Samochód może się pochwalić naprawdę dynamicznymi osiągami, choć pod jego maską kryje się silnik EcoBoost o pojemności zaledwie 1,6 l. Jednostka napędowa generuje jednak 183 KM mocy i maksymalny moment obrotowy 240 Nm, co wystarcza do rozpędzenia Fiesty ST z miejsca do 100 km/h w czasie 6,9 sekundy i osiągnięcia prędkości maksymalnej 220 km/h. Nieźle, jak na tak małe autko z tak małym silnikiem. Jeszcze przyjemniejsza jest informacja o średnim zużyciu paliwa – według producenta wynosi ono tylko 5,9 l na 100 km. Ekolodzy też nie powinni narzekać, ponieważ emisja CO2 utrzymuje się na poziomie 138 g/km.
Ford Fiesta ST różni się od modelu bazowego zmodyfikowaną platformą, nowym układem kierowniczym, zawieszeniem i układem hamulcowym z wymienioną częścią podzespołów. Oczywiście w wariancie ST zastosowano także inne ustawienia i konfigurację poszczególnych elementów. Układ TVC poprawiający stabilność na zakrętach i układ ESC pracujący w trzech trybach także zostały przerobione tak, by Fiesta ST dawała się jeszcze pewniej prowadzić i by jej zachowanie na drodze było jeszcze bardziej przewidywalne.
Wizualnie Forda Fiestę ST wyróżnia atrapa chłodnicy o kształcie trapezu z siatką imitującą wzór plastra miodu i masywny dyfuzor w tyle. Wnętrze charakteryzuje się wyrazistymi kontrastami kolorystycznymi. Po raz pierwszy Fiesta ST będzie standardowo oferowana z fotelami Recaro i systemem inteligentnego kluczyka MyKey. Kierowca będzie również mógł korzystać z aktywowanego głosem systemu komunikacji SYNC z funkcją Emergency Assistance, która w razie wypadku automatycznie łączy podróżnych z operatorami lokalnych służb ratunkowych.
Nowy Ford Fiesta ST to niezwykle nowoczesny samochód sportowy, stworzony w oparciu o ponad 30 lat doświadczeń związanych z szybkimi odmianami tego modelu oraz globalnym procesem rozwoju – podsumował Juergen Gagstatter, naczelny inżynier działu modeli sportowych, w europejskim oddziale Forda. – Ten samochód to ogromny krok naprzód, zarówno pod względem dumnego dziedzictwa wynikającego z połączenia mocnego silnika z dynamicznym podwoziem, jak i w zakresie ograniczenia zużycia paliwa i poziomu emisji.