Mazda 6 z roku modelowego 2017 w wersji sedan i sport kombi została wzbogacona o liczne udoskonalenia i rozwiązania. Na nowo definiują one koncepcję bezkompromisowego łączenia przyjemności z jazdy z funkcjonalnością i komfortem. Sprzedaż tego modelu rozpocznie się w Europie już jesienią.
Mazda 6 uchodzi za jeden z samochodów o najlepszych właściwościach jezdnych i dających najwięcej przyjemności z jazdy w swoim segmencie. Teraz marka znów podnosi poprzeczkę. Wprowadza jako pierwsza w Europie system G-Vectoring Control (GVC). GVC jest pierwszą z nowych technologii SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS. Zapewniają one zintegrowaną kontrolę pracy silnika, skrzyni biegów i zawieszenia w celu pogłębienia poczucia Jinba Ittai. Ten japoński zwrot oznacza jedność konia i jeźdźca. W tym przypadku samochodu i kierowcy – którym pojazdy Mazdy wyróżniają się spośród modeli innych producentów.
System GVC
System GVC zmienia wartość momentu obrotowego silnika na podstawie ruchów kierownicy. Koryguje rozkład nacisków pomiędzy przednią i tylną oś samochodu, aby zoptymalizować dociążenie poszczególnych kół. Poprawia to właściwości trakcyjne samochodu, wzmacnia poczucie pewności panowania nad pojazdem oraz zwiększa przyjemność z jazdy. Samochód reaguje w sposób bliższy intencjom kierowcy. Przekłada się to na mniejszą potrzebę nawet podświadomych korekt toru jazdy. Co za tym idzie, zmniejsza się zmęczenie prowadzeniem. GVC podnosi komfort jazdy, łagodząc zmiany sił działających na pojazd i ograniczając kołysanie nadwozia.
Jednostki napędowe
Mazda 6 z roku modelowego 2017 będzie oferowana z trzema silnikami benzynowymi SKYACTIV, w tym SKYACTIV‑G 2.0 o mocy 145 lub 165 KM oraz 192‑konną jednostką SKYACTIV‑G 2.5, a także dwoma dieslami SKYACTIV‑D 2.2 o mocy 150 i 175 KM. Silnikom towarzyszą przekładnie manualne lub automatyczne.
W silniku Diesla SKYACTIV‑D 2.2 z common-rail zastosowano trzy nowe systemy poprawiające elastyczność i ograniczające hałas jednostki napędowej: High-Precision DE Boost Control zwiększa ciśnienie doładowania, aby zdynamizować reakcję na naciśnięcie pedału przyspieszenia; Natural Sound Smoother tłumi charakterystyczny odgłos pracy silnika wysokoprężnego; Natural Sound Frequency Control steruje fazami rozrządu, aby zneutralizować fale ciśnienia i stłumić trzy krytyczne pasma częstotliwości, przy których elementy silnika wpadają w najgłośniejsze wibracje.
Wyciszeniu pracy silników towarzyszy kompleksowe udoskonalenie izolacji akustycznej. W najnowszej Maździe 6 zastosowano skuteczniejsze uszczelki, przyjęto mniejszą tolerancję dla szczelin między poszczególnymi elementami oraz zwiększono ilość materiału izolacyjnego w podwoziu, tylnej części konsoli, podsufitce i drzwiach. Laminowane szyby boczne z przodu dodatkowo tłumią szum wiatru.
Wnętrze kabiny
Modyfikacje unikatowego dla Mazdy i skoncentrowanego na kierowcy wnętrza to, między innymi, nowa stylistyka kierownicy, nowy wyświetlacz Head-up o zwiększonej rozdzielczości i pełnokolorowej grafice poprawiającej czytelność w różnym oświetleniu, a także nowy pełnokolorowy wyświetlacz informacyjny o przekątnej 4,6” w zestawie wskaźników ze wzbogaconą grafiką. W gamie kolorów nadwozia wprowadzono nowy odcień szarości Machine Grey.
Systemy bezpieczeństwa
Oprócz znakomitego poziomu wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa biernego Mazda 6 z roku modelowego 2017 oferuje także pełną gamę technologii bezpieczeństwa czynnego i‑ACTIVSENSE – jak nowy system rozpoznawania znaków drogowych, który rozpoznaje znak zakazu wjazdu, znaki ograniczenia prędkości i ostrzega kierowcę w przypadku przekroczenia dozwolonej prędkości oraz zaawansowany system wspomagający hamowanie i zapobiegający kolizjom przy małej prędkości (Advanced SCBS). W systemie tym laser bliskiej podczerwieni zastąpiono kamerą, aby zwiększyć zakres prędkości, przy której możliwe jest wykrywanie obecności innych pojazdów.