Alpine A110 R z oceną 9 na 10 w teście TopGear

Alpine A110 R z oceną 9 na 10 w teście TopGear31.07.2023
Redaktorzy brytyjskiego TopGear.com mieli okazję testować A110 R po raz pierwszy w styczniu tego roku w Hiszpanii.

Już wtedy zadawali sobie pytanie, czy zoptymalizowana pod kątem jazdy na torze wyścigowym wersja A110 równie dobrze sprawdzi się na zwykłych drogach.

Od początku zwrócili uwagę na małą masę A110 R, wynoszącą zaledwie 1082 kg, którą w dużym stopniu udało się uzyskać dzięki wykorzystaniu włókna węglowego w szeregu elementów, takich jak maska, dach, tylny panel, fotele i 18-calowe koła, a także dzięki zastosowaniu specjalnego układu wydechowego z końcówką wydrukowaną na drukarce 3D i wyraźnym brakiem wygłuszenia.

Alpine A110 R

Włókno węglowe zostało użyte również w dodatkowych elementach aerodynamicznych, jak między innymi boczne progi, tylny spojler i dyfuzor. Aerodynamika, redukcja masy i prowadzenie to trzy kluczowe obszary, na których szczególnie zależało inżynierom pracującym nad Alpine A110 R, a ich wysiłek oraz zastosowanie innowacyjnych technologii zostało nagrodzone w rygorystycznych testach TopGear.com.

To wszystko przekłada się na zachowanie A110 R w rzeczywistych warunkach drogowych, ponieważ jak ocenili recenzenci TopGear.com, dzięki swej lekkości auto podczas jazdy nie zderzy się czołowo z wybojami, raczej przeskoczy każdy z nich, a przy tym nigdy nie daje się wytrącić z kursu z powodu nierówności nawierzchni i ogólnie wydaje się być niezrażone najgorszymi drogami.

Alpine A110 R

Testy w Wielkiej Brytanii potwierdziły bowiem, że auto o wyglądzie i brzmieniu prawdziwego samochodu sportowego doskonale radzi sobie na wymagających drogach. Imponujące jak na samochód sportowy gotowy do jazdy po torze – skomentowali redaktorzy TopGear.com, którzy wypróbowywali pojazd na odcinkach, jak zauważyli, z ilością dziur wystarczającą, aby wytrząsnąć plomby z zębów.

Zwrócono uwagę na jeszcze lepsze wyczucie układu kierowniczego i hamulcowego oraz fakt, że wysokość zawieszenia jest obniżona o 10 mm w stosunku do A110 S i może być regulowana o dodatkowe 10 mm.

Jednostka napędowa testowanego A110 R to czterocylindrowy silnik o pojemności 1,8 litra, mocy 296 KM i 340 Nm momentu obrotowego – to mnóstwo, zdaniem ekspertów z TopGear.com, biorąc pod uwagę małą masę i wystarczająco dużo, aby obniżyć czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h do 3,9 sekundy.

Alpine A110 R

W Alpine A110 R zadbano także o to, aby jazda odbywała się w maksymalnie komfortowych warunkach, co również nie uszło uwadze recenzentów, którzy uznali ultralekkie, w całości wykonane z włókna węglowego fotele samochodu za genialnie wygodne. Z innych praktycznych aspektów to niezmieniona pojemność 100-litrowego bagażnika z przodu i 96-litrowego z tyłu.

Tak wysoka ocena, aż 9 na 10, to ważny werdykt dla A110 R. TopGear.com znane jest z dokładności, ale przede wszystkim wszechstronności przeprowadzanych testów, bowiem metody testowania mają na celu odtworzenie rzeczywistych sytuacji i warunków. Brany jest pod uwagę każdy aspekt możliwości samochodu, także w odniesieniu do konkurencyjnych pojazdów w danym segmencie rynku.

Alpine A110 R

Recenzje mają na celu dostarczenie bezstronnych opinii i porad, aby wyłonić najlepsze propozycje na rynku, uwzględniając pełen przekrój aut w każdej kategorii oraz wszystkie opcje budżetowe. Samochody, które uzyskują wysoką ocenę ogólną, polecane są w przewodnikach dla kupujących.

Źródło: Alpine