[125]Odprężenie silnika w celu założenia turbo ? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2004-02-25 20:54:28, Samael pisze:
d
a co do typu rozrzadow to:
OHC (SOHC) - (Single) Over Head Camshaft - walek znajduje sie w obudowie przykrecanej do glowicy


Dokładnie tak, napisałem to skrótowo ale oczywiście masz rację.
Andrzej
  
 
Cytat:
2004-02-25 20:54:28, Samael pisze:
glowica w polonezie 1,9 diesel jest OHV


tu sie pomylilem powinno byc OHC


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-02-26 20:41:02 ]
  
 
Cytat:
Czy wtrysk od polskiego 1500 pasuje do łady??


--------------------------------------------------------------------------------


Ja osobiście nie słyszałem o polskim 1500 z wtryskiem ale mogę się mylić. A poza tym czy Ty wiesz z jakimi rzeczmi wiąże się montaż wtrysku do silnika który nie był do niego przystosowany? Jak chcesz wtrysk w Ładzie to kup sobie ładowski silnik 1700 z wtryskiem.



Pisząc polski miałem na myśli polski w sensie silnik a chodziło mi o 1.5 od poloneza. Nie było żadnego DFa z seryjnym wtryskiem.

A czy ładowski 1700 będzie tak samo pasował po poldka jak 1500?

z tego co wiem to 1 punktowy wtrysk od poldka da się włożyć do DOHC (artykuł na www.fsoautoklub.pl)

A jeżeli chodzi o wtryski to o rużnych wynalazkach słyszałem np: wtrysk w maluchu BISie artykuł ten jest na
www.fiat-furious.prv.pl


[ wiadomość edytowana przez: Trojan1000 dnia 2004-02-25 22:29:52 ]
  
 
Cytat:
2004-02-25 22:23:57, Trojan1000 pisze:
Pisząc polski miałem na myśli polski w sensie silnik a chodziło mi o 1.5 od poloneza. Nie było żadnego DFa z seryjnym wtryskiem.


To że nie było DF-a z wtryskiem to wiem, ale Poldka 1,5 z wtryskiem to chyba też. O ile się nie mylę to wtrysk montowali do 1,6
Cytat:
A czy ładowski 1700 będzie tak samo pasował po poldka jak 1500?


Oczywiście, silniki 1,2 , 1,3 , 1,5, 1,6, 1,7 od klasycznej Łady mają te same rozmiary, tylko silniki 1,5 ,1,6 , 1,7 mają wysokość bloków większą o 14 mm od pozostałych.
Cytat:
z tego co wiem to 1 punktowy wtrysk od poldka da się włożyć do DOHC (artykuł na www.fsoautoklub.pl)


Da sie tylko czy wiesz ile rzeczy trzeba przerobić?

  
 
a cos ty sie tak na ten wtrysk uparl?????

za te same pieniadze kupisz porzadne gazniki ktore dadza lepszy efekt.
i nie bedziesz musial chiptjuninkowac .

a ile moze kosztowac sprowadzenie ladowskiego WANKLA.?????
one dosc mocne sa
  
 
Cytat:
2004-02-26 00:17:12, PG pisze:
a cos ty sie tak na ten wtrysk uparl?????

za te same pieniadze kupisz porzadne gazniki ktore dadza lepszy efekt.
i nie bedziesz musial chiptjuninkowac .


Kolega Trojan1000 jest teoretykiem.

Cytat:
a ile moze kosztowac sprowadzenie ladowskiego WANKLA.?????
one dosc mocne sa


Oj były mocne, dwurotorowy silniczek miał nawet 130 KM i niesamowity odjazd. No ale trafić na coś takiego to nawet chyba w Rosji problem bo po pierwsze były to krótkie serie, po drugie ogromna większość trafiała do Milicji i odpowiednich służb, po trzecie przestali je chyba (o ile się niemylę) produkować na początku lat 80-tych. A ze względu na niską trwałość i kłopoty z serwisem i naprawami nie podejrzewam żeby wiele dotrwało do dziś.
Pozdrawiam
Andrzej
  
 
Panowie wrócimy do pytania Zeckona, chłop rzadko do neta ma dostęp, więc zapewne byłby rad, jakby trafił na konkrety.

Z tego co wiem, owym 2.0 bedzie jednostka z argenty. czyli wiadomo 2.0 i.e. DOHC.

Jego pytanie to jak to dostosować do turbo...

niewnikam, bo sie nie znam. słyszałem o czymś takim jak volumex i że to było do DOHC i jest do tego spec guy croft

Moja wiedza sie kończy na tym etapie.
  
 
jezeli chodzi o 2.0 DOHC to najlepiej wzorowac sie na cromie t najpierw saprawdzic jaka
kompresje lub st.sprezania (nie mylic) ma miec CROMA Turbo

i do tego sie ustosunkowac.
croma ma wklesle tloki ok 4.5 mm
rys jest w katalogu na stronie euro moto fan.
ale nie wiem czy nie ma wyzszej glowicy.

chcialbym sie sam dowiedziec jaka kompresje maja silniki z turbo.
  
 
7.9:1 8:1 wiekszosc fiatow turbo ma fabrycznie taki stopien sprezania... no moze coupe 20V turbo ma 8.5:1
  
 
o ile sie nie myle to przy st.sprezania >> powinna byc kompresja:

9 >>>>>11.5
8.9>>>>>11.3
8.5>>>>>10.8
8 >>>>>>10.2

najprosciej jest dac groba uszczelke tylko czy wtede nie zmieniom nam sie fazy rozrzadu????.chodzi mi o to ze podnoszac glowice walki przekrecaja sie w prawo (potrzac na nie z przodu) czyli by wczasniej otwieral.chyba ze mamy kola z regolacjom to nie widze problemy.

jezeli bedziesz robil silnik nie nowy czy tuz po remoncie i kompresje masz okolo 10.5 to wydaje mi sie ze niema potrzeby go odprezac bo on sie juz sam odprezyl.


  
 
Tutaj daje linka do firmy która zakłada trubo do aut> > Tutaj < <
a tu opis jednego z zestawów turbo:
Poziom 1 (90-95KM / litr pojemności)
- Turbina KKK K03/04
- Kolektor wylotowy
- Filtr stożkowy
- Świece zapłonowe
- Zawór upustowy

Co na to klubowi koledzy jak sie do tego ustosunkowujecie ??
  
 
Pierwsza opcja to jest tzw soft turbo z malym cisnieniem doladowania gdzie nie trzeba odprezac silnika. Ale moge sie mylic
  
 
jak dla mnie 6.000zl to duzo-
za tyle mozna sciagnac Crome Turbo z niemiec

turbo z 1.9 TDI ok 600zl -np allegro
z Cromy bylo z kolektorem za 1000zl
przewody 50 zl
przerobka kolektora niewiem ok 100-150zl
storzek 150zl
przerobka wedechu 100zl

mysle ze w 2000zl mozna sie spokojnie zmiescic.

nawet Volumex byl za ok 1500 + regeracja ok1000 = 3000 zl
i ssie z gaznika

i zostaje 3000zl na paliwo i oplaty
  
 
Mam kilka fajnych adresów firm sprzedających turbosprężarki znacznie taniej niż firma przedstawiona poniżej. Podam wam również adresy stron z opisem turbosprężarek jak i ich puźniejszej eksplatacji

http://www.republika.pl/turbosprezarkikogut/
http://www.megarolex.com/cms/go/pl/553 (Takie jaki były montowane w polonezie)
http://turbo.wizytowka.pl/
http://www.roverki.pl/article.php?sid=208
http://techauto.republika.pl/turbo/turbo.htm
http://www.sar.pl/klienci_nie_plan/turbosprez.cartur.htm
http://www.godula.cc.pl/index.php?mode=ladowac
http://www.dreamcars.pl/turbo.htm
http://www.jsturbo.com.pl/halas_turbospr.htm
http://www.republika.pl/turbosystem/index.htm


Kupić używaną turbosprężarke za 1200 zł to żaden problem ale trzeba zapewnic jej sparowanie olejem z silnika, trzeba dorobić odpowiedni kolektor wydechowy i pozostaje jeszcze zabara z wtryskiem lub gaźnikiem.

Jeżeli chodzi o auta BMW to Tunerzy np. przy silniku 2.0 od rekina zakładają turbo i wtrysk od wiekszego silnika.
  
 
Trochę porządku trzeba zrobić z oznaczeniami:
OHV - Over Head Valves - silnik z zaworami w głowicy (i wałkiem w bloku)
OHC - Over Head Camshaft - silnik z wałkiem rozrządu w głowicy
SOHC - Single Over Head Camshaft - silnik z ppojedyńczym wałkiem rozrządu w głowicy
DOHC - Double Over Head Camshaft - silnik z dwoma wałkami rozrządu w głowicy
CIH - Cam In Head - wałek rozrządu w głowicy - oznaczenie Opla na rodzinę silnków (stare silniki przystosowane do zabudowy wzdłużnej 0d 1.6 do 3.0, silnik 4 i 6 cylindrowe)
Oznaczenia OHC i SOHC znaczą to samo, ostatnio się spotkałem ze stwierdzeniem, że OHC ma 2 zawory na cylinder, a SOHC cztery. Nie wiem, skąd ta bzdura.
Dywagacje na temat łączenia głowicy silnika 116C. z blokiem łłŁady pozostwię bez komentarza...
  
 
Cytat:
2004-02-25 20:16:31, Trojan1000 pisze:

Spoko ale ty jesteś ekspertem ale myślłem że skoro oba silnik są na fiatowskiej licencji i są podobne to i budowa głowić jest bardzo podobna.




Wez sobie katalog uszcelek pod glowice i porownaj chocby ksztalt uszczelek a zrozumiesz ze to, co piszesz nie ma sensu.

Cytat:
Skoro jesteś ekspertem od łady to zadam ci trzy pytania.

FSO w silnikach 1500 zwiększyło moc do 82 KM (na papierze)
czy silniki 1500 od łady o mocy 75 km są znacząco słabsze od w/w
Czy wtrysk od polskiego 1500 pasuje do łady??
Czy fiat 124 miał też głowice OHV?




Fiat 124 mial silnik 1200OHV. Co rozumiesz przez 'pasuje' ? Napewno da sie zaadaptowac wtrysk z poldka, tylko po co? I jakim kosztem, bo przerobek bedzie cala masa (jak dorabianie miejsca na czujniki etc). Pozatym to tylko jednopunkt, wiec zadna rewelacja

Cytat:
A co do zamienników Łada jest na tyle popularnym samochodem w polsce że są zamienniki i części orginalne jakie tylko chcesz. Jak by co to podobno na ukrainie dostaniesz wszystko za ułamek ceny w polsce.




Fajnie....widze Trojan, ze wszystko wiesz lepiej. Takze na temat dostepnosci czesci do lady wiesz wiecej od ludzi ktorzy od dawna siedza w tym temacie. Moze wiesz gdzie mozna wiec kupic nadwymiarowe tloki do dohc?

Cytat:
O ile się nie myle to głowice SOHC jest w 1.9 dieslu w poldku a zwykły poldek ma OHC



Mylisz sie
  
 
Cytat:
2004-02-25 22:23:57, Trojan1000 pisze:
z tego co wiem to 1 punktowy wtrysk od poldka da się włożyć do DOHC (artykuł na www.fsoautoklub.pl)



Widziales taki wtrysk w DOHC? bo ja osobiscie nie. I z tego co wiem to byly tylko teoretyczne rozwazania Mrozka (z reszta tez nie bez bledow- np wg mojego znajomego trzebaby zmienic wtryskiwacz, bo seryjny z poldka ma za maly wydatek paliwa itp drobizgi).


Cytat:
A jeżeli chodzi o wtryski to o rużnych wynalazkach słyszałem np: wtrysk w maluchu BISie artykuł ten jest na
www.fiat-furious.prv.pl



Hmm....moge zapytac Cie o dwoswiadczenie warsztatowe? Bo da sie oczywiscie wszytko, tyle ze trzeba miec o tym pojecie i odpwiednie zaplecze warsztatowe. a Ty poki co duzo piszesz (nie mowie ze to zle, wrecz przeciwnie), plany masz bardzo ambitne (budowa repliki PF1100 Coupe na podstawie zdjec) itp ale zadajesz nieraz pytania swiadczace o tym, ze raczej nie wiesz o czym piszesz. Moze wiec zamniast rzucac sie od razu na gleboka wode zacznij od prostych modyfikacji zdobtywajac doswiadczenie.
  
 
Cytat:
2004-02-26 15:49:11, kosa131 pisze:
Hmm....moge zapytac Cie o dwoswiadczenie warsztatowe? Bo da sie oczywiscie wszytko, tyle ze trzeba miec o tym pojecie i odpwiednie zaplecze warsztatowe. a Ty poki co duzo piszesz (nie mowie ze to zle, wrecz przeciwnie), plany masz bardzo ambitne (budowa repliki PF1100 Coupe na podstawie zdjec) itp ale zadajesz nieraz pytania swiadczace o tym, ze raczej nie wiesz o czym piszesz.


Coś mi tu czuć kolejnym DJ Szunim (niektórzy forumowicze chyba pamiętają kto to był )
  
 
Cytat:
2004-02-26 15:49:11, kosa131 pisze:
Cytat:
2004-02-25 22:23:57, Trojan1000 pisze:
z tego co wiem to 1 punktowy wtrysk od poldka da się włożyć do DOHC (artykuł na www.fsoautoklub.pl)



Widziales taki wtrysk w DOHC? bo ja osobiscie nie. I z tego co wiem to byly tylko teoretyczne rozwazania Mrozka (z reszta tez nie bez bledow- np wg mojego znajomego trzebaby zmienic wtryskiwacz, bo seryjny z poldka ma za maly wydatek paliwa itp drobizgi).


Cytat:
A jeżeli chodzi o wtryski to o rużnych wynalazkach słyszałem np: wtrysk w maluchu BISie artykuł ten jest na
www.fiat-furious.prv.pl



Hmm....moge zapytac Cie o dwoswiadczenie warsztatowe? Bo da sie oczywiscie wszytko, tyle ze trzeba miec o tym pojecie i odpwiednie zaplecze warsztatowe. a Ty poki co duzo piszesz (nie mowie ze to zle, wrecz przeciwnie), plany masz bardzo ambitne (budowa repliki PF1100 Coupe na podstawie zdjec) itp ale zadajesz nieraz pytania swiadczace o tym, ze raczej nie wiesz o czym piszesz. Moze wiec zamniast rzucac sie od razu na gleboka wode zacznij od prostych modyfikacji zdobtywajac doswiadczenie.



Prosze bardzo opisze ci moje doświadczenie warsztatowe chronologicznie:
Fiat 126p, Ciągnik ursus C-330, Polonez 1.6 GLE, Opel Corsa,Ford scorpio, Fiat Tempra, Fiat CC, (pojazdy oczywiście należą do rodziny ale zawsze się czegoś nauczyłem)

Jeżeli chodzi o modyfikacje proste to już takie w aucie kuzyna razem z nim wykonywaliśmy.

A w dobrym tonie było by żebyś ty mi się zrewanżował opisem swojego doświadczenia związanego z samochodami.

Co do Coupe to mam chęci, zapał ale brakuje mi doswiadczenia w budowie od podstaw samochodu, i akurat z tym się zgodze.

W okolicach gdzie mieszka spora cześć mojej rodziny o rużnych dziwnych pomysłach słyszałem tylko część z nich zamieszczam na forum.

Owszem często zdarza mi się walnąć jakąs gafe ale jestem tylko człowiekiem i nie moge znac na wylot karzdego auta ale staram się poznac budowe jak najwiekszej liczby aut. Co do tej łady to istotnie nie znam budowy tych silników w książce jeżdze samochodem łada jest to troche lakonicznie opisane i z tego opisu wnioskowałem że jest to silnik bardzo podobny do silnika z FSO.


Cytat:
Fajnie....widze Trojan, ze wszystko wiesz lepiej. Takze na temat dostepnosci czesci do lady wiesz wiecej od ludzi ktorzy od dawna siedza w tym temacie. Moze wiesz gdzie mozna wiec kupic nadwymiarowe tloki do dohc?



Lepiej może nie wiem ale to i owo wiem, tak się składa że wiem gdzie dostaniesz te tłoki we włoszech
Lub na forum fsoautoklub możesz zamówić tłoki z gorzyc.

Cytat:
Fiat 124 mial silnik 1200OHV. Co rozumiesz przez 'pasuje' ? Napewno da sie zaadaptowac wtrysk z poldka, tylko po co? I jakim kosztem, bo przerobek bedzie cala masa (jak dorabianie miejsca na czujniki etc). Pozatym to tylko jednopunkt, wiec zadna rewelacja



Istotnie będzie z tym dużo roboty ale skoro wtryski nic nie dają to po co FSO montowała je w polonezach?

Czy to że silnik DOHC 2.0 ma 112KM a silnik na wtrysku ma 122KM jest spowodowane działaniem wtrysku czy modyfikacjami silnika?? (odpowiedz na to pytanie rozstrzygnie czy jest sens montowania wtrysków)
  
 
trojan nie wtracam sie do twojej polemiki z andrzejem i kosa ale apropo wtrysku to zauwaz ze wtrysk w argencie mimo ze prosty to jednak byl wielopunktowy a w polonezie masz jednopunktowy.... poza tym argenta miala inne walki rozrzadu niz analogiczny 2000 dohc na gazniku i dlatego jest roznica 10 koni... wtrysk daje wieksza mozliwosc "panowania" nad skladem mieszanki i jest bardziej ekologiczny i ekonomiczny niz gaznik, to glowny powod jego masowego stosowania....nie dlatego ze jest "lepszy"{mowa o wtrysku w autach cywilnych}


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2004-02-26 19:32:36 ]