Pod względem wizualnym ma być jednak podobny do modelu Dodge Dart z lat 60. XX w. i oferować połączenie stylu, osiągów i innowacyjnych rozwiązań.
Platforma zapożyczona z Giulietty została poszerzona i wydłużona na potrzeby Darta, by zapewnić więcej przestrzeni we wnętrzu kabiny. Powstała w ten sposób nowa architektura nosi nazwę Compact U.S. Wide (w skrócie CUSW). 68% nadwozia wykonano z wysokowytrzymałej stali tworzącej mocną i sztywną strukturę. Połączono ją z szybko reagującym układem kierowniczym, niezależnym napędem na wszystkie koła i 18-calowymi kołami.
Nowy, kompaktowy sedan Dodge’a ma wyróżniać się dynamicznymi kształtami, wyjątkową aerodynamiką i zastosowaniem zaawansowanych technologii. Przednia część nadwozia ma kratkę atrapy chłodnicy połączoną wizualnie z reflektorami i zaakcentowane błotniki.
Z tyłu znajdują się światła z diodami LED i końcówki rur wydechowych, których wygląd zainspirowały rozwiązania z Dodge’a Chargera.
Oferta silnikowa obejmować będzie trzy wydajne i mocne silniki 4-cylindrowe. Nabywcy będą mogli wybrać nową, 2-litrową jednostkę Tigershark, 1,4-litrowy silnik MultiAir Intercooled Turbo lub nowy 2,4-litrowy, 4-cylindrowy silnik Tigershark MultiAir. Wszystkie jednostki napędowe będzie można połączyć z jedną z trzech przekładni (niestety nie znamy jeszcze dokładnych danych technicznych dotyczących skrzyń biegów).