Drgania drążka zmiany biegów w espero

  szukane wyrażenia:   biegďż˝w
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy domowym sposobem da się usunąć przyczynę lub chociaż ograniczyć skutki przedmiotowych drgań- czyli "pierdzenia " w określonym zakresie obrotów - pasażerowie myślą że to zawory protestują przeciwko jeżdżeniu na zbyt niskich obrotach - więc muszę ręką przytrzymać ów drążek żeby im udowodnić że winne jest to ustrojstwo do zmiany biegów które ma gdzieś luzy. Niby szczegół a denerwuje błagam o jakieś proste rozwiązania ....
  
 
Czeka Cię wymiana tulejek plastikowo-gumowych, widelca, swożnia i zawleczki wybieraka skrzyni biegów.
Koszt gratów - 25 - 30 zł.
Koszt robocizny - jeszcze nie wiem bo mam graty, ale jeszcze nie wymieniłem.
  
 
Ja zaplacilem okolo 40 zl za wymiane tulejek i swoznia w skrzyni biegow
  
 
Ja mam to samo przed sobą. Ten rezonas doprowadza mnie do szalu a żona myśli, że jedzie jakimś gruchotem

Jaco - czy możesz zrobić fotki tym wszystkim elementom potrzebnym do wymiany? PLS!!!

Wygląda na to, że temat ten po takim opracowaniu mógłby pojawić się w dziale "porady".

Pozdr.,
Wrolo
  
 
Ok - zrobie fotki, postaram się załatwić numery katalogowe i zrobić krótki opis na co zwrócic uwagę i o co pytać w sklepie...
Oczywiście z wielka przyjemnością opublikuje to w dziale porady - jeśli wyrazicie taką ochotę.
Niestety na fotki bedziecie musieli poczekać kilka dni - nie mam cyfrówki i bedę musiał skorzystać grzecznościowo, ew. zeskanuje....


[ wiadomość edytowana przez: -JACO- dnia 2004-01-14 22:34:17 ]
  
 
Dzięki bardzo - każdy poczeka chętnie kilka dni żeby dowiedzieć się jak się z tym uporać.

Pozdr.,
Wrolo

PS
jakiś cza stemu coś tam posłałem na priva...
  
 
Jaco czy na tym rysunku widac te tulejki?
jesli tak to podaj nr na rysunku a ja podam nr katalogowe



[ wiadomość edytowana przez: cezariusz dnia 2004-07-27 09:58:08 ]
  
 
Cezriusz dzieki za rysunek.
Na w/w rysunku widać tylko wspominany przezemnie widelec - nr. 19.

Cezariusz jeśli mozesz to pokaż zdjęcie samego wybieraka, zanaduje się zaraz za widelcem nr. 19, to podam numery kolejnych części - tulejek, swoznia i zawleczki.
  
 
prosze
rysunki razem z nr katalogowymi
podaj tylko ktore to czesci





[ wiadomość edytowana przez: cezariusz dnia 2004-07-27 09:59:02 ]

[ wiadomość edytowana przez: cezariusz dnia 2005-09-25 11:17:22 ]

[ wiadomość edytowana przez: cezariusz dnia 2005-09-25 11:19:18 ]
  
 
Cezariusz - chyba koledzy powinni Ci podziękować - na tym skanie widac wszystko jak na dłoni:

- widelec wybieraka - nr. 14
- swozeń - nr. 11
- zawleczka - nr. 12
- dwie sztuki tulejek - nr. 15

Zużyte tuleki nr. 15 powoduja nieprzyjemne metaliczne brzęcznie na 1,2,5 biegu.

Zużyty swożeń i dziura w widelcu wybieraka skutkuje duzymi luzami na dźwigni zmiany biegów i w konsekwencji problemy z wrzucaniem 1, wstecznego, czasem piątki.
Jesli odpowiednio wczesnie zauwazycie te luzy to wystarczy zmienic sam swozeń , jeśli nie to trzeba będzie wymieniać w/w widelec + swożeń.
Nie zgadzajcie się jesli mechanik zamiast swoznia będzie chciał Wam tam wstawić śrubę - po krótkim czasie śruba się zapieka i ,zeby wszystko zdemontować trzeba użyć diaxa.
  
 
Dzięki tym rysunkom oraz opisowi sprawa wydaje się znacznie jaśniejsza! Czy wymiany można dokonać samodzielnie? Jaki jest stopień trudności? Czy trzeba jechać do mechaniora?
Pozdr.,
Wrolo
  
 
Polecam jednak mechaniora - zwłaszcza w samochodach z ABSem, klimą, gassem - dostęp TRAGICZNY !!!
  
 
zaczynając ten watek nawet nie śmiałem liczyć na tak fachową odpowiedź JESTEŚCIE NIEZASTĄPIENI teraz bez takiej porady przed kupnem lub jazdą do mechaniora - się nie ruszam !!!
  
 
To ja jeszcze dodam pytanie. Jak zdjąć widelec?
Ostatnio wymieniłem tulejki i jest ok - pozostał mi jeszcze luz na boki którego chciałem się również pozbyć?

pzdr
Maciek
  
 
-JACO-
Dzięki za szczegółowy wykaz części. Ponieważ mam to już za sobą i jestem bogatszy o nowe doświadczenia, mogę w/w wykaz uzupełnić o numery katalogowe:
1. widelec wybieraka [14] 90147931 (szt.1)
2. sworzeń [11] 90121523 (szt.1)
3. zawleczka zworznia [11] 11085071 (szt.1)
4. tulejka [15] S3910001 (szt.2)
Dodatkowo można by sie pokusić o wymianą sworznia (trzpienia) [13] (szt.1)

MacMaciek
Dobranie się do widelca nie jest mocno skomplikowane. Wystarczy odkręcić kilka śrub (klucz nr 11) od dekla i wszystko jest na wierzchu. Pozostaje jeszcze wybić sworzeń i wymienić widelec. Cała operacja nie jest skomplikowana i można ja zrobić "pod blokiem". Do tego celu będzie ponadto potrzebny jakiś wybijak (może być zrobiony z gwoździa) i młotek

Powodzenia i dzięki za porady
  
 
Witam!!! A ja mam problem nieco innej natury, mianowicie wycieka mi olej z miejsca gdzie widelec wybieraka wchodzi do skrzyni biegów (w to ustrojstwo, nie wiem jak je nazwac ) czy nr 18 na obrazku ze skrzynią biegów to uszczelniacz owego widelca?? i czy da sie to łatwo rozebrac i nie popsuc przy okazjii czegos innego?? Przy okazjii uszczelniania wymieniłbym tuleje i widelec wybieraka!
  
 
Czarku nie potrafię ci jednoznaczie odpowiedzieć. Myślę jednak że nie bedzie prolemu z wymianą tego elementu. Skoro tu cieknie Ci olej tzn. że musisz to wymienić!
  
 
Tak jest tam uszczelniacz, który niestety jest bardzo ciężko dostać
  
 
Kurcze ja mam właśnie taki problem!
Pojawił się on ni z gruchy ni z pietruchy jakieś 3 miesiące temu.
To znaczy strasznie "buczy", "pierdzi" lub jak kto woli "brzęczy" na 3 biegu. Zwłaszcza na 3, choć na jedynce też mi się to zdarza. Natomiast na 5 słychać tylko leciutenieńkie odgłosy.(na 2 i 4 - cisza, znaczy wszystko OK). Problem w tym że występuje to tylko w zakresie obrotów od 2 do 3 tysięcy. Jak natomiast docisnę drążek mocniej do przodu (i tak go trzymając) - wszelkie buczenie ustaje.
Czy może mi ktoś powiedzieć czy to jest to samo co opisane w tym wątku, czy też przyczyna tego zjawiska może być całkiem inna. Muszę dodać, że w ogóle drążek zmiany biegów chodzi mi na luzie praktycznie we wszystkie strony (o wiele za luźno). Czy da się go jakoś usztywnić aby tak nie latał? jak na razie biegi mi wchodzą w miarę bezproblemowo (no, może z dwójką się muszę czasem siłować). Podejrzewam że sporo z tych pierdółek - elemencików będę zmuszony wymienić. Proszę o poradę w tej sprawie.
  
 
Kurde a ja muslałem ze to tapicerka mi tak dziwnie pierdzi
u minie ten objaw wystepuje przy wysokich obrotach i jak wdepne do spodu z niskich i zeczywiscie drazek jest nieco luzny tzn biegi wchodza miodzio (duzo lepiej niz wielu drozszych autach ktorymi jezdzilem) ale jak sie wzuci ktorys bieg to mozna drozkiem jeszcze troszke sobie poruszac
Dzieki chlopaki jutro ogledziny albo nie jeszce dzis
Pozdrawiam