Temp oleju (126p)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kto jest mi w stanie powiedzieć jaką temperature osiąga olej w misce w maluszku ?? Bo nigdze nie moge znaleźć info.
  
 
Seria w lato gora 130 stopni przerobione do 150 stopni ale to zalezy od oleju
  
 
Mi teraz wskazuje do 120 w lato to jeszce nie wiem bo dopieropare dni temu zalozylem wzkaznik.
  
 
chodzi o to że dorwałem ładny wskaźnik i nie wiem czy opłaca mi się go montować bo jest wyskalowany do 120st. i nie chciałbym aby non stop był na maxie.

Zdjątko wskaźniczka: http://poczta.pnet.pl/~sobot/temp.jpg
Dzięki za odpowiedzi Pozdro
  
 
wskaznik jest od temp wody od skody mam caly komplet takich z niklowanymi ramkami a czujnik musisz dac skodowski zeby nie bylo przeklaman
  
 
Ja mam (chyba) maluchowski i przy -15 rozgrzewał sie do 100...
A teraz potrafi (przy ciężkiej nodze) do 130... ale mamy tu temp. pow. 13*C
Ciekawe co bedzie latem, kumpel na tym jeździ juz kawałem czasu i jemu w lato sie wkręcał na maxa 160*C
  
 
Cytat:
2004-02-05 23:15:23, Bukson pisze:
Seria w lato gora 130 stopni przerobione do 150 stopni ale to zalezy od oleju



A zimą jak..? To znaczy, ze mam przegrzany silnik? Czy moze jeszcze to sa idealne temperatury pracy?
  
 
Ja latem na trasie grzałęm swojego boba do około 130*C ale wtedy jeszcze na seryjnej głowicy. Teraz na -2mm przy ostrym upalaniu po mieście dogrzewa się tylko bo około 90*C ale już niedługo. Przyjdzie ciepełko i zacznie się wariactwo. Trzeba dlatego szykować już chłodniczkę!!
  
 
Dzieki wszystkim za odpowiedzi, postanowiłem że zamontuje wskaźnika jednak i najwyżej w lecie poszukam innego.
Pozdrawiam
  
 
Jeśli zainstalujesz chłodniczkę oleju nie będziesz musiał zmieniać wskaźnika .
  
 
siema ja tez mam zamiar zamontowac czujnik temp. oleju ale niewieem jaki ,od czego,gadalem ze znajomym to powiedzial mi ze moge zalozyc czujnik i wskaznijk od poloneza od temp. wody???czy mozna?????
  
 
Wsadzić możesz, ale czy skali na mierniku Ci wystarczy?? Prawdopodobnie latem na trasie 120*C może okazać się za mało
  
 
Cytat:
2004-02-06 18:58:09, simon_pg pisze:
Jeśli zainstalujesz chłodniczkę oleju nie będziesz musiał zmieniać wskaźnika .



Tzn. chłodniczkę miski... tak? Czy o czym Ty moowisz?
  
 
Jakie chłodzenie miski?? Chłodzenie oleju w układzie smarowania (bocznikowy lub szeregowy) i ewentualnie aluminiowa miska!!
  
 
Aluminiowa micha, aż tyle daje? A możesz cos więcej powiedzieć o tym chłodzeniu?
  
 
Sajmon poczytaj ten temat: alu miski
poza tym sporo jest w archiwum.
  
 
Chłodzenia miski nie da sie powiększyć, przecież szybciej nie będziesz jeździł by zintensyfikować wymianę ciepła. Można powiększyć powierzchnię wymiany ciepła (żeberka) i współczynnik przewodzenia bo Al ma takowy znacznie większy od stali. Tu jest właśnie ukryta magia aluminiowej miski
  
 
założyłem do siebie wskaźnik temp. oleju (ten z voltomierzem, firmy lumel) z pomiarem na bagnecie i jestem trochę zdziwiony; mianowicie temperatura po mieście nie przekracza z reguły 80 stopnii. trasy robiłem raczej krótkie (5-7km), termostat non stop otwarty, ogrzewanie też, żadnych zasłon na klapie tylnej. czy to normalne?? silnik doprężony...
dodam jeszcze, że nie sprawdzałem wskaźnika, ale jest fabrycznie nowy, więc powinien być ok.


[ wiadomość edytowana przez: widynek dnia 2004-02-22 14:27:37 ]
  
 
Taaa porównaj sobie napiecie.....
Sprawdź woltomierzem i tym lumela ......
policz sobie bład i popatrz na temperature ...

ps. A potem usiadź ....
  
 
Tez mam ten czujnik z voltomierzem - Lumel... Mi temp. oleju trzyma sie kolo 100-110*C
To chyba dobrze, co...? Ale szybko stygnie - 10 min i juz z 10*C mniej...