Citroen C-Crosser

Citroen C-Crosser27.10.2006
Citroen ponownie powiększy gamę samochodów wprowadzając do sprzedaży w Europie, począwszy od sezonu letniego 2007, najwyższej klasy model sportowo-użytkowy SUV, o nazwie C-Crosser ...

Citroen ponownie powiększy gamę samochodów wprowadzając do sprzedaży w Europie, począwszy od sezonu letniego 2007, najwyższej klasy model sportowo-użytkowy SUV, o nazwie C-Crosser. Nowa propozycja marki nawiązuje swoimi właściwościami zarówno do samochodów o klasycznej sylwetce, jak i do samochodów z napędem na cztery koła, zapewniając przy tym parametry dynamiczne, przestronność i komfort na najwyższym poziomie.

Dzięki opływowej sylwetce i smukłym proporcjom (długość 4,64 m, szerokość 1,81 m i wysokość z relingami dachowymi 1,73 m) C-Crosser ma sportowy wygląd i oferuje jednocześnie przestronne wnętrze (do 7 miejsc). Łączy komfort, dobre właściwości jezdne oraz wysoki poziom w zakresie ochrony środowiska (silnik HDi z filtrem cząstek stałych FAP).

Citroen C-Crosser 1 C-Crosser wyróżnia się też wszechstronnością użytkową poprzez zastosowanie układu napędu na cztery koła, który umożliwia poruszanie się w trudnym terenie niezależnie od pory roku i warunków pogodowych oraz ze względu na modułową budowę wnętrza wychodzącą naprzeciw różnorodnym oczekiwaniom i potrzebom użytkowników.

C-Crosser to prawdziwy Citroen już na pierwszy rzut oka. Rozmieszczenie chromowanego logo marki oraz wydłużony kształt reflektorów wiernie odtwarzają stylizacyjne wyznaczniki najnowszych kreacji Citroena. Sylwetka C-Crossera jest jednocześnie wyrazem indywidualności nowego modelu. Podkreśla moc i solidność poprzez zaokrąglone linie błotników i nadkoli, dynamizm poprzez smukły profil i opadającą linie dachu oraz elegancję, dzięki zastosowaniu licznych chromowanych elementów wykończenia.

Dynamiczny charakter C-Crossera jest widoczny w jego stylu zewnętrznym oraz potwierdzony obiektywnymi parametrami. C-Crosser jest bardzo dynamiczny i zwrotny. Wykorzystujące wiedzę i doświadczenie Citroena zawieszenie C-Crossera (typu Mc Pherson z przodu i wielowahaczowe z tyłu) zapewnia idealne połączenie komfortu i stabilności jazdy. Te zalety są dodatkowo odczuwalne dzięki zastosowaniu specjalnego, 18-calowego ogumienia marki Michelin.

W momencie wprowadzenia na rynek model C-Crosser będzie oferowany z nowym silnikiem wysokoprężnym 2,2 l HDi 156 KM WE (115 kW) współpracującym z mechaniczną, sześcioprzełożeniową skrzynią biegów. Ekologiczny silnik wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych (FAP) może być zasilany biopaliwem o zawartości 30% biokomponentów (Diester). Silnik oferuje moment 380 Nm, wykazując bardzo korzystny bilans w zakresie poziomu emisji zanieczyszczeń i zużycia paliwa.

Citroen C-Crosser 2 Układ przeniesienia napędu C-Crosser zapewnia kierowcy możliwość wyboru pomiędzy trzema trybami napędu zależnie od warunków jazdy: tryb z napędem na cztery koła, tryb z napędem na dwa koła oraz tryb lock, zalecany w przypadku warunków bardzo niskiej przyczepności. Przełącznik umieszczony za dźwignią zmiany biegów umożliwia wybór napędu.

C-Crosser wyróżnia się bardzo łatwą w obsłudze modułową budową wnętrza. Bardzo szybko i bez wysiłku może być dostosowany do różnych potrzeb użytkowników. C-Crosser może przewozić do 7 pasażerów dzięki trzeciemu rzędowi z dwoma siedzeniami, całkowicie wsuwanymi pod podłogę. Kanapa w drugim rzędzie może być regulowana wzdłużnie na odległość 80 mm, oferując komfort pasażerom lub zwiększając przestrzeń ładunkową. Kanapa składa się elektrycznie w systemie portfelowym w proporcjach 2/3 – 1/3 za pomocą przełączników umieszczonych w bagażniku. Po opuszczeniu oparć foteli można uzyskać płaską powierzchnię podłogi, która tworzy idealną przestrzeń ładunkową. Bagażnik C-Crossera otwiera się dwucześciowo. Dopuszczalne obciążenie klapy dolnej wynosi 200 kg, co ułatwia załadunek dużych i ciężkich przedmiotów, a jednocześnie może być wykorzystane do siedzenia.

Poprzez swój wygląd, świadczący o przynależności do samochodów najwyższej klasy, duże wymiary (rozstaw osi wynoszący 2,67 m) oraz wysokiej jakości funkcje i urządzenia C-Crosser idealnie uzupełnia aktualną ofertę Citroena w klasie średniej i wyższej, obejmującej modele C5 i C6 oraz vany C4 Picasso i C8. W ten sposób marka kontynuuje swoją strategię zapoczątkowaną już w segmencie małych samochodów, przez modele C1, C2, C3 i C3 Pluriel, czyli cztery uzupełniające się oferty, które różnią się stylem i koncepcją, spełniając różnorodne oczekiwania klientów.

Model C-Crosser, który doskonale sprawdza się zarówno w warunkach jazdy miejskiej, jak i na dłuższych trasach oraz na drogach terenowych, stanowi propozycję dla tych wszystkich, którzy poszukują samochodu możliwie jak najbardziej wszechstronnego, spełniającego ich pragnienie wolności i swobody poruszania.

Źródło: Citroen