Chwilowe chrobotanie po długim postoju przy niskich temp.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Tak jak w temacie...

Auto to rav4 III generacja 2.0 benzyna końcówka 2011

W ciepłe dni -NIC się nie dzieje.

Gdy tylko pojawiają się niskie temperatury tak jak teraz po odpaleniu samochodu szczególnie po nocnym (drugim) postoju, słychać wtedy delikatne chrobotanie... ustępuje ono po kilku-kilkunastu sekundach chyba, ze wcisnę sprzęgło to od razu...

Mam wątpliwości czy aso wymieniło mi mimo zapewnień rok temu olej w skrzyni, ale czy to będzie olej? - bo tak jak pisałem w cieplejsze dni nic się nie dzieje.

Zmiana biegów działa prawidłowo.

Auto jest od nowości w rodzinie - aktualny przebieg 121 056



Dodaje filmik z opisanym objawem mam nadzieje, ze cokolwiek słychać.

https://youtu.be/tTAnvhgSAQc

Proszę o pomoc i napiszcie czy mam się czym przejmowac?

dzieki

[ wiadomość edytowana przez: kpkp1985 dnia 2020-11-03 09:03:37 ]
  
 
Panowie doradzacie coś ?

Dziekuje
  
 
Cytat:
2020-11-22 16:37:33, kpkp1985 pisze:
Panowie doradzacie coś ? Dziekuje


No ale powiedz co mozna doradzic. Jak podejrzewasz ze nie wymienili to sobie sam wymien.
Wazne tez aby olej byl taki jak zaleca producent.
A jak wcisniesz troche sprzeglo to dalej slychac czy dopiero jak rozlaczysz naped milknie.?


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2020-11-23 14:10:10 ]
  
 
Cytat:
2020-11-23 14:04:17, Bigelektron pisze:
No ale powiedz co mozna doradzic. Jak podejrzewasz ze nie wymienili to sobie sam wymien. Wazne tez aby olej byl taki jak zaleca producent. A jak wcisniesz troche sprzeglo to dalej slychac czy dopiero jak rozlaczysz naped milknie.? [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2020-11-23 14:10:10 ]




Jak wcisnę prawie polowe sprzęgła to już jest cisza.

Odnośnie oleju na fakturze mam, ze został wymieniony w aso, byłem po paru miesiącach u nich i mówiłem im o objawach i zapytałem czy na pewno został wymieniony olej i odpowiedzieli, ze tak (teoretycznie co mieli odpowiedzieć...) potwierdzili również, ze oleju jest wystarczająco.
- mogli sprawdzić na poczekaniu czy jest wystarczająca ilość oleju?
- ile powinno wchodzić do mojej skrzyni manualnej 6 biegowej litrów oleju ? (2.0 benzyna 2011r.) to porównam z ilością rozpisana na fakturze.

W ogóle dziwna sprawa z tym chrobotaniem, bo w lato i cieplejsze dni jest cichuteńko..., gdy temperatura jest natomiast niska a auto postoi cała noc odpalam to wtedy zaczyna chrobotac raz trwa to kilka sekund innym razem kilkanaście (zdarza sie tez ze w ogóle nie zachrobota) i gdy już przestanie i zgasiłbym auto i odpalił znów to będzie już cisza nawet po odpaleniu nawet za kilka godzin.

Dodam, ze biegi chodzą prawidłowo (2 czasem haczy, ale to norma w toyota).

Gdy występuje to chrobotanie na biegu jałowym próbowałem dodać trochę gazu i wydaje mi się, ze trochę się zwiększyło aczkolwiek na wiem na ile, bo praca silnika zagłusza...



[ wiadomość edytowana przez: kpkp1985 dnia 2020-11-24 19:57:34 ]
  
 
Proszę przeczytaj mój komentarz poprzedni do Twojego pytania a ja jeszcze tutaj napisze jedno spostrzeżenie:

Auto użytkowane jest przeze mnie sporadycznie czasami 1 na tydzień lub 1 na dwa tygodnie... i wtedy jest to chrobotanie, ale teraz nie chce nic sugerować, jednak od kilku dni dziennie odpalam samochód, by dojść skąd dochodzi ten odgłos chcac go opisać szczegółowej na forum, ale zauważyłem, ze nic nie chrobocze ... nawet dzisiaj odpaliłem samochód przed praca rano około 5 godziny i fakt, faktem auto było w garażu, ale pokazywało 4 stopnie i cisza...

Zastanawiam się teraz, czy może mieć wpływ na to ze niechronocze:
- czesciej przynajmniej 1x dziennie odpalam samochód,
- ze auto stoi w garażu, ale tam tez temperatura jest niska, ale może nie mrozi tak spodu auta jak od gleby na dworze?

To są takie moje może przydatne lub nie wskazowki, dlatego napisałem to jeszcze.

Zastanawiam się również czy na prace kultury silnika, jakiś rolek itd może wpływać wciśnięcie sprzęgła na biegu jałowym...

[ wiadomość edytowana przez: kpkp1985 dnia 2020-11-25 07:06:44 ]
  
 
Cytat:
2020-11-25 07:03:09, kpkp1985 pisze:
Proszę przeczytaj mój komentarz poprzedni do Twojego pytania a ja jeszcze tutaj napisze jedno spostrzeżenie: Auto użytkowane jest przeze mnie sporadycznie czasami 1 na tydzień lub 1 na dwa tygodnie... i wtedy jest to chrobotanie, ale teraz nie chce nic sugerować, jednak od kilku dni dziennie odpalam samochód, by dojść skąd dochodzi ten odgłos chcac go opisać szczegółowej na forum, ale zauważyłem, ze nic nie chrobocze ... nawet dzisiaj odpaliłem samochód przed praca rano około 5 godziny i fakt, faktem auto było w garażu, ale pokazywało 4 stopnie i cisza... Zastanawiam się teraz, czy może mieć wpływ na to ze niechronocze: - czesciej przynajmniej 1x dziennie odpalam samochód, - ze auto stoi w garażu, ale tam tez temperatura jest niska, ale może nie mrozi tak spodu auta jak od gleby na dworze? To są takie moje może przydatne lub nie wskazowki, dlatego napisałem to jeszcze. Zastanawiam się również czy na prace kultury silnika, jakiś rolek itd może wpływać wciśnięcie sprzęgła na biegu jałowym... [ wiadomość edytowana przez: kpkp1985 dnia 2020-11-25 07:06:44 ]


To jest w zasadzie proste. Jezeli wystepuje to tylko po dlugim postoju a podczas normalnej jazdy nie to sa dwa wyjscia. A olac i jezdzic az wystapi na tyle czesto lub podczas jazdy. B wymienic sprzeglo kpl. C jak nie pomoze wymienic skrzynie.
Chrobotac moze wszystko. Moze np cos w sprzegle. Ale puki nie wymienisz to sie nie dowiesz. Lozyska w skrzyni sa drogie i co bys w niej nie wymienil to bardziej sie oplaca inna skrzynie zalozyc.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2020-11-25 11:14:11, Bigelektron pisze:
To jest w zasadzie proste. Jezeli wystepuje to tylko po dlugim postoju a podczas normalnej jazdy nie to sa dwa wyjscia. A olac i jezdzic az wystapi na tyle czesto lub podczas jazdy. B wymienic sprzeglo kpl. C jak nie pomoze wymienic skrzynie. Chrobotac moze wszystko. Moze np cos w sprzegle. Ale puki nie wymienisz to sie nie dowiesz. Lozyska w skrzyni sa drogie i co bys w niej nie wymienil to bardziej sie oplaca inna skrzynie zalozyc.



A co Ty byś zrobil w moim przypadku? olał sprawę czy wymieniał...

Czyli po moich istotnych-nieistotnych spostrzeżeniach i opisach wychodzi mimo wszystko, ze będzie to sprzęgło lub skrzynia...? i nie doszukiwać się czegos innego?

I na koniec próbować wymienić jeszcze ten olej, który niby był wymieniany czy raczej nie ma to sensu...?
  
 
Cytat:
2020-11-25 13:24:14, kpkp1985 pisze:
A co Ty byś zrobil w moim przypadku? olał sprawę czy wymieniał... Czyli po moich istotnych-nieistotnych spostrzeżeniach i opisach wychodzi mimo wszystko, ze będzie to sprzęgło lub skrzynia...? i nie doszukiwać się czegos innego? I na koniec próbować wymienić jeszcze ten olej, który niby był wymieniany czy raczej nie ma to sensu...?

Zmienilbym ten olej na wlasciwy kupiony w ASO ale zmienil u zaufanego czlowieka.
Jezdzilbym i obserwowal czy sie nie nasila.szukalbym kontaktu z kims kto ma taki samochod aby zaobserwowal czy przypadkiem to nie jest normalne po dlugim postoju. Ludzie przewaxnie jezdza codziennie do pracy wsiada odpala jedzie. Malo kto odpala i nasluchuje. Ta skrzynia wydaje rozne dzwieki zwlaszcza jak jedziesz powoli na jedynce po placu wydaje dzwieki jak stara betoniarka a w dieslu to juz wogole jakby sie co mielilo. A gdyby to byl moj samochod i mial np 3-4 lata pewnie bym wymienial z zapalem po kolei. A teraz bym policzyl aa trzeba wlozyc 6tys to bym dolozyl i kupil lepszy rower gorski.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2020-11-25 18:47:09, Bigelektron pisze:
Zmienilbym ten olej na wlasciwy kupiony w ASO ale zmienil u zaufanego czlowieka. Jezdzilbym i obserwowal czy sie nie nasila.szukalbym kontaktu z kims kto ma taki samochod aby zaobserwowal czy przypadkiem to nie jest normalne po dlugim postoju. Ludzie przewaxnie jezdza codziennie do pracy wsiada odpala jedzie. Malo kto odpala i nasluchuje. Ta skrzynia wydaje rozne dzwieki zwlaszcza jak jedziesz powoli na jedynce po placu wydaje dzwieki jak stara betoniarka a w dieslu to juz wogole jakby sie co mielilo. A gdyby to byl moj samochod i mial np 3-4 lata pewnie bym wymienial z zapalem po kolei. A teraz bym policzyl aa trzeba wlozyc 6tys to bym dolozyl i kupil lepszy rower gorski.




Wytłumacz mi proszę jeszcze, czemu to się dzieje tylko w dni o niskich temperaturach?
- rozumiem, ze dotyczy to smaru lub oleju ?
SMAR, może się ulotnić czy zastać?
a
OLJEJ, się normalnie zużywa lub jest jego ubytek i musi spłynąć?

Czy niska temperatura może bezpośrednio oddziaływać na sama część-podzespół tez?


[ wiadomość edytowana przez: kpkp1985 dnia 2020-11-26 08:58:02 ]
  
 
Cytat:
2020-11-26 08:32:51, kpkp1985 pisze:
Wytłumacz mi proszę jeszcze, czemu to się dzieje tylko w dni o niskich temperaturach? - rozumiem, ze dotyczy to smaru lub oleju ? SMAR, może się ulotnić czy zastać? a OLJEJ, się normalnie zużywa lub jest jego ubytek i musi spłynąć? Czy niska temperatura może bezpośrednio oddziaływać na sama część-podzespół tez? [ wiadomość edytowana przez: kpkp1985 dnia 2020-11-26 08:58:02 ]


Cala skrzynia jest smarowana rozbryzgowo. Tzn ze gdy stoi to olej splywa z elementow ktore stoja na sucho a niejednokrotnie w wilgoci moga nawet zardzewiec jak sie rzadko jezdzi. Mamy tam elementy stale zazebione i takie ktore sa przesuwne np przesuwki zesprzeglajace walki z kolami zebatymi same walki sa lozyskowane w obudowie lozyskami kulkowymi ale juz przesuwki i kola zebate sa na tulejach czyli lozyska slizgowe. Jak ci wiadomo elementy stalowe i aluminiowe pracuja termicznie wiec naprezenia i luzy zmieniaja sie w zaleznosci od temperatury.
Tak wiec dzwieki zaleza od poziomu jakosci a nawet specyfikacji oleju. Od temperatury rowniez.
Rozumiem ze gdybys jezdzil codziennie problemu by nie bylo?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2020-11-26 16:23:09, Bigelektron pisze:
Rozumiem ze gdybys jezdzil codziennie problemu by nie bylo?



Problem tkwi w tym, ze nie jeżdżę dziennie tylko tak jak pisałem raz na tydzień lub rzadziej natomiast, gdy teraz dziennie odpalałem samochód na kilka minut w celach testowania to albo chrobotania nie było przez 3 dni z rzędu a dzisiaj jak spróbowałem odpalić auto to chrobotanie się pojawiło dosłownie ale chwilowo i o bardzo małym nasileniu, ze gdybym miał wlaczone nawiewy to już bym tego nie usłyszał nie wspominając o włączonym radio, dlatego całkiem możliwe, ze gdybym jeździł samochodem codziennie objawów by nie było lub byłyby nie zauważalne a tak objawy przy moim obecnym sposobie użytkownika auta są irytujące i człowiek się teraz doszukuje...

Przebieg to raptem 120 tys (wydaje mi się niedużo jak dla tego auta?), samochod od nowości jest w jednych rękach w rodzinie i serwisowany w aso, ale aso NIE=aso...

A widziałeś w ogóle filmik, który udostępnilem pokazując jak słychać to chrobotanie? filmik jest z tamtego roku i to chrobotanie dość intensywnie jest ujęte.

Nie wiem czy tego nie olać i mogę tak robić długie dystanse?, z drugiej strony strasznie mnie to irytuje... dlatego tak draże i draże temat.

Najtańszym kosztem zacząłbyś jednak od ponownej wymiany oleju?
Następnie wymiana sprzęgła, ale kompletnego?
A gdyby to nie pomogło to skrzyni, ale kompletnej czy danych podzespołów? (pytam, bo się nie znam).

Proszę możesz mi napisać ile wchodzi dokładnie litrów do skrzyni mojego auta 2.0 benzyna 2011r. Rav4 III generacja to porównam z tym co rozpisali mi na fakturze w aso rok temu... ten olej jest tylko w skrzyni czy jednoczenie jeszcze w innym mechanizmie?


Dziękuje za poświęcony czas, na odpowiadanie mi...

[ wiadomość edytowana przez: kpkp1985 dnia 2020-11-26 18:22:29 ]

[ wiadomość edytowana przez: kpkp1985 dnia 2020-11-26 18:28:11 ]
  
 
AKTUALIZACJA


Jeżdżąc autem dziennie (nie tylko od swieta) również chrobotanie po nocnym postoju w dni zimne występuje kilka/kilkanaście sekund - przetestowałem.

Natomiast próbowałem zlokalizować odgłos i wydaje mi się, ze dochodzi on spod maski z lewej strony jak jest pasek/rolki i alternator (te okolice) - chociaż wiem, ze odgłos lubi się przenosić i kiedyś tego sam doświadczyłem jak coś mi w innym aucie z przodu hałasowalo a powodowała to jak się później okazało rura z tylu auta ... i byłem mega zaskoczony, odkrywając to przez przypadek!

Tylko pytanie czy to w ogóle możliwe i skoro faktycznie dźwięk dochodziłby spod maski tak jak opisuje powyżej, to na jaka cześć może wpływać wciśnięcie sprzęgła ponieważ wtedy chrobotanie cichnie..., (czy mimo wszystko nada musi to być tylko skrzynia lub sprzęgło?)
  
 
Cytat:
2020-12-07 06:43:19, kpkp1985 pisze:
AKTUALIZACJA Jeżdżąc autem dziennie (nie tylko od swieta) również chrobotanie po nocnym postoju w dni zimne występuje kilka/kilkanaście sekund - przetestowałem. Natomiast próbowałem zlokalizować odgłos i wydaje mi się, ze dochodzi on spod maski z lewej strony jak jest pasek/rolki i alternator (te okolice) - chociaż wiem, ze odgłos lubi się przenosić i kiedyś tego sam doświadczyłem jak coś mi w innym aucie z przodu hałasowalo a powodowała to jak się później okazało rura z tylu auta ... i byłem mega zaskoczony, odkrywając to przez przypadek! Tylko pytanie czy to w ogóle możliwe i skoro faktycznie dźwięk dochodziłby spod maski tak jak opisuje powyżej, to na jaka cześć może wpływać wciśnięcie sprzęgła ponieważ wtedy chrobotanie cichnie..., (czy mimo wszystko nada musi to być tylko skrzynia lub sprzęgło?)


Ha jak wcisniesz sprzeglo to obciazenie mniejsze zwlaszcza na zimnym oleju.
A spruboj nie wciskac tylko nieznacznie podniesc obroty lub zdjac wtyczke z alternatora.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2020-12-07 15:26:08, Bigelektron pisze:
Ha jak wcisniesz sprzeglo to obciazenie mniejsze zwlaszcza na zimnym oleju. A spruboj nie wciskac tylko nieznacznie podniesc obroty lub zdjac wtyczke z alternatora.



Ale, który olej masz na myśli?

Z tego co pamietam (ale sprawdzę jeszcze) jak dodawałem delikatnie gazu bez sprzęgła podczas chrobotania to właśnie chrobotanie się zwiększało..., ale jak juz dodałem gazu trochę więcej to albo tego chrobotania nie było lub silnik to po prostu zagłuszał.
-gdyby tak było go by to oznaczało ?

Odnośnie wtyczki z alternatora, to nie znam się i nie wiem która i jak zdjąć chyba żebyś mnie nakierował lub zdjęcie pokazał jeżeli nie wymaga to skomplikowanej interwencji i odpowiednich kluczy.



  
 
Cytat:
2020-12-07 19:48:16, kpkp1985 pisze:
Ale, który olej masz na myśli? Z tego co pamietam (ale sprawdzę jeszcze) jak dodawałem delikatnie gazu bez sprzęgła podczas chrobotania to właśnie chrobotanie się zwiększało..., ale jak juz dodałem gazu trochę więcej to albo tego chrobotania nie było lub silnik to po prostu zagłuszał. -gdyby tak było go by to oznaczało ? Odnośnie wtyczki z alternatora, to nie znam się i nie wiem która i jak zdjąć chyba żebyś mnie nakierował lub zdjęcie pokazał jeżeli nie wymaga to skomplikowanej interwencji i odpowiednich kluczy.


Daj sobie z tym spokoj jezdzij az bedzie gorzej lub sie cos rozpierniczy.
Takich chalasow czasem nie mozna namierzyc majac auto na podnosniku a przez internet to raczej jest bez sensu.
Przewaznie sie na osluchujesz naszukasz 10 godzina mija i dalej guzik wiadomo. Dzwieki sie tak niosa ze nielatwo cokolwiek stwierdzic a zwykle jest to niemozliwe.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2020-12-07 20:43:28, Bigelektron pisze:
Daj sobie z tym spokoj jezdzij az bedzie gorzej lub sie cos rozpierniczy. Takich chalasow czasem nie mozna namierzyc majac auto na podnosniku a przez internet to raczej jest bez sensu. Przewaznie sie na osluchujesz naszukasz 10 godzina mija i dalej guzik wiadomo. Dzwieki sie tak niosa ze nielatwo cokolwiek stwierdzic a zwykle jest to niemozliwe.



Zgadzam się z Toba, aczkolwiek nie należę do osób łatwo poddających się a Twoje wskazowki są dla mnie zawsze bardzo cenne o pomocne.

Proszę napisz mi tylko, który olej miałeś na myśli? oraz gdyby chrobotanie bez sprzęgła się zwiększało przy dodaniu delikatnie gazu o czym to może wtedy świadczyć.

- ja to zweryfikuje jak odpowiesz.

Dzięki!
  
 
Dzisiaj upewniłem się i chrobotanie zwiększa się nieznacznie po dodaniu gazu na biegu jałowym oczywiście bez wciskania sprzęgła..., czyli dodanie gazu nieznacznie wpływa na chrobotanie czy to wyklucza skrzynie czy sprzęgło? a szukać przyczyny pod maska czy niekoniecznie?

Tak jak mówię jeżeli dźwięk się nie przenosi z innego miejsca to wydobywa sie on z okolicy lewej strony silnika gdzie jest alternator, pasek klinowy rolki itd.
  
 
Cytat:
2020-12-08 07:21:37, kpkp1985 pisze:
Dzisiaj upewniłem się i chrobotanie zwiększa się nieznacznie po dodaniu gazu na biegu jałowym oczywiście bez wciskania sprzęgła..., czyli dodanie gazu nieznacznie wpływa na chrobotanie czy to wyklucza skrzynie czy sprzęgło? a szukać przyczyny pod maska czy niekoniecznie? Tak jak mówię jeżeli dźwięk się nie przenosi z innego miejsca to wydobywa sie on z okolicy lewej strony silnika gdzie jest alternator, pasek klinowy rolki itd.


Jakiej lewej alternator jest x prawej str.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2020-12-08 08:51:22, Bigelektron pisze:
Jakiej lewej alternator jest x prawej str.




Faktycznie, nie wiem co mi się ubzdurało, ze jest tam alternator - bo nie widzę go tam...

Powiedz mi 17.12 jade na przegląd do Aso i przy okazji co moge zasugerować żeby mi w miare możliwości sprawdzili na miejscu odnośnie tego chrobotania?

Pokrótce dla przypomnienie w jednej kupię objawy:

CHROBOTANIE:
- występuje jednorazowo tylko po nocnym (bardzo długim postoju)
- występuje tylko przy niskich temperaturach
- trwa od kilku do kilkunastu sekund
- wycisza je wciśnięcie (wystarczy do połowy) sprzęgła
- wraz z dodaniem troche gazu na biegu jałowym (bez sprzęgła) chrobotanie nieznacznie wzrasta
- jeżeli dźwięk chrobotania się nie przenosi (dlatego nie mam pewności) to wydaje mi się, ze się wydobywa spod maski z lewej strony patrząc na wprost auta





[ wiadomość edytowana przez: kpkp1985 dnia 2020-12-09 06:37:58 ]
  
 
Cytat:
2020-12-09 06:20:20, kpkp1985 pisze:
Faktycznie, nie wiem co mi się ubzdurało, ze jest tam alternator - bo nie widzę go tam... Powiedz mi 17.12 jade na przegląd do Aso i przy okazji co moge zasugerować żeby mi w miare możliwości sprawdzili na miejscu odnośnie tego chrobotania? Pokrótce dla przypomnienie w jednej kupię objawy: CHROBOTANIE: - występuje jednorazowo tylko po nocnym (bardzo długim postoju) - występuje tylko przy niskich temperaturach - trwa od kilku do kilkunastu sekund - wycisza je wciśnięcie (wystarczy do połowy) sprzęgła - wraz z dodaniem troche gazu na biegu jałowym (bez sprzęgła) chrobotanie nieznacznie wzrasta - jeżeli dźwięk chrobotania się nie przenosi (dlatego nie mam pewności) to wydaje mi się, ze się wydobywa spod maski z lewej strony patrząc na wprost auta [ wiadomość edytowana przez: kpkp1985 dnia 2020-12-09 06:37:58 ]


Ustalmy jedna rzecz strony auta to okreslamy siedzac za kierownica a nie patrzac na auto.
Wiec siedzac w aucie zgrzyta z prawej strony tak????No to z prawej jest alternator i kompresor i dwa paski osprzetu i napinacz.
Wiec jezeli zgrzyta z prawej co nie znaczy ze tak jest bo moze sie niesc ale gdyby tak bylo to trzeba zostawic auto na noc na dworze pozniej go wepchnac na podnosnik podniesc odpalic i
posluchac z ktorej strony chrobocze. Jezeli faktycznie z prawej to zgasic zdjac pasek np alternatora. Wystawic auto na zewnatrz i powtorzyc osluchiwanie nastepnego dnia. Jezeli dalej chrobocze zdjac drugi pasek i to samo. Chyba ze jest jeden bo niepamietam. Jezeli po zdjeciu obydwu paskow dalej chrobocze to jestesmy w czarnej dupie bo nic weiecej nie stwierdzimy. Bywalo tez ze chrobotal wydech na polaczeniach. Wsxystko zalezy od tego jaki dzwiek to wydaje.
Z tego dzwieku na filmiku to raczej odglosy ze skrzyni biegow ale skad mam wiedziec jak faktycznie to slychac. Filmik moze mylic. Ale sluchajac od spodu stetoskopem bedzie przynajmniej slychac skad dzwiek dochodzi.



-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2020-12-09 09:30:56 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2020-12-09 09:34:03 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2020-12-09 09:40:19 ]