Ruszyła produkcji nowego Forda Fiesta ST

Ruszyła produkcji nowego Forda Fiesta ST11.02.2013
Pod koniec zeszłego tygodnia rozpoczęła się produkcja nowego Forda Fiesta ST w zakładzie w Kolonii. Dynamiczniejsza odmiana Fiesty została zaprojektowana przez Ford Team RS, czyli europejski oddział pionu globalnych pojazdów wyczynowych amerykańskiej marki.

Samochód może się pochwalić naprawdę dynamicznymi osiągami, choć pod jego maską kryje się silnik EcoBoost o pojemności zaledwie 1,6 l. Jednostka napędowa generuje jednak 183 KM mocy i maksymalny moment obrotowy 240 Nm, co wystarcza do rozpędzenia Fiesty ST z miejsca do 100 km/h w czasie 6,9 sekundy i osiągnięcia prędkości maksymalnej 220 km/h. Nieźle, jak na tak małe autko z tak małym silnikiem. Jeszcze przyjemniejsza jest informacja o średnim zużyciu paliwa – według producenta wynosi ono tylko 5,9 l na 100 km. Ekolodzy też nie powinni narzekać, ponieważ emisja CO2 utrzymuje się na poziomie 138 g/km.

Ford Fiesta ST różni się od modelu bazowego zmodyfikowaną platformą, nowym układem kierowniczym, zawieszeniem i układem hamulcowym z wymienioną częścią podzespołów. Oczywiście w wariancie ST zastosowano także inne ustawienia i konfigurację poszczególnych elementów. Układ TVC poprawiający stabilność na zakrętach i układ ESC pracujący w trzech trybach także zostały przerobione tak, by Fiesta ST dawała się jeszcze pewniej prowadzić i by jej zachowanie na drodze było jeszcze bardziej przewidywalne.

Wizualnie Forda Fiestę ST wyróżnia atrapa chłodnicy o kształcie trapezu z siatką imitującą wzór plastra miodu i masywny dyfuzor w tyle. Wnętrze charakteryzuje się wyrazistymi kontrastami kolorystycznymi. Po raz pierwszy Fiesta ST będzie standardowo oferowana z fotelami Recaro i systemem inteligentnego kluczyka MyKey. Kierowca będzie również mógł korzystać z aktywowanego głosem systemu komunikacji SYNC z funkcją Emergency Assistance, która w razie wypadku automatycznie łączy podróżnych z operatorami lokalnych służb ratunkowych.

Nowy Ford Fiesta ST to niezwykle nowoczesny samochód sportowy, stworzony w oparciu o ponad 30 lat doświadczeń związanych z szybkimi odmianami tego modelu oraz globalnym procesem rozwoju – podsumował Juergen Gagstatter, naczelny inżynier działu modeli sportowych, w europejskim oddziale Forda. – Ten samochód to ogromny krok naprzód, zarówno pod względem dumnego dziedzictwa wynikającego z połączenia mocnego silnika z dynamicznym podwoziem, jak i w zakresie ograniczenia zużycia paliwa i poziomu emisji.



Źródło: Ford, opracowanie: BM