października, ale zamówienia na nią przyjmowane są już teraz.
Nowo zaprojektowane podwozie samochodu gwarantuje znakomitą dynamikę jazdy i zwrotność na najwyższym poziomie. Przestronne wnętrze wykończone materiałami wysokiej jakości we wszystkich wersjach wyposażenia tworzy ciepły i gościnny klimat, o którym decydują także atrakcyjne kolory nadwozia i ekskluzywne detale. Wśród nowinek technicznych uwagę zwracają reflektory z automatyczną regulacją wiązki światła, podgrzewana kierownica oraz cały zestaw przemyślanych i praktycznych innowacji, takich jak zintegrowany system przewożenia bagażu "Flex-Fix", zastosowany po raz pierwszy w seryjnym modelu.
Oferta silników obejmuje trzy jednostki benzynowe i trzy turbodiesle z systemem common-rail zbudowane w technologii czterozaworowej, o pojemności od 1.0 do 1.4 litra i mocy od 60 do 90 KM. Wkrótce dostępny będzie także nowy 125-konny diesel 1.7 CDTI z filtrem cząstek stałych w standardzie.
Saab BioPower Hybrid Concept i 9-5 z nowym silnikiem 2.3t BioPower
Saab BioPower Hybrid Concept to światowa premiera szwedzkiej marki w Londynie oraz najnowsza wersja innowacyjnego połączenia systemu BioPower i technologii hybrydowej.
Model studyjny zbudowany na bazie kabrioleta 9-3 jest pierwszym pojazdem napędzanym silnikiem zasilanym czystym bioetanolem bez dodatku paliw kopalnych (E100) lub tylko silnikiem elektrycznym, i wykorzystującym działający w dwóch trybach system opracowany wspólnie przez General Motors i partnerów z DaimlerChrysler i Grupy BMW. W przeciwieństwie do pojazdów zasilanych paliwami kopalnymi Saab BioPower Hybrid Concept nie emituje dodatkowego CO2 do atmosfery, a jednocześnie ma znakomite osiągi przy obniżonym zapotrzebowaniu na energię.
260-konny silnik turbo BioPower o pojemności 2.0 litrów jest dostosowany do spalania różnych paliw: czystego bioetanolu (E100), E85 (85% bioetanolu i 15% benzyny) lub innej mieszanki bioetanolu i benzyny w dowolnych proporcjach.
Po ogromnym rynkowym sukcesie modeli 9-5 BioPower – w Szwecji 80 procent klientów zainteresowanych europejskimi markami prestiżowymi wybierało właśnie ten samochód – Saab oferuje teraz jeszcze mocniejszą wersję 9-5. Podobnie jak dostępna dotychczas jednostka 2.0t BioPower, nowy 210-konny silnik 2.3 turbo BioPower rozwijający maksymalny moment obrotowy 310 Nm może pracować na paliwie z bioetanolem E85.
Przy zasilaniu E85 jego osiągi znacznie przewyższają parametry porównywalnej jednostki benzynowej (185 KM, 280 Nm): wzrost mocy i maksymalnego momentu obrotowego wynosi odpowiednio 14 i 11 procent. Saab 9-5 2.3t BioPower rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,9 sekundy (w wersji silnikiem benzynowym: 8,5 sekundy).
W Londynie brytyjska publiczność po raz pierwszy zobaczy studyjnego Saaba Aero X – auto o niesamowitej sylwetce z innowacyjnymi rozwiązaniami, takimi jak osłona kokpitu w stylu samolotu odrzutowego. Silnik tego samochodu – 400-konny V6 bi-turbo BioPower – zasilany jest czystym bioetanolem (E100), a więc nie emituje do atmosfery CO2 z paliw kopalnych. We wnętrzu zastosowano nowe technologie, takie jak trójwymiarowa prezentacja wszystkich informacji na przezroczystych panelach akrylowych. Dla Saaba pojazd ten stanowi studium rozwiązań stylistycznych, które mogą zostać wykorzystane w kolejnych generacjach modeli tej prestiżowej szwedzkiej marki.
Chevrolet: brytyjska premiera nowej Captivy
Nowy kompaktowy SUV Chevrolet Captiva debiutuje na rynku brytyjskim, na którym pojawienie się tej marki okazało się niezwykłym sukcesem.
Kompaktowy samochód sportowo-rekraacyjny Captiva zwraca uwagę atrakcyjną stylizacją i przestronnością oraz bogato wyposażonym wnętrzem wykończonym dobrymi jakościowo tkaninami i nowymi materiałami. Wymiary samochodu to 4639 x 1849 x 1726 mm (długość x szerokość x wysokość) przy rozstawie osi 2707 mm. Oferowane będą wersje pięcio- i siedmiomiejscowe. W wersji podstawowej Captiva napędzana jest czterocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,4 litra i mocy 136 KM. Dostępna jest także zupełnie nowa dwulitrowa jednostka wysokoprężna z systemem wtrysku paliwa common-rail i czterema zaworami na cylinder, o mocy 150 KM. Captiva może stanowić dla Brytyjczyków elegancką siedmiomiejscową alternatywę dla pojazdów z segmentu MPV, a dzięki uniwersalnemu układowi składanych siedzeń jest bardzo praktyczną propozycją dla większych rodzin. W Wielkiej Brytanii Captiva pojawi się w sprzedaży na początku 2007 roku.
Cadillac Escalade: kwintesencja pojazdu sportowo-rekraacyjnego
Londyński salon będzie miejscem brytyjskiej premiery Cadillaca Escalade – kwintesencji pojazdu sportowo-rekraacyjnego.
Ośmiocylindrowy silnik Escalade o pojemności 6,2 litra rozwija moc 301 kW/409 KM. Nowym SUV-em z napędem na cztery koła może wygodnie i w luksusie podróżować nawet osiem osób. W sylwetce nowego pięciometrowego Escalade łatwo dostrzec charakterystyczne elementy aktualnej stylizacji modeli Cadillaca, a także zapowiedzi kierunków jej rozwoju. Cadillac prezentuje w Londynie także nowego BLS – teraz z kierownicą po prawej stronie. W tym czterodrzwiowym sedanie (długość / szerokość / wysokość: 4680/1752/1471 mm) o ostro i zdecydowanie zarysowanych konturach, klinowatym profilu i eleganckim wnętrzu także bez trudu można rozpoznać typowe cechy stylu Cadillaca. Oprócz wyrazistej sylwetki atutami tego przednionapędowego modelu są wysoki standard dopracowania detali i niski poziom hałasu.
Corvette: Z06 – tylko 3,9 sekundy do "setki"
Na londyńskim stoisku GM nie zabraknie najszybszej w historii marki, seryjnej Corvetty, wprowadzonej na rynek na początku bieżącego roku.
Siedmiolitrowa widlasta "ósemka" pod maską, zapewnia modelowi Z06 przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Z06 wyróżniają z zewnątrz nie tylko większe koła i opony, ale także poszerzony przód z większymi wlotami powietrza. Mimo że Corvette Z06 to auto przeznaczone do jazdy po zwykłych drogach, nie sposób ukryć jego związków z modelem wyścigowym Corvette C6.R, triumfującym w serii wyścigów American Le Mans, a także w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 2006 r. – autem równie atrakcyjnym wizualnie i blisko technicznie spokrewnionym z seryjnym modelem sportowym.
HUMMER: czysta moc i przygoda w terenie
Londyńscy fani marki HUMMER będą mogli obejrzeć modele H2 i H3.
Te solidne i mocne SUV-y gwarantują znakomite osiągi zarówno w jeździe szosowej, jak i terenowej. Silnik V8 w H2, z sekwencyjnym wtryskiem paliwa i pojemnością 6 litrów, rozwija moc 325 KM i maksymalny moment obrotowy 488 Nm. Elektroniczny układ sterujący stałym napędem 4x4 optymalnie rozdziela moc na poszczególne koła. Elektroniczne sterowanie napędu na cztery koła zastosowano także w modelu H3 z 220-konnym silnikiem o pojemności 3,5 litra i maksymalnym momencie obrotowym 305 Nm.
Forum GM: doświadczenie w projektowaniu i elastyczność w wyznaczaniu trendów
Na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Londynie General Motors zaprezentuje także zwiedzającym przebieg procesu twórczego przy projektowaniu samochodu. W pracowni zainscenizowanej w ramach Forum GM goście będą mogli zobaczyć projektantów przy pracy, a także przekonać się, że samochody koncepcyjne mają większy wpływ na modele seryjne niż się powszechnie uważa.
Jednym z przykładów jest porównanie nowej Corsy z autem studyjnym Trixx z 2004 r. To właśnie z tego zaprezentowanego dwa i pół roku temu w Genewie studyjnego auta miejskiego pochodzi "Flex-Fix" – pierwszy zintegrowany system przewożenia bagażu w samochodzie seryjnym, dzięki któremu marki Opel i Vauxhall znów zajmują czołową pozycję w kategorii rozwiązań podnoszących funkcjonalność.
Ten unikatowy i przyjazny dla użytkownika system to stelaż, na którym można przewozić na przykład dwa rowery, wysuwa się spod tylnej części podwozia jak szufladę. Po złożeniu nieużywany system prawie w całości chowa się pod tylnym zderzakiem. Po bezkonkurencyjnym rozwiązaniu układu foteli "Flex7" w modelu Zafira, GM po raz kolejny jest liderem – tym razem pod względem elastyczności w zagospodarowaniu nadwozia, ponieważ także w przypadku "Flex-Fix" wszystkie elementy systemu są zintegrowane z samochodem, co eliminuje konieczność kłopotliwego montażu, demontażu czy przechowywania części.