Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Samael HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-02-25 21:49:24
tu sie pomylilem powinno byc OHC [ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-02-26 20:41:02 ] |
Trojan1000 Citroen AX Łódź | 2004-02-25 22:23:57
Pisząc polski miałem na myśli polski w sensie silnik a chodziło mi o 1.5 od poloneza. Nie było żadnego DFa z seryjnym wtryskiem. A czy ładowski 1700 będzie tak samo pasował po poldka jak 1500? z tego co wiem to 1 punktowy wtrysk od poldka da się włożyć do DOHC (artykuł na www.fsoautoklub.pl) A jeżeli chodzi o wtryski to o rużnych wynalazkach słyszałem np: wtrysk w maluchu BISie artykuł ten jest na www.fiat-furious.prv.pl [ wiadomość edytowana przez: Trojan1000 dnia 2004-02-25 22:29:52 ] |
andrzej_krakow (S) Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2004-02-26 00:08:27
To że nie było DF-a z wtryskiem to wiem, ale Poldka 1,5 z wtryskiem to chyba też. O ile się nie mylę to wtrysk montowali do 1,6
Oczywiście, silniki 1,2 , 1,3 , 1,5, 1,6, 1,7 od klasycznej Łady mają te same rozmiary, tylko silniki 1,5 ,1,6 , 1,7 mają wysokość bloków większą o 14 mm od pozostałych.
Da sie tylko czy wiesz ile rzeczy trzeba przerobić? |
PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2004-02-26 00:17:12 a cos ty sie tak na ten wtrysk uparl?????
za te same pieniadze kupisz porzadne gazniki ktore dadza lepszy efekt. i nie bedziesz musial chiptjuninkowac . a ile moze kosztowac sprowadzenie ladowskiego WANKLA.????? one dosc mocne sa |
andrzej_krakow (S) Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2004-02-26 00:30:06
Kolega Trojan1000 jest teoretykiem.
Oj były mocne, dwurotorowy silniczek miał nawet 130 KM i niesamowity odjazd. No ale trafić na coś takiego to nawet chyba w Rosji problem bo po pierwsze były to krótkie serie, po drugie ogromna większość trafiała do Milicji i odpowiednich służb, po trzecie przestali je chyba (o ile się niemylę) produkować na początku lat 80-tych. A ze względu na niską trwałość i kłopoty z serwisem i naprawami nie podejrzewam żeby wiele dotrwało do dziś. Pozdrawiam Andrzej |
MCQUEEN F&F Sympatyk Fiat 127 Łódź | 2004-02-26 00:37:45 Panowie wrócimy do pytania Zeckona, chłop rzadko do neta ma dostęp, więc zapewne byłby rad, jakby trafił na konkrety.
Z tego co wiem, owym 2.0 bedzie jednostka z argenty. czyli wiadomo 2.0 i.e. DOHC. Jego pytanie to jak to dostosować do turbo... niewnikam, bo sie nie znam. słyszałem o czymś takim jak volumex i że to było do DOHC i jest do tego spec guy croft Moja wiedza sie kończy na tym etapie. |
PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2004-02-26 01:24:37 jezeli chodzi o 2.0 DOHC to najlepiej wzorowac sie na cromie t najpierw saprawdzic jaka
kompresje lub st.sprezania (nie mylic) ma miec CROMA Turbo i do tego sie ustosunkowac. croma ma wklesle tloki ok 4.5 mm rys jest w katalogu na stronie euro moto fan. ale nie wiem czy nie ma wyzszej glowicy. chcialbym sie sam dowiedziec jaka kompresje maja silniki z turbo. |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2004-02-26 08:26:42 7.9:1 8:1 wiekszosc fiatow turbo ma fabrycznie taki stopien sprezania... no moze coupe 20V turbo ma 8.5:1 |
PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2004-02-26 09:34:25 o ile sie nie myle to przy st.sprezania >> powinna byc kompresja:
9 >>>>>11.5 8.9>>>>>11.3 8.5>>>>>10.8 8 >>>>>>10.2 najprosciej jest dac groba uszczelke tylko czy wtede nie zmieniom nam sie fazy rozrzadu????.chodzi mi o to ze podnoszac glowice walki przekrecaja sie w prawo (potrzac na nie z przodu) czyli by wczasniej otwieral.chyba ze mamy kola z regolacjom to nie widze problemy. jezeli bedziesz robil silnik nie nowy czy tuz po remoncie i kompresje masz okolo 10.5 to wydaje mi sie ze niema potrzeby go odprezac bo on sie juz sam odprezyl. |
zeckon PF 125p/Ford Fiesta ... Łódź | 2004-02-26 11:04:56 Tutaj daje linka do firmy która zakłada trubo do aut> > Tutaj < <
a tu opis jednego z zestawów turbo: Poziom 1 (90-95KM / litr pojemności) - Turbina KKK K03/04 - Kolektor wylotowy - Filtr stożkowy - Świece zapłonowe - Zawór upustowy Co na to klubowi koledzy jak sie do tego ustosunkowujecie ?? |
Ali-En Mercedes C36 AMG Opole | 2004-02-26 13:26:38 Pierwsza opcja to jest tzw soft turbo z malym cisnieniem doladowania gdzie nie trzeba odprezac silnika. Ale moge sie mylic |
PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2004-02-26 13:40:05 jak dla mnie 6.000zl to duzo-
za tyle mozna sciagnac Crome Turbo z niemiec turbo z 1.9 TDI ok 600zl -np allegro z Cromy bylo z kolektorem za 1000zl przewody 50 zl przerobka kolektora niewiem ok 100-150zl storzek 150zl przerobka wedechu 100zl mysle ze w 2000zl mozna sie spokojnie zmiescic. nawet Volumex byl za ok 1500 + regeracja ok1000 = 3000 zl i ssie z gaznika i zostaje 3000zl na paliwo i oplaty |
Trojan1000 Citroen AX Łódź | 2004-02-26 14:38:42 Mam kilka fajnych adresów firm sprzedających turbosprężarki znacznie taniej niż firma przedstawiona poniżej. Podam wam również adresy stron z opisem turbosprężarek jak i ich puźniejszej eksplatacji
http://www.republika.pl/turbosprezarkikogut/ http://www.megarolex.com/cms/go/pl/553 (Takie jaki były montowane w polonezie) http://turbo.wizytowka.pl/ http://www.roverki.pl/article.php?sid=208 http://techauto.republika.pl/turbo/turbo.htm http://www.sar.pl/klienci_nie_plan/turbosprez.cartur.htm http://www.godula.cc.pl/index.php?mode=ladowac http://www.dreamcars.pl/turbo.htm http://www.jsturbo.com.pl/halas_turbospr.htm http://www.republika.pl/turbosystem/index.htm Kupić używaną turbosprężarke za 1200 zł to żaden problem ale trzeba zapewnic jej sparowanie olejem z silnika, trzeba dorobić odpowiedni kolektor wydechowy i pozostaje jeszcze zabara z wtryskiem lub gaźnikiem. Jeżeli chodzi o auta BMW to Tunerzy np. przy silniku 2.0 od rekina zakładają turbo i wtrysk od wiekszego silnika. |
Yaninnya 126, CC Warszawa | 2004-02-26 15:36:02 Trochę porządku trzeba zrobić z oznaczeniami:
OHV - Over Head Valves - silnik z zaworami w głowicy (i wałkiem w bloku) OHC - Over Head Camshaft - silnik z wałkiem rozrządu w głowicy SOHC - Single Over Head Camshaft - silnik z ppojedyńczym wałkiem rozrządu w głowicy DOHC - Double Over Head Camshaft - silnik z dwoma wałkami rozrządu w głowicy CIH - Cam In Head - wałek rozrządu w głowicy - oznaczenie Opla na rodzinę silnków (stare silniki przystosowane do zabudowy wzdłużnej 0d 1.6 do 3.0, silnik 4 i 6 cylindrowe) Oznaczenia OHC i SOHC znaczą to samo, ostatnio się spotkałem ze stwierdzeniem, że OHC ma 2 zawory na cylinder, a SOHC cztery. Nie wiem, skąd ta bzdura. Dywagacje na temat łączenia głowicy silnika 116C. z blokiem łłŁady pozostwię bez komentarza... |
kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2004-02-26 15:36:26
Wez sobie katalog uszcelek pod glowice i porownaj chocby ksztalt uszczelek a zrozumiesz ze to, co piszesz nie ma sensu.
Fiat 124 mial silnik 1200OHV. Co rozumiesz przez 'pasuje' ? Napewno da sie zaadaptowac wtrysk z poldka, tylko po co? I jakim kosztem, bo przerobek bedzie cala masa (jak dorabianie miejsca na czujniki etc). Pozatym to tylko jednopunkt, wiec zadna rewelacja
Fajnie....widze Trojan, ze wszystko wiesz lepiej. Takze na temat dostepnosci czesci do lady wiesz wiecej od ludzi ktorzy od dawna siedza w tym temacie. Moze wiesz gdzie mozna wiec kupic nadwymiarowe tloki do dohc?
Mylisz sie |
kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2004-02-26 15:49:11
Widziales taki wtrysk w DOHC? bo ja osobiscie nie. I z tego co wiem to byly tylko teoretyczne rozwazania Mrozka (z reszta tez nie bez bledow- np wg mojego znajomego trzebaby zmienic wtryskiwacz, bo seryjny z poldka ma za maly wydatek paliwa itp drobizgi).
Hmm....moge zapytac Cie o dwoswiadczenie warsztatowe? Bo da sie oczywiscie wszytko, tyle ze trzeba miec o tym pojecie i odpwiednie zaplecze warsztatowe. a Ty poki co duzo piszesz (nie mowie ze to zle, wrecz przeciwnie), plany masz bardzo ambitne (budowa repliki PF1100 Coupe na podstawie zdjec) itp ale zadajesz nieraz pytania swiadczace o tym, ze raczej nie wiesz o czym piszesz. Moze wiec zamniast rzucac sie od razu na gleboka wode zacznij od prostych modyfikacji zdobtywajac doswiadczenie. |
andrzej_krakow (S) Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2004-02-26 17:18:43
Coś mi tu czuć kolejnym DJ Szunim (niektórzy forumowicze chyba pamiętają kto to był ) |
Trojan1000 Citroen AX Łódź | 2004-02-26 19:21:51
Prosze bardzo opisze ci moje doświadczenie warsztatowe chronologicznie: Fiat 126p, Ciągnik ursus C-330, Polonez 1.6 GLE, Opel Corsa,Ford scorpio, Fiat Tempra, Fiat CC, (pojazdy oczywiście należą do rodziny ale zawsze się czegoś nauczyłem) Jeżeli chodzi o modyfikacje proste to już takie w aucie kuzyna razem z nim wykonywaliśmy. A w dobrym tonie było by żebyś ty mi się zrewanżował opisem swojego doświadczenia związanego z samochodami. Co do Coupe to mam chęci, zapał ale brakuje mi doswiadczenia w budowie od podstaw samochodu, i akurat z tym się zgodze. W okolicach gdzie mieszka spora cześć mojej rodziny o rużnych dziwnych pomysłach słyszałem tylko część z nich zamieszczam na forum. Owszem często zdarza mi się walnąć jakąs gafe ale jestem tylko człowiekiem i nie moge znac na wylot karzdego auta ale staram się poznac budowe jak najwiekszej liczby aut. Co do tej łady to istotnie nie znam budowy tych silników w książce jeżdze samochodem łada jest to troche lakonicznie opisane i z tego opisu wnioskowałem że jest to silnik bardzo podobny do silnika z FSO.
Lepiej może nie wiem ale to i owo wiem, tak się składa że wiem gdzie dostaniesz te tłoki we włoszech Lub na forum fsoautoklub możesz zamówić tłoki z gorzyc.
Istotnie będzie z tym dużo roboty ale skoro wtryski nic nie dają to po co FSO montowała je w polonezach? Czy to że silnik DOHC 2.0 ma 112KM a silnik na wtrysku ma 122KM jest spowodowane działaniem wtrysku czy modyfikacjami silnika?? (odpowiedz na to pytanie rozstrzygnie czy jest sens montowania wtrysków) |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2004-02-26 19:29:59 trojan nie wtracam sie do twojej polemiki z andrzejem i kosa ale apropo wtrysku to zauwaz ze wtrysk w argencie mimo ze prosty to jednak byl wielopunktowy a w polonezie masz jednopunktowy.... poza tym argenta miala inne walki rozrzadu niz analogiczny 2000 dohc na gazniku i dlatego jest roznica 10 koni... wtrysk daje wieksza mozliwosc "panowania" nad skladem mieszanki i jest bardziej ekologiczny i ekonomiczny niz gaznik, to glowny powod jego masowego stosowania....nie dlatego ze jest "lepszy"{mowa o wtrysku w autach cywilnych}
[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2004-02-26 19:32:36 ] |