Pytanie o świece platynowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam pytanie czy świece platynowe prócz większej żywotności mają lepsze parametry umożliwiające łatwiejszy przeskok iskry, Czy te parametry są podobne jak normalnych świec np v-line NGK?? pozdrawiam
  
 
Witam.
Na pewno lepsze ale stosuje się je raczej tam gdzie musi być większa odległość od elektrod. Np w Fordach. Dla mnie osobiście najlepsze są DENSO. Elektroda plusowa rozdwojona jak język węża.


Cytat:
2007-04-16 18:05:48, Egiptos pisze:
Witam. Mam pytanie czy świece platynowe prócz większej żywotności mają lepsze parametry umożliwiające łatwiejszy przeskok iskry, Czy te parametry są podobne jak normalnych świec np v-line NGK?? pozdrawiam

  
 
Do mojej toyoty cariny producent przewidział tylko i wyłącznie platynówki o przerwie 1,3 mm. Lepsze warunki saplania zapewni taka platynowa świeca z nie zmniejszaną przerwą, czy zwykłe świece v line Ngk z przerwą 0,7 mm od podobnego silnika??
  
 
Witam.
Wieksza przerwa to wiekszy płomień na świecy czyli lepszy zapłon mieszanki.
Trzeba również pamietać ,że zmieniajac przerwę na świecy zmienia sie także zapłon iskry.
Jeśli już chcesz super dobrać świece do gazu to stosuj zalecane oraz o 1 stopień zimniejsze.
  
 
Aha, trzeba również pamiętać o tym, że układ WN jest policzony i skonstruowany dla konkretnego odstępu na świecy. Zmniejszenie lub zwiększenie odstępu wnosi inne obciążenia do układu co może skutkować od szybkiego wypalania elektrod po uszkodzenie cewki lub nawet modułu sterującego
Zapewne układ zaprojektowany dla odstępu 1,3 daje większy ładunek żeby iskra była prawidłowej mocy. Nie pchałbym się w 0,7. Toż to prawie 50% różnicy !
Wkładać to, co fabryka przewidziała i tyle.

Egiptos, o ile dobrze pamiętam, Ty masz LB ? Tym bardziej musisz mieć solidną iskrę do ubogiej.
Wiem, platynki jednorazowo bolą po kieszeni, ale chodzą z 5 razy dłużej od normalnych.

Croma1, pisałeś o zwykłych DENSO czy platynach ? Zwykłe mają masową rozdwojoną (przedwczoraj wymienione K20R-U11 )
Pozdro.
  
 
witam.Perzan masz rację,że układ WN jest dobrany do świec albo na odwrót więc stosuje sie zalecane. Ale mało kto o tym wie i po to tu jesteśmy zeby o tym mówić. Wiem to z własnego doświadczenia z klientami którzy do auta np. Ford Mondeo potrafią wkręcić zwykłe świece dlatego tylko bo im gwint pasuje ale za to sa za 5 zł sztuka a nie za 25 zł. sztuka. A pretensje maja do pracy silnika bo im nie pracuje dobrze na gazie o benzynie nie wspominając. Autentyczny przypadek sprzed kilku dni.
  
 
Bardzo diękuje za pomoc coś tak podskórnie czułem że jak ma być 1,3 mm to tyle ma być i koniec. czy puki nie przyjdą mi platynki moge zwiększyć przerwę w tych świecach ngk przeznaczonych do silnika bez leanburn powiedzmy do 1,2 jeśli oryginalnie miały 0,8?? czy już nie kombinować. Po jakim przebirgu powinno sie świece platynowa wymieniać przy gazie (na benzynie chyba co 100tyś)??
  
 
Cytat:
2007-04-19 10:18:28, Egiptos pisze:
Bardzo diękuje za pomoc coś tak podskórnie czułem że jak ma być 1,3 mm to tyle ma być i koniec. czy puki nie przyjdą mi platynki moge zwiększyć przerwę w tych świecach ngk przeznaczonych do silnika bez leanburn powiedzmy do 1,2 jeśli oryginalnie miały 0,8?? czy już nie kombinować. Po jakim przebirgu powinno sie świece platynowa wymieniać przy gazie (na benzynie chyba co 100tyś)??



Eee... nie kombinuj. Jak jeździły do tej pory to 2-3 dni też jeszcze pośmigają.
Wymiana na benzynie teoretycznie co 100tys. Praktycznie... poczujesz.
U mnie czuć wyraźnie że świece się kończą, bo przy 12-13tys zaczyna telepać silnikiem na wolnych. (fabryka u mnie przewidziała co 15tys wymianę)
Myślę, że z 80-90tys nastukasz na nowych.
Pozdro.
  
 
Mam u siebie założone swiece irydowe troche tansze od platynek i z nieco mniejszym przebiegiem miedzy wymianami.Z przerwami na swiecach lepiej sie nie bawic bo zmniejszając moze byc niepelne spalanie a zwiekszajac przerwe iskra moze byc zdmuchnieta.I tak jak pisał wczesniej Croma mozna dac swiecę nieco zimniejszą na gaz a bedzie sie lepiej zachowywac w upalne dni.
  
 
Które platynowe świece lepsze NGK, DENSO, czy nie ma różnic. pozdrawiam
  
 
Platyn nie znam, zwykłe lepiej mi się sprawują DENSO.
NGK zwykłe robią teraz bodaże na Ukrainie Jak z platynówkami to nie wiem.
Pozdro.
  
 
Witam.
Doświadczenie z zimniejszymi świecami nabyłem przy montażu podtlenku azotu do samochodów. Przy wtrysku tego gazu do cylindrów przy temp. powyzej 500 stopni powstaje ogromna ilość tlenu który powoduje przy spaleniu z paliwem wydzielenie się wyższej temp. oraz wiekszej ilości mieszanki do spalenia.
Z LPG jest podobnie.
  
 
Mam konkretne pytanie: samochód to Daewoo Espero z silnikiem 1,5 16V. Brisk zaleca świece silver DR15YS do samochodu z gazem. Czy zastosować takie jak zaleca czy o jeden stopień zimniejsze czyli DR14YS?
  
 
Mam konkretne pytanie: samochód to Daewoo Espero z silnikiem 1,5 16V. Brisk zaleca świece silver DR15YS do samochodu z gazem. Czy zastosować takie jak zaleca czy o jeden stopień zimniejsze czyli DR14YS?
  
 
Witam.
Ja też kiedyś takie świece stosowałem ale niektóre samochody na nich źle pracowały wiec zrezygnowałem i stosujemy tylko zalecane. Mozesz spróbować sprawdzić ich wpływ na zachowanie silnika oraz klasę spalin.
  
 
Cytat:
2007-04-24 07:38:53, croma1 pisze:
Witam. Ja też kiedyś takie świece stosowałem ale niektóre samochody na nich źle pracowały wiec zrezygnowałem i stosujemy tylko zalecane. Mozesz spróbować sprawdzić ich wpływ na zachowanie silnika oraz klasę spalin.


Czyli lepiej zastosować takie jak zaleca producent świecy , ewentualnie w ramach testów i doświadczen założyc o jeden stopien zimniejsze i zobaczyć co sie bedzie działo....
Tak planowałem zrobic.
dziekuje croma 1 za konkretna odpowiedź.
  
 
Witam.
Tak dokładnie uważam.


Cytat:
2007-04-24 08:07:42, Buba030 pisze:
Czyli lepiej zastosować takie jak zaleca producent świecy , ewentualnie w ramach testów i doświadczen założyc o jeden stopien zimniejsze i zobaczyć co sie bedzie działo.... Tak planowałem zrobic. dziekuje croma 1 za konkretna odpowiedź.

  
 
Cytat:
2007-04-23 07:46:27, croma1 pisze:
Witam. Doświadczenie z zimniejszymi świecami nabyłem przy montażu podtlenku azotu do samochodów. Przy wtrysku tego gazu do cylindrów przy temp. powyzej 500 stopni powstaje ogromna ilość tlenu który powoduje przy spaleniu z paliwem wydzielenie się wyższej temp. oraz wiekszej ilości mieszanki do spalenia. Z LPG jest podobnie.



podpowiedz mi w takim razie czy przy instalacji NOS stosowac wolno platynówki czy nie???stoje przed dylematem jakie swiece zakupic
seryjnie ja denzo platynowki
samochód toyota celica 2.0 gt z 96 roku
dziekuje za pomoc
  
 
witaj.
Mozna obojetnie jakie zastosować ale pamiętać trzeba ,ze musza mieć cieplote mniejszą od fabryki. o 1 stopień przy dodatku mocy do 70 KM. jesli wyżej to lepiej o 2 stopnie.