...podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, wyróżnia nowy i ekskluzywny kolor nadwozia „Fluid Metal". Nowa kolorystyka przypominająca arkusz kutej blachy idealnie pasuje do kształtów modelu 4C Concept, zaś wierzchnia warstwa lakieru w połączeniu z podkładem daje efekt srebrnego połysku i za sprawą dynamicznie opadającej, nieregularnej linii samochodu potęguje wrażenie jego mocy i zastosowanej w nim zaawansowanej techniki.
Sprzedaż tego samochodu ma rozpocząć się w roku 2013, na kiedy to ustalono wzmocnienie planu globalnego rozwoju Alfy Romeo, ale począwszy od dnia dzisiejszego ten kompaktowy „super samochód" jest „ambasadorem technologii DNA" i ambasadorem dziedzictwa technologicznego, które wyróżnia obecne i przyszłe modele marki Alfa Romeo, prezentując ich najwyższy poziom.
W rzeczywistości osiągi i dynamizm modelu 4C Concept wzmacnia idealnie zrównoważone odczuwanie przyjemności i emocji, jakie zapewniają osiągi przy jednoczesnym zachowaniu świadomości oszczędności oraz aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa podczas codziennej jazdy.
Ten koncepcyjny samochód bazuje na formule dwuosobowego modelu, coupe z napędem na tylne koła i montowanym centralnie silnikiem, przy długości około 4 metrów i rozstawie osi wynoszącym mniej niż 2,4 metra. Z jednej strony wymiary te podkreślają kompaktowe cechy samochodu, z drugiej zaś uwypuklają jego zrywność. Te same zasady zastosowano we wnętrzu samochodu, które wyróżniają proste i zgrabne linie i typowy dla samochodów koncepcyjnych wariant wykończenia, obejmujący funkcje i urządzenia, przez które w bardziej bezpośredni sposób przejawia się sportowy charakter tego samochodu.
W Alfie Romeo 4C Concept zastosowano technologie i materiały obecne w modelu 8C Competizione - włókno węglowe, aluminium, napęd na tylne koła - oraz technologie stosowane już obecnie w sprzedawanych modelach Alfa Romeo : benzynowy silnik 1750 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, przekładnię „Alfa TCT" z podwójnym sprzęgłem suchym i selektor Alfa D.N.A. służący do dynamicznej kontroli samochodu, krótko mówiąc wszystko co najlepsze w ramach technologii DNA Alfa Romeo.
Samochód ten jest cały „przesiąknięty" Alfą. Jego sportowa dusza zapewnia niepowtarzalne wrażenia podczas jazdy, zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym, gdzie prędkość i przyspieszenie poprzeczne stawiają jeszcze większe wymagania.
Ten nowy samochód koncepcyjny, stworzony na bazie doświadczenia zdobytego przy ekskluzywnych modelach super samochodów Alfa 8C Competizione i 8C Spider, podobnie jak one posiada napęd na tylne koła i bazuje na filozofii, której założeniem jest osiągnięcie maksymalnej przyjemności prowadzenia i przysłowiowej łatwości prowadzenia, która charakteryzuje samochody marki Alfa Romeo. Modelom 8C Competizione i 8C Spider udało się osiągnąć ten cel głównie dzięki ich dużej mocy, podczas gdy w 4C Concept jest to zasługą mniejszej masy poprzez zastosowanie włókna węglowego, które odgrywa kluczową rolę i gwarantuje niezwykłą zrywność przy stosunku masy do mocy wynoszącym mniej niż 4 kg/KM.
Podwozie stanowi podporę dla nadwozia wykonanego w całości z włókna węglowego, wewnątrz gdzie znajduje się miejsce dla kierowcy i pasażera, zaś tylna rama i klatki bezpieczeństwa wykonane są głównie z aluminium. Wynik końcowy to znacznie mniejsza masa, ograniczona do około 850 kg, jak również optymalne umiejscowienie środka ciężkości samochodu, co daje większą zrywność i lepsze właściwości jezdne nawet na najbardziej wymagających drogach. Nazwa „4C Concept" sugeruje przyjemność sportowej jazdy, którą może zapewnić tylko 4-cylindrowy, benzynowy silnik 1750 o mocy ponad 200 KM z turbodoładowaniem. Silnik ten, montowany jest już w modelach produkcyjnych, np. w Giulietcie Quadrifoglio Verde, łączy w sobie najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, jak np. bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny ciągły wariator faz rozrządu zaworów, turbosprężarka z rewolucyjnym systemem sterowania „scavenging", który zapewnia bardzo szybką reakcję silnika.
Ulokowany centralnie z tyłu samochodu silnik Alfy Romeo 4C Concept zapewnia osiągi porównywalne lub przekraczające osiągi silnika o pojemności 3 litrów, utrzymując zużycie paliwa na średnim poziomie, co jest typowe dla kompaktowej, 4-cylindrowej jednostki napędowej. Mocny, benzynowy silnik 1750 z turbodoładowaniem, współpracujący z nową, automatyczną przekładnią „Alfa TCT" z podwójnym sprzęgłem suchym, montowaną już w modelach MiTo i Giulietta rozpędza 4C Concept do maksymalnej prędkości 250 km/h i przyspiesza od 0-100 km/h w mniej niż 5 sekund.
Samochód ten ma za zadanie reprezentować najwyższy poziom „technologii D.N.A.". W idealny sposób łączy on w sobie wszystkie obecne w nim technologie Alfy Romeo, które kierowca może dostosowywać do swoich potrzeb również za pomocą dźwigni selektora systemu dynamicznej kontroli pojazdu Alfa D.N.A. znajdującej się wewnątrz samochodu. Wszystko to w jeszcze większym stopniu podkreśla konkurencyjny charakter modelu 4C Concept w porównaniu do innych samochodów dostępnych obecnie w sprzedaży.
Alfa Romeo 4C Concept posiada niezwykle zaawansowane zawieszenie (wysoki czworobok z przodu, kolumna McPhersona z tyłu), które zapewnia maksymalną zrywność i przyczepność do nawierzchni. Rozwiązanie to, wraz z napędem na tylne koła i znakomitym stosunkiem masy do mocy, zapewnia przyjemność prowadzenia charakterystyczną dla samochodów marki Alfa Romeo, która jest jeszcze większa dzięki odpowiedniemu rozłożeniu masy (40% na osi przedniej i 60% na osi tylnej). 4C Concept kontynuuje sportową tradycję marki, cofając nas w czasie do początków tego modelu, kiedy to zrywność i stosunek masy do mocy stanowiły kluczowy element sukcesu sportowego samochodu, i włączając te aspekty do modeli Alfy Romeo, które codziennie jeżdżą po drogach.