MotoNews.pl

Nowy Mercedes-Benz Klasa E Coupe: stylowy i sportowy

02 stycznia 2017

Kategoria | Premiery
Mercedes-Klasa-E-Coupe 13

Ekspresyjne proporcje coupe, purystyczny i zmysłowy design oraz komfort dla czterech osób na dalekich dystansach. Nowy Mercedes-Benz Klasa E Coupe łączy piękno i klasyczne walory gran turismo z najnowocześniejszą technologią. Oferuje także inteligentne rozwiązania znane już z rodziny Klasy E. To między innymi: pełna integracja ze smartfonem, panoramiczny kokpit oraz najnowsze systemy wspomagające kierowcę z opcjonalnymi funkcjami jazdy częściowo autonomicznej. Mocne, oszczędne silniki i komfortowe zawieszenia z aktywnym tłumieniem gwarantują sportowe doznania z jazdy.

Nowy Mercedes-Benz Klasa E Coupe: wygląd zewnętrzny to aura sportu i stylu

Sportowo stylizowane Coupe technicznie bazuje na limuzynie, a jego wygląd stanowi kolejny krok w ewolucji języka projektowania Mercedes-Benz. Purystyczny design o oszczędnych liniach i zmysłowych formach łączy elegancję, dynamizm oraz luksusową prezencję. Typowe dla coupe z gwiazdą proporcje charakteryzuje tu wyrazisty przód z nisko umieszczoną osłoną chłodnicy, długa pokrywa silnika ze zdecydowanymi przetłoczeniami, obniżona linia dachu i muskularny tylny pas. Całość uzupełniają bezramkowe szyby w drzwiach oraz brak środkowego słupka.

Światowa premiera tylnych lampy z funkcją oświetlenia powitalnego

Równie typowe dla coupe Mercedesa są dzielone, wyjątkowo smukłe tylne lampy diodowe. W połączeniu z reflektorami LED MULTIBEAM po raz pierwszy oferują one funkcję oświetlenia powitalnego. Po otwarciu pojazdu ich diody rozbłyskują jedna po drugiej, od środka w stronę błotników, a przy zamykaniu – odwrotnie. Dodatkowo, funkcja korzysta z regulacji natężenia światła. Efektowny pokaz na powitanie i pożegnanie łączy się z podobną funkcją niebieskich światłowodów w lampach przednich. Innowacyjna, kryształowa optyka sprawia, że po zmroku tylne lampy zwracają również uwagę nietypowym blaskiem, przypominającym strumień spalin z silnika odrzutowego.

Luksusowe wnętrze z wyrafinowanymi detalami

Kabina modelu Mercedes-Benz Klasa E Coupe reprezentuje syntezę sportowych emocji i luksusowej inteligencji. Dostępne na życzenie są dwa ekrany o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 12,3”. Co unikalne w tym segmencie – łączą się pod jedną taflą szkła i tworzą panoramiczny kokpit. Zdaje się on unosić w przestrzeni. Jako kluczowy element designu, podkreślają one szerokość deski rozdzielczej. Podobne zadanie ma listwa ozdobna płynnie przechodząca w panele drzwi. Kierowca ma przed sobą cyfrowy panel wskaźników w jednej z trzech wersji do wyboru: klasycznej, sportowej lub progresywnej, zależnie od tego, które informacje uzna za najbardziej istotne.

Model bazowy wyposażono w dwa okrągłe wskaźniki i kolorowy wyświetlacz o przekątnej 17,8 cm (rozdzielczość 1000 x 600 pikseli) oraz centralny ekran o przekątnej 21,3 cm (960 x 540 pikseli). Zespół tych elementów otacza wspólna ramka ze lśniącym, przypominającym lakier fortepianowy wykończeniem.

Dotykowe przyciski na kierownicy pozwalają kierowcy obsługiwać panel wskaźników i system informacyjno-rozrywkowy muśnięciami palców. Nie musi przy tym odrywać rąk od wieńca. Alternatywnie, multimediami można sterować za pośrednictwem kontroli głosowej LINGUATRONIC lub panelu dotykowego z kontrolerem na konsoli środkowej. Ten ostatni rozpoznaje pismo odręczne. Wygodne korzystanie z wentylacji i niektórych systemów wspomagających ułatwiają dodatkowe, tradycyjne klawisze.

Awangardowe, a jednocześnie luksusowe fotele modelu Mercedes-Benz Klasa E Coupe są wzorowane na tych montowanych w limuzynie. Każde z czterech miejsc wyróżnia się sportową architekturą, a wysokiej próby detale odzwierciedlają wysoki standard wykończenia.

Oświetlenie wnętrza korzysta wyłącznie z trwałych, energooszczędnych diod LED. To samo dotyczy opcjonalnego oświetlenia nastrojowego dostępnego w 64 kolorach.

Nowy Mercedes-Benz Klasa E Coupe to różnorodność, która zaspokoi każdy gust

Już standardowa wersja wyposażenia AVANTGARDE charakteryzuje się bogatą konfiguracją. Do wyboru jest też Linia AMG, wyróżniająca się sportowo stylizowanymi zderzakami, progami i większymi obręczami. Do tego dochodzą chromowane „spinki” w diamentowej osłonie chłodnicy oraz perforowane tarcze hamulcowe przedniej osi. W kabinie uwagę zwracają fotele obszyte mieszanką skóry ARTICO i tkaniny DINAMICA w kolorze czarnym. Kontrastuje on z szarymi przeszyciami.  Do tego mamy pakiet komfortowych siedzeń i skórzaną kierownicę sportową AMG. Dalsze pole do indywidualizacji obu linii oferuje opcjonalny pakiet Night z akcentami w kolorze lśniącej czerni oraz przyciemnianymi bocznymi szybami.

Nowy Mercedes-Benz Klasa E Coupe  jest większy i bardziej luksusowy

Przy 4826 mm długości, 1860 mm szerokości i 1430 mm wysokości nowy Mercedes-Benz Klasa E Coupe wyraźnie przerasta swojego poprzednika. Głównym beneficjentem szerszego rozstaw kół – 1605 mm z przodu (+67 mm) i 1609 mm z tyłu (+68 m) – jest z kolei dynamika jazdy.

Znacznie większe na tle poprzedniczki rozmiary karoserii przekładają się na większą przestronność dla pasażerów. W obu rzędach siedzeń mają oni do dyspozycji więcej miejsca na szerokość, a z tyłu – dodatkową przestrzeń na nogi i nad głowami. Każde z czterech miejsc jest „pełnowartościowe” i oferuje wysoki komfort na dalekich trasach.

Osiągi i zaawansowana technologia

Mocne i wydajne jednostki benzynowe oraz wysokoprężne, wszystkie wyposażone w funkcje ECO start/stop i zgodne z normą emisji spalin Euro 6, zapewniają żywiołową reakcję na gaz i dużą przyjemność z jazdy. Wśród dostępnych wariantów nie zabrakło nowo opracowanego 4-cylindrowego silnika Diesla.

Początkowo Mercedes-Benz Klasa E Coupe zadebiutuje z trzema jednostkami benzynowymi i jedną wysokoprężną do wyboru. Ich moce wahają się od 135 kW (184 KM) do 245 kW (333 KM). W przyszłości dołączą do nich kolejne warianty oraz wersje z napędem na obie osie 4MATIC.

Nowy 4-cylindrowy silnik Diesla

4-cylindrowy motor wysokoprężny z nowej rodziny silników Mercedes-Benz otwiera zupełnie nowy wymiar efektywności. Zaprojektowano go z myślą o spełnieniu przyszłych standardów RDE (badanie zużycia paliwa w rzeczywistych warunkach jazdy). 2-litrowa jednostka pod maską modelu E 220 d, wyposażona w pojedynczą turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny, generuje moc 143 kW (194 KM). Imponuje przy tym średnim zużyciem paliwa w cyklu NEDC na poziomie zaledwie 4,0 l/100 km (co odpowiada emisji 106 g CO2/km). Dodatkowo wyróżnia się niespotykaną kulturą pracy. Zarówno jej głowicę, jak i skrzynię korbową wykonano z aluminium. Opracowana przez Mercedes-Benz powłoka NANOSLIDE® skutecznie ogranicza tarcie pomiędzy gładzią cylindra a stalowym tłokiem.

Wszystkie modele dostępne w chwili rynkowej premiery są standardowo wyposażone w 9-biegową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC,. Zapewnia ona szybką zmianę przełożeń przy niskich prędkościach obrotowych. Ma to szczególnie korzystny wpływ na efektywność jazdy oraz poziom hałasu w kabinie.

Zawieszenie – sportowy komfort

Zawieszenie nowego modelu Mercedes-Benz Klasy E Coupe z jednej strony zapewnia dużą zwinność na krętych drogach, z drugiej – niespotykany komfort jazdy. Seryjnie model otrzymuje zawieszenie DIRECT CONTROL. Jego prześwit obniżono względem limuzyny o 15 mm.

Na życzenie dostępne jest zawieszenie DYNAMIC BODY CONTROL z selektywną regulacją tłumienia – również obniżone. Za pomocą zlokalizowanego na konsoli środkowej przełącznika standardowego systemu DYNAMIC SELECT kierowca ma do wyboru trzy odmienne charakterystyki resorowania: Comfort, Sport lub Sport+.

Wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL

Opcjonalnie nowy Mercedes-Benz Klasa E Coupeé oferowany jest z wielokomorowym zawieszeniem pneumatycznym z kontrolą przechyłów i nurkowania. Rozwiązanie to ma szereg zalet: trzy różnej wielkości komory w kolumnach zawieszenia (po 3 w tylnych i po 2 w przednich) umożliwiają trzystopniową kontrolę twardości tłumienia. W efekcie podróżujący mogą cieszyć się miękkimi nastawami zawieszenia w jego bazowym ustawieniu i poczuciem bezpieczeństwa wynikającym z dużej stabilności prowadzenia przy wysokich prędkościach.

Wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne współpracuje z ciągłym, elektronicznie sterowanym tłumieniem adaptacyjnym. Resorowanie każdego z kół jest w pełni automatycznie dostosowywane do aktualnej sytuacji na drodze. Reaguje np. na manewr wymijania przeszkody lub nierówną nawierzchnię. Tym samym łączy wysoki komfort z niespotykaną dynamiką jazdy.

Korzystając z przełącznika DYNAMIC SELECT kierowca ma do wyboru różne tryby pracy zawieszenia AIR BODY CONTROL: Comfort, ECO, Sport, Sport+ oraz Individual.

DYNAMIC SELECT – wybierz swoją własną charakterystykę

Jednak system DYNAMIC SELECT decyduje nie tylko o charakterystyce pracy układu jezdnego (w połączeniu z zawieszeniami DYNAMIC BODY CONTROL lub AIR BODY CONTROL). Pozwala wpływać też na inne ustawienia pojazdu – takie jak reakcja na gaz, działanie funkcji ECO start/stop czy punkty zmiany biegów automatycznej przekładni. Zależnie od poziomu wyposażenia oferuje on następujące tryby jazdy: Comfort, ECO, Sport, Sport+ oraz Individual. Ten ostatni pozwala kierowcy skonfigurować swój własny zestaw ustawień poszczególnych podzespołów.

Pełna integracja ze smartfonem

System informacyjno-rozrywkowy COMAND Online w Klasie E Coupe rozpoczyna nową erę łączności i cyfryzacji. Do jego funkcji należy intuicyjna integracja ze smartfonem, korzystająca ze sprzężonej pojemnościowo anteny oraz bezprzewodowego ładowania. Oznacza to, że kompatybilne urządzenia mogą być ładowane bez użycia kabla i tak samo łączyć się z zewnętrzną anteną samochodu. Dodatkowym atutem jest możliwość użycia smartfona jako klucza do samochodu. Dzięki krótkozasięgowej komunikacji NFC służy on wówczas do otwierania i zamykania zamków oraz uruchamiania silnika.

Apple CarPlay® i Android Auto

W pojazdach z systemem COMAND Online dostępne są również interfejsy Apple CarPlay® (aparaty oparte na systemie operacyjnym iOS) oraz Google Android Auto (system Android). Użytkownik może korzystać z danego interfejsu po podłączeniu odpowiedniego smartfona za pośrednictwem gniazda USB.

Internet i różne źródła danych – już w wersji bazowej

Poza COMAND Online nabywcy modelu Mercedes-Benz Klasa E Coupe mają do dyspozycji systemy multimedialne Audio 20 USB/GPS. Podobnie jak COMAND Online oferują one bezprzewodową łączność Bluetooth® z funkcją zestawu głośnomówiącego, a także połączenie z internetem w oparciu o telefon z Bluetooth® i możliwością transferu danych. W przypadku COMAND Online użytkownik dodatkowo ma do dyspozycji funkcję hotspota.

Do celu bez korków: Live Traffic Information

Zarezerwowane dotąd dla COMAND Online informacje drogowe w czasie rzeczywistym – Live Traffic Information – w połączeniu z usługami Mercedes me connect są teraz dostępne również dla systemu Audio 20 GPS z nawigacją GARMIN MAP PILOT SYSTEM. Live Traffic Information na bieżąco podaje aktualne informacje o natężeniu ruchu drogowego. Nowością jest też tryb ekranu Free Flow. Zielone linie pokazują kierowcy trasy o najmniejszym ruchu, w tym te położone z dala od głównych arterii.

Usługa Mercedes me connect Concierge: indywidualne podejście

Kolejnym udogodnieniem jest nowa, dostępna w ramach Mercedes me connect Usługa Concierge, oferowana wyłącznie dla wszystkich modeli Klasy E. Jej użytkownicy zyskują dostęp do dodatkowego, spersonalizowanego serwisu oferującego np. przy wyszukanie informacji na temat wydarzeń kulturalnych i sportowych, zarezerwowanie stolika w restauracji czy biletów na koncert oraz przesłanie celu nawigacji bezpośrednio do systemu multimedialnego w samochodzie.

Dostęp nie nastręcza żadnych trudności: zarejestrowani użytkownicy Mercedes me connect mogą korzystać z Usługi Concierge w 19 krajach Europy – wystarczy wcisnąć przycisk iCall w samochodzie albo uruchomić aplikację Mercedes me. Osobisty asystent zajmie się resztą.

Innowacje z Klasy E na pokładzie

Jako członek rodziny Klasy E nowe Coupe imponuje inteligencją. Oferuje wszystkie zaawansowane systemy dostępne już w limuzynie, Kombi i wersji All-Terrain. Standardowe wyposażenie obejmuje układ antykolizyjny Active Brake Assist. Ostrzega on kierowcę o ryzyku kolizji, zapewnia optymalne wsparcie podczas awaryjnego hamowania, a w razie potrzeby autonomicznie uruchamia hamulce. Reaguje nie tylko na pojazdy poruszające się wolniej i nieruchome przeszkody. Potrafi również wykrywać również przechodniów znajdujących się w strefie zagrożenia przed pojazdem.

Na uwagę zasługuje też system DRIVE PILOT (Pilot Jazdy), reprezentujący kolejny krok Mercedes-Benz w kierunku autonomicznej jazdy. Poza utrzymywaniem odległości od innych pojazdów na wszystkich drogach w ramach aktywnego tempomatu DISTRONIC potrafi on – po raz pierwszy – automatycznie podążać za nimi do prędkości 210 km/h.

Nowością jest również system zdalnego parkowania Remote Parking Pilot. Umożliwia wjechanie na miejsce postojowe lub opuszczenie go zdalnie, za pomocą smartfona. Dzięki temu podróżujący mogą wygodnie opuścić pojazd nawet wtedy, gdy przestrzeń parkingowa jest wyjątkowo ograniczona.

 

Zdjęcia: Mercedes-Benz