Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
wrolo espero 1.5 GLX Wrocław | 2005-02-11 15:43:58 Kurde blaszka podziwiam Twoją odwagę, bo nigdy nie zdecydowałbym się robić to samodzielnie. Powodzenia!
Pozdr., Wrolo |
Pawol Nubira 1.6 SX kombi ... Wrocław | 2005-02-11 15:48:11 Kurde blaszka a wiesz ze przeryłem całe archiwum i jak zwykle duzo napisano ale... piany. Nic konkretnego i to jest problem. |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2005-02-11 16:27:40 Przede wszystkim polecam wymianę (przy okazji) pompy wody. Mają niestety stosunkowo słabe uszczelki i będzie kłopot, jeśli zacznie "kapać" w trasie, czy innych nieprzewidzianych okolicznościach. Nie mówiąc już o awarii łożyska.
Najważniejsze to odpowiednio napiąć pasek. Należy to zrobić z wyczuciem, aby nie "przegiąć" w którąkolwiek stronę. W tym miejscu warto wspomnieć, że pasek ZAWSZE napinamy poprzez obrót pompy. Rolkę i sam napinacz zostawiamy w spokoju. Zawsze sprawdź znaki na kołach rozrządu (wałki) i porównaj z oznaczeniami na kole pasowym wału. Jest to o tyle istotne, że kółka czasem lubią się przekręcić. Naturalnie kontrola jest wymagana przed założeniem nowego paska jak też zaraz po tym fakcie. Tu ważna informacja. Możesz mieć problem jeśli nie dysponujesz porządnym kluczem pneumatycznym. Niestety śruba na której mocujesz koło pasowe wału potrzebje do odkręcenia jednego, solidnego "szarpnięcia". Jeśli z kolei nie posiadasz klucza do regulacji pompy wody, pamiętaj by przed montażem paska, zamontować nową pompę tak samo jak była założona pierwotnie ("ząbek" ustalający na obudowie pompy). Jak będziesz miał kłopoty, w moim profilu masz podany mój nr kom. Pozdrawiam - SpeedR |
Pawol Nubira 1.6 SX kombi ... Wrocław | 2005-02-17 14:43:40 A może ten opis zamieszcić na stronie klubowej Espero? Łatwiej go ludziska znajdą.
|
Armani01 | 2005-02-18 10:11:00 Zgadzam się w 100000% procentach uważam że to jeden z najlepszych (dla nas użytkowników 1,5 dohc) tematów w ostatnim czasie na forum
GRATULUJĘ DOBREJ ROBOTY !!! |
Pawol Nubira 1.6 SX kombi ... Wrocław | 2005-02-18 13:47:19 Którą tulejkę? Nie kojarze
PAwol [ wiadomość edytowana przez: pawol dnia 2005-02-18 13:56:11 ] |
JaChomik Klubowy Weteran Honda Civic 1.8 Szczecin/Glasgow | 2005-02-18 17:10:05 ta w obudowie od srodka przez która przechodzi sruba na kluczuk 10 i która mocuje osłone do silnika |
Pawol Nubira 1.6 SX kombi ... Wrocław | 2005-02-18 20:08:51 Ja tam kłopotu w tej tulei nie widzę żadnego. No chyba ze mówimy o dwóch różnych rzeczach... |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2005-04-13 07:56:35 Mam zamiar zmienić rozrząd w moim 1,5 DOHC
Tak czytam ten opis i nie mogę znaleźć w nim jak ściągnąć osłonę rozrządu. Rozumiem, że ściągamy pasek do alternatora i pompy wspomagania, odkręcamy 3 śruby na kole pasowym od pompy wspomagania, odkręcam 2 śruby, którymi przymocowana jest osłona i ...... co dalej? Czy trzeba ściągnąć koło pasowe pompy wspomagania? Proszę o wyjaśnienia. |
DeeJay Klubowy Weteran Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2005-04-13 21:50:26 Jeżeli nie ma żadnych niepokojących objawów i pasek nie ma więcej niż 5 lat to spoko
Wymieniamy co 58 - 60 tysi |
Pawol Nubira 1.6 SX kombi ... Wrocław | 2005-04-20 14:16:51 osłona rozrządu ma 2 śrubki na wierzchu |