| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Mlody_Omega HONOROWY WETERAN Lanser Pabianice | 2003-06-08 01:05:35 Witam,
Miałem podobny problem u siebie przez wiele miesięcy... Wymieniane było prawie wszystko co miało związek ze skrzynią efekt? marny... Ale kiedyś grzebiąc w garażu postanowiłem wywalić badziewne odcięcie zapłonu, które nie działało Może Kartos będzie wiedział? pozdr. |
Mlody_Omega HONOROWY WETERAN Lanser Pabianice | 2003-06-08 23:06:11 było na obwodzie z cewką zapłonową... |
p123 Warszawa | 2003-08-12 10:11:07 U mnie (Oma B) skrzynia przełączała się w tryb awaryjny ale po restarcie przez pewien czas było OK. W ASO chcieli wymieniać czujnik obr. wału wyjściowego. Zanim to nastapiło chłopak sprawdził poziom oleju - był za niski - banalne ale zadziałało.
Powodzenia Piotr |
TD Caravan Warszawa | 2005-01-14 09:58:03 Yoosef piszesz, że selekcjoner przy automacie jest nieszczelny.
Dla odmiany Thomi w sobotę mówił mi, że jest to szczelne Mam problem z selekcjonerem właśnie od dziesięciu dni po solidnym myciu autka (pali bezpiecznik od skrzyni w sekundę po wrzuceniu 'R' wstecznego). Już miałem jechać na uzgodnioną regenerację do Olczaka, a tam warsztat nagle zamknięty Przy Spokojnej nie regenerują, tylko mogą wymienić na nowy - cenę znasz - więc chciałbym jakoś sam wymontować i przedmuchać/osuszyć/zabezpieczyć. W ile godzin da to się samemu zrobić? Chcę jakiś podnośnik/kanał zamówić 'na godziny' w znajomym warsztacie. JaC
|
Res best memory O-ka | 2005-01-14 10:18:08 TD zapraszam Cię do archiwum - miałem podobny problem i został rozwiązany !!!!!!!!!!
Zaponij o czyszczeniu samodzielnym i innych zabiegach. Nie zawsze jest to kwestia uszkodzonych przewodów dochodzących do selektora !! Najpierw przeczytaj to co było u mnie a poźniej zadawaj pytania pomocnicze [ wiadomość edytowana przez: Res dnia 2005-01-14 10:20:06 ] |
TD Caravan Warszawa | 2005-01-14 11:19:04 Owszem Res, czytam tamten wątek, tyle że jeżeli dałeś 350 zł za regenerację, to cena wydaje mi się nieatrakcyjna (szczególnie w świetle tego, że Olczak obiecał 150 zł) i chciałbym sam tam zajrzeć - co zrobił człowiek, to i człowiek zepsuje A dodatkowo jeżeli regenerowałeś korespondencyjnie, to ja nie mam jak trzymać pojazdu parę dni na kanale, od wymontowania uszkodzonego do zamontotowania zregenerowanego selektora JaC
Ale jak pisał Musasi, może być:
tym bardziej, że u mnie już od góry od strony silnika widać gołą wiązkę wchodzących przewodów... JaC |
Res best memory O-ka | 2005-01-14 11:31:10 Po pierwsze Olejniczak nie zregeneruje Ci selektora. Oni tylko wymieniają na nowe.
Po drugie nie regenerowałem korespondencyjnie - po prostu gość przysłał mi regenerowany selektor a ja mu odesłałem swój po wymianie na ten regenerowany, auto stało tylko 1h podczas wymiany. Jeżeli 350 zł wydaje Ci sie mało atrakcyjne to zastanów się jak posadzisz komuter skrzyni albo skrzynię w skutek jazdy w trybie awaryjnym. Stawiam 90%, że nie jest to przetarta wiązka kabli. Dłubanie samemu w takich urządzeniach może skończyć się unieruchomieniem auta na dłuższy czas - a przecież nie o to Ci chodzi. Takie rzecyz robią ludzie, którzy naprawdę się na tym znają. Jeżeli nie jest to kwestia przetartych kabli dochodzących do selektora to bez innego używanego selektora nic nie zrobisz. Regeneracja najczęście polega na podmianie poszczególnych elementów z innych używanych selektorów. Oby to była wiązka - ale to powinienieś sprawdzić już dawo, jak tylko miałeś pierwsze obiawy niewłaściwego działania. |
Shinobi OMEGA B X25XE Warszawa/Siedlce | 2005-01-14 11:46:13 Więc tak, jeżeli był by to zawilgocony selekcjoner to miałbyś też taki obiaw jaki ja mam czyli przy wyborze trybu pracy skrzyni (nie zawsze) migną raz wszystkie diody (te przy PRND321) obok dźwigni. Suszenie, dmuchanie nic nie daje na dłuższą mete ja taką operacje robiłem u Olczaka pod koniec czerwca i już od września mam to samo.
Ja nic z tym nic nie robie, skrzynia chodzi dobrze. Jeszcze ani razu jeszcze nie przeszła w tryb awaryjny i lepiej żebym tego nie doświadczył. W Twoim przypadku stawiam na uszkodzenie selekcjonera lub przetarty przewód od wstecznego (to drugi mało prawdopodobne ale wiązało by się z najmniejszym kłopotem). Poszukaj może jak odczytać kody usterek z automatu przez spinacz. Pozdrawiam Shinobi [ wiadomość edytowana przez: Shinobi dnia 2005-01-14 11:47:29 ] |
TD Caravan Warszawa | 2005-01-14 19:47:42 Res, już po prostu wolałbym wydać 700 zł na nowy niż 350 zł na niewiadomojakiregenerowany (ale nie piszę w tym sensie o Tobie).
Zepsuć można wszystko, to jasne
Ale może przykładowo wystarczy wymontowany selektor podrzucić chłopakom z serwisu telefonów komórkowych do oczyszczenia w płuczce ultradźwiękowej
Fakt, że dla bezpieczeństwa przedsięwzięcia z braku własnego kanału w garażu lepiej mieć dwie sztuki selektorów
JaC PS. Czy skrzynia ma osobny komputer
|
Musasi Była Omega B Poznań | 2005-01-14 22:16:55 Witam
TD mam na zbyciu selekcjoner od skrzyni autumatycznej (oma A 92), zresztą skrzynie również. Selekcjoner kupiłem ok. 2,5 roku temu w Opel Shop P-ń za skromne 700 zł. Nie sądzę, żeby już się zużył
Jak będziesz zainteresowany to z pewnością się dogadamy
Oczywiście, że ma. W Omedze A jest pod maską przy podszybiu schowany pod plastikową osłoną po prawej stronie; gdzie jest w B, nie wiem. |
TD Caravan Warszawa | 2005-01-15 11:13:48 Tak Musasi, tyle że potrzeba selekcjonera do B dieselka '96.....
A ten komputer skrzyni to pewnie dosłownie tłumacząc 'urządzenie sterujące', bo inaczej pisalibyśmy o komputerze centralnego zamka, komputerze alarmu, komputerze poduszek
JaC PS. Tak przy okazji to widzę skrzynie automatyczne za Odrą oscylujące wokół tysiąca euro. Tak zupełnie z ciekawości zapytam, ile nad Wisłą kosztuje sama usługa przekładki automata - z dobrego na jeszcze lepszy ???
|
Musasi Była Omega B Poznań | 2005-01-15 17:18:33
No nie do końca tak jak piszesz - gabarytami puszka tej wielkości co od komp. sterowania silnika, ilość kabli też spora. Ale najlepsze dopiero po otwarciu obudowy: stopień skomplikowania układu porównywalny z komputerem ster. silnika Nie ma żadnego porównania z układami sterowania szyb, zamka itp, również z tego powodu, że komputer od sterowania skrzyni oprócz pobierania danych od wielu czujników musi jeszcze dysponować możliwością tzw. "uczenia się" sposobu jazdy kierującego i zapisywania tego jako tzw. map podobnie do już zapisanych fabrycznie "map". Do wykonania tego zadania niezbędny jest procesor, pamięci - składniki które przesądzają czy dane urządzenie jest tylko sterownikiem, czy też sterownikiem mikroprocesorowym, w skrócie i potocznie: komputerem. PZDR [ wiadomość edytowana przez: musasi dnia 2005-01-15 17:20:06 ] |
Diro DEADSOUL Mercedes Gorzów Wlkp. | 2005-01-15 17:30:39
|
Musasi Była Omega B Poznań | 2005-01-15 17:46:06 Gdzieś o tym swego czasu czytałem, ale już pamięć nie ta i trudno mi określić gdzie.
Ale zdaje się, że jest to proces podobny do uczenia się (dostosowywania do użytkownika) komputera silnika co miało trwać kilka dni, przy typowym użytkowaniu miejskim. PZDR |
TD Caravan Warszawa | 2005-01-23 13:29:49 Mam fotki rozebranego selektora po czyszczeniu wewnątrz, komu mogę podrzucić ??
JaC
|