Audi S6 / S6 Avant

Audi S6 / S6 Avant20.01.2006
Doskonała moc w połączeniu z najwyższym komfortem i elegancją – oto najkrótsza charakterystyka nowego Audi S6 / S6 Avant. Jest to sportowy model z najwyższej półki pochodzący z rodziny samochodów klasy wyższej - Audi A6 Limousine i A6 Avant ...

Doskonała moc w połączeniu z najwyższym komfortem i elegancją – oto najkrótsza charakterystyka nowego Audi S6 / S6 Avant. Jest to sportowy model z najwyższej półki pochodzący z rodziny samochodów klasy wyższej - Audi A6 Limousine i A6 Avant. W 2004 roku modele te niezwykle dynamicznie weszły na rynek i na całym świecie spotkały się z wielkim uznaniem, zarówno wśród specjalistów, jak i nabywców.

Audi S6 / S6 Avant 1 S6 jako najnowszy produkt wyrażający sportowe idee Audi trafi do sprzedaży wiosną 2006 roku. Jednocześnie pojawi się wersja kombi – S6 Avant, łącząca w sobie wszechstronność samochodu kombi z wybitnie sportowym charakterem nowego Audi S6.

Audi S6 jest wyposażone w całkowicie nowy dziesięciocylindrowy silnik w układzie V. Jednostka ta, prawie identyczna z silnikiem montowanym w nowym Audi S8, nie jest skłonna do kompromisów: z pojemności 5,2 litra uzyskuje moc 420 KM (309 kW) przy 6.800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 540 Nm i jest dostępny między 3.000 a 4.000 obr./min. Od 2.500 do 5.500 obr./min. do dyspozycji jest ponad 500 Nm. Dzięki temu ten ważący 220 kg silnik zapewnia doskonałą siłę ciągu w każdej sytuacji.

Istotny wpływ na kształtowanie mocy ma bezpośredni wtrysk benzyny FSI, wypróbowany w najtrudniejszych warunkach w najbardziej utytułowanym aucie wyścigowym - zwycięzcy Le Mans - w Audi R8. Wersja Limousine przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy (S6 Avant: 5,3 sekundy), prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Zarówno przenoszenie mocy jak i układ kierowniczy oraz zawieszenie zostały dopasowane do wyjątkowych możliwości silnika. W montowanej seryjnie automatycznej skrzyni biegów - sześciostopniowym tiptroniku, zastosowano skrócone czasy zmiany przełożeń. Zawieszenie ze stalowymi sprężynami jest bardziej dynamiczne i bezpośrednie, podobnie jak układ kierowniczy servotronic.

Stały napęd na wszystkie koła quattro najnowszej generacji z rozdziałem momentu 40 do 60 zapewnia optymalną siłę ciągu w każdych warunkach. Te wszystkie elementy sprawiają, że nowe Audi S6 zdecydowanie dystansuje wszystkich konkurentów.

Głównym zadaniem przy konstruowaniu Audi S6 było zapewnienie wysokiego komfortu w każdej sytuacji - mimo wybitnie sportowego charakteru auta. Model ten, także na długich trasach udowadnia, że moc w swojej najczystszej formie, wysoki komfort oraz odprężenie kierowcy i pasażerów nie wykluczają się wzajemnie.

Wnętrze charakteryzuje się luksusową elegancją. Zamontowano w nim na przykład nowe sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, tapicerkę z wysokiej jakości skóry połączonej z Alcantarą oraz automatyczną, komfortową klimatyzację "plus" z oddzielną regulacją temperatury dla kierowcy i pasażera.

Tak jak bezkompromisowe i innowacyjne rozwiązania techniczne charakteryzują to, co ukryte we wnętrzu S6, tak elegancja i wyrafinowanie są widoczne na zewnątrz. O wyglądzie zewnętrznym decydują między innymi 19-calowe koła, delikatnie wysunięte na zewnątrz przednie nadkola, duża osłona chłodnicy Singleframe z podwójnymi liniami poziomymi oraz harmonijnie wbudowany tylny spojler w S6 Limousine lub zmodyfikowany spojler na krawędzi dachu w wersji Avant.

Innowacyjnym elementem wykraczającym poza codzienność, zwiększającym bezpieczeństwo a zarazem będącym stylistycznym środkiem wyrazu są składające się z pięciu diod światła do jazdy dziennej. Umieszczone w przednim zderzaku po włączeniu stają się elementem pozwalającym bezbłędnie zidentyfikować nowe S6.