Modele PN

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Z góry sorrki za ten temat ale, oblookałem już wszędzie gdzie sie dało i nadal gubie sie w oznaczeniach modeli. Chce kupić "nowego"(dla mnie) polda starego typu. Czy możecie mi powiedzieć jakie oznaczenie miał polonez tz. "eksportowy" z kwadratowymi lampami ? Z tego co wiem napewno nie był to SLE. Dzisiaj oglądałem jednego, ale troszke mi sie nie podobał miał z tyłu szybki (akwarium), czarną tapicerke, deska jak z przejściówki, kwadratowe lampy? i oznaczenie SLE. Moim zdaniem to raczej troszke kupy sie nie trzymało. Stąd moje pytanko: Jakie oznaczenie było w tych poldkach, czy miały one szybki, i czy były w wersji z czarną tapicerką czy z brązową?

  
 
Wg książki "FSO Polonez- Budowa, eksploatacja, naprawa" E. Morwaskiego (WKŁ 1990) Polonez, o którego Ci chodzi, miał szybki w tylnych błotnikach (jest nawet zdjęcie takiego). Jeśli chodzi o oznaczenia to wydaje mi się, że to była wersja LE. Ale czy akurat ta wersja była eksportowa??? Na stronie PTK znajduje się zdjęcie Poloneza na eksport z tamtych lat i on ma akurat światła okrągłe, zagłówki i pasy bezpieczeństwa.
  
 
jezeli chodzi ci o takigo jak jestw nagłówku strony to ma oznaczenie LE gdyż sam posiadam taki model

wedłig zdjeć u morawskiego występował też model z kwadratowymi światłami i budą SLE (akwarium) i posiadału one stary przód (ten z gumową listwą nad światłami) oraz z przodem od coupe
  
 
Keen zmieniasz Poldaska??? Fiu fiu widze ze koledze sie powodzi . Mam nadzieje ze pochwalisz sie zakupem i zaprosisz mnie albo wpadniesz do mnie .

Ps. nie odzysakales dowodu?
  
 
Keen nie zmienia autka, ale taniej go wyjdzie kupić nowego/innego niż remontować starego żeby odzyskać dowodzik
Jedno jest pocieszające: już nie bedziesz zarażał rdzą, bo ona była jak SARS
sp gdzieś na Allegro jest chyba taki jak chcesz, ale nie jestem pewien
  
 
Teoretycznie kwadratowe lampy powinny mieć chyba wersje zubożone, ale zdjęcie w nagłówku jest najlepszym przykładem, że rodzaj lamp nie zależał od wersji wyposażenia. Takie jest moje zdanie.

Wykorzystując ten temat- niedawno niedaleko mnie obrastał trawą
biały polonez 1.5 LS. Miał on poszerzone felgi, ale wzór fabryczny, przyciemnione szyby i na przednim zderzaku uchwyty do mocowania dodatkowych lamp. Wyglądało to tak, jakby było od początku tego samochodu. Fabryczne?
  
 
Cytat:
2003-05-01 15:19:19, wioorek pisze:
Teoretycznie kwadratowe lampy powinny mieć chyba wersje zubożone, ale zdjęcie w nagłówku jest najlepszym przykładem, że rodzaj lamp nie zależał od wersji wyposażenia. Takie jest moje zdanie.




nie zgodził bym sie ze wzgledu ze mój model miał wszystko oprucz obrotomierza i IV skrzynie
oraz ze model na zdjęciu i ten w mojej miniaturce to ten sam i raczej wygląda na dobrze wyposarzony listwy zderzaki z chomowanym paskiem Swiatła przeciwmgielne itp

bo ubogie wersje wyglądały tak:




a ten na zdjęciu wygląda tak:



i róznice widać gołym okiem

Niemiał człowiek problemu kupił POLONEZA



[ wiadomość edytowana przez: bodziot dnia 2003-05-01 16:01:29 ]
  
 
A jak to w sumie było z tymi lampami.zmienili je,a póxniej wycofali,czy dawali do określonych wersji
  
 
potem były montowane w traku
  
 
Cytat:
nie zgodził bym sie ze wzgledu ze mój model miał wszystko oprucz obrotomierza i IV skrzynie
oraz ze model na zdjęciu i ten w mojej miniaturce to ten sam i raczej wygląda na dobrze wyposarzony listwy zderzaki z chomowanym paskiem Swiatła przeciwmgielne itp




No właśnie, bodziot, twój nie jest zubożony i ma kwadratowe lampy,
dlatego napisałem, że nie było ścisłej zależności między wersją wyposażenia i rodzajem lamp, ale powtórzę , zaobserwowałem ,że większość polonezów bez listw bocznych, z metalowymi zderzakami, bez chromów miała kwadratowe lampy.

A może po prostu przez jakiś czas kładli do wszystkich, a potem wrócili do starych?
  
 
A jeszcze jedno,czy były to lampy zrobione do PN,czy przypasowane od jakiegoś innego samochodu,tak jak lampy od łady w DF.
  
 
Panowie:
zacznijmy od tego, ze nie bylo tzw. "wersji eksportowej". Jezeli juz to nalezy mowic o WERSJACH w tym eksportowanych, a to nie to samo!

Najstarsze Polonezy (do 1983 r.) nie mialy lamp prostokatnych. Pojawily sie one w czesci produkcji od 1983 r. i byly stosowane w wersjach zubozonych np. 1.5 C jak i najbogatszych np. 1.5 LE. Obie te odmiany wystepowaly takze z okraglymi podwojnymi reflektorami.
Samochody oznaczone litera S na poczatku oznaczenia pojawily sie w 1987 roku. Litera ta oznaczala okno w tylnym slupku (np. 1.5 SCE, 1.5 SLE).

Keen: jezeli szukasz samochodu o "najstarszym" wygladzie to powinien to byc rocznik 1978-82. W oryginale mialy one chromowane kolpaki, okragle reflektory. Zdarzala sie (rzadko) brazowa decha w srodku, boczki czesciej.
Jest ciekawy samochod dla Ciebie tutaj:
Polonez z 1980
Co ciekawe ma brazowa deche i fabrycznie przyciemnione szyby (wielka rzadkosc!).

Pozdrowka
Adamus
  
 
Qrna troszke drogo te 1500zl (jakby cos sie dalo urwac to go kupie)tym bardziej ze gosciu jest z Gdanska
  
 
Urwac sie na pewno da! Samochod do obejrzenia gdzies pod Gdanskiem. Gadalem z wlascicielem - samochod wart obejrzenia.

Pozdrowka
Adamus
  
 
To rozumiem ze samochod jest juz oblukamy tzn. numery nadwozia itp. posprawdzane. Jak wyglonda live duzo ma rdzy. Wyslalem do goscia maila aby podal jakis namiar na siebie.
  
 
Nie widzialem go na zywo, ale wyglada to nie najgorzej.

Pozdrowka
Adamus
  
 
A i jeszcze jedno ile za niego mozna dac zeby nie stracic
  
 
Jezeli rzeczywiscie jest w dobrym stanie (korozja) to mysle ze 1 kPLN jest OK.

Adamus
  
 
Cytat:
2003-05-02 13:49:53, adamus pisze:
Urwac sie na pewno da! Samochod do obejrzenia gdzies pod Gdanskiem. Gadalem z wlascicielem - samochod wart obejrzenia.

Pozdrowka
Adamus



Czy jest jakiś polonez do sprzedania o którym by nie wiedział Adamus
  
 
tak ten z e zdjecie ponizej bardziej przypomina tzw HOLENDRA
.odnosnie tapicerki to owszem mialy brazowa i prostokatne swiatla bez szybek(akwarium) mialem cos takiego z tym ze z czarnymi obiciami i byl opisany jako wersja125pn-C