MotoNews.pl

Mercedes-Benz SLS 63 AMG jeszcze bardziej uskrzydlony dzięki kompresorowi

06 września 2012

Kategoria | mcchip-dkr  Tuning
Mercedes SLS MC700 9

Nie ma wątpliwości, że model SLS 63 AMG to aktualnie najciekawsza propozycja w portfolio Mercedesa-Benz i z pewnością zasługuje na miano współczesnego symbolu luksusu o sportowym charakterze. Chyba żaden inny samochód nie prezentuje się równie dobrze zarówno na czerwonym dywanie, jak na asfalcie toru wyścigowego.

Przestronnego roadstera o charakterystycznych, unoszących ku górze niczym skrzydła drzwiach napędza wysokoobrotowy silnik V8 o pojemności 6,2 litra, zdolny do wygenerowania mocy 571 KM i maksymalnego momentu obrotowego 650 Nm. Za pomocą tuningu elektronicznego nie da się z niego wycisnąć zbyt wielu dodatkowych koni mechanicznych, ale jeśli dodać do tego kilka poprawek mechanicznych, to można uzyskać całkiem niezły rezultat.

Tak zapewne pomyśleli technicy z niemieckiej firmy tuningowej mcchip-dkr mieszczącej się w Mechernich i przygotowali zgrabny pakiet zwiększający osiągi sportowego modelu ze Stuttgartu. Oprócz specjalnego chipa modyfikującego pracę jednostki kontrolnej silnika zastosowali w Mercedesie-Benz SLS AMG kompresor MC700 oraz specjalny układ wydechowy z katalizatorem i systemem kontroli przepustnic stworzony przez Capristo Exhaust System.

Tak udoskonalony „skrzydlaty” Mercedes rozwija moc 680 KM i maksymalny moment obrotowym 770 Nm. Pakiet modyfikacji przygotowanych przez mcchip-dkr kosztuje niecałe 70 000 euro.

Panowie z Mechernich przygotowali także „eksportową” wersję swojego programu tuningowego, która nie przeszła testów TÜV, ale może pochwalić się dodatkowymi katalizatorami sportowymi i jeszcze bardziej efektywnym chipem modyfikującym pracę jednostki kontrolnej silnika. Tak stuningowany Mercedes-Benz SLS AMG rozwija moc 706 KM i maksymalny moment obrotowy 793 Nm. Eksportowa wersja pakietu mcchip-dkr jest jednak droższa, kosztuje prawie 79 000 euro.

Zdjęcia: mcchip-dkr, opracowanie: BM