Pony, krótkie pytania, szybka odpowiedz?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pomyslałem sobie: mam kilka pytań to może wszystko w jednym poście napisze.
1. Czemu piszczy pasek od alternatora? Ma 2 miesiace, wcześniej piszczał przy odpalaniu a teraz jak jest zimno piszczy cicho caly czas
2. Czemu dmuchawa nie grzeje mi na nogi Czy pod siedzeniem kierowcy z tej plastikowej rurki powinno iść ciepłe powietrze
3. Gdzie można kupić taki płyn, lakier? do ubytkow w paskach orzewania tylnej szyby Grzeje mi góra i dól a w środku na kazdym pasku jest przerwa, slyszalem, ze mozna to wypelnic.
4. W zimne dni bardzo ciężko włączyć 1 i 2 bieg Dopiero jak kilka razy je wrzuce wszystko wraca do normy Co jest przyczyną Czyżby słaby olej lub jego brak
Jak coś sobie przypomnę to dam znać
Z góry dzięki za pomoc
  
 
Witam Cię,
podłączam się do pytania pierwszego, dotyczące paska alternatora. Wymieniłem na nowy pół roku temu, bo się stary zużył niemiłosiernie (guma sparciała), i teraz jak jest właśnie zimny silnik i przy odpalaniu, pasek piszczy. Wcześniej tego nie było. Za słabo naciągnięty? AKumulator ładuje się OK. Co poradzić? Złej jakości pasek (JC).
pzdr,
danonwoj
  
 
Mi mimo ze byl dobrze naciagniety tez piszczal. P. Misiek czyms go posmarowal (na wiosne) i od tego czasu jest spokoj.
  
 
witam wszystkich a więc tak jeśli chodzi o pasek to nalerzy sprawdzić czy jest w jesdne osi na wszystkich kołach gdyż zdarza siętak że po wymianie jest możliwość zkoszenia koła to znaczy przekszywienia alternatora na mocowaniu ja miałem taki przypadek tyljko umnie to zakończyło się objawem że posypały się wiury z paska a na początku terz tylko popiskiwał zdarzająsię terz przypadki że paski są złej jakości i już same z siebie popiskują wtedy nalerz zakupić specjalny środek w spraju i ję spryskać one są na bazie silikonu ,teraz odnośnie dmuchawy najprawdopodobniej masz uszkodzone sterowanie jeśli masz podciśnieniowe to poprostu albo masz nie szczelny układ albo padł ci siłownik lub poprostu cości wpadło i zatkało otwory proponuje dobrać się do całej puszki rozdzielczej nawiewu a z tych rurek pod siedzeniani leci ciepłe powiertrze ale jeśli masz włączony nadmuch na nogi , jeśli chodzi o te paski to ja kiedyś co prawda w innym autku naprawiałem w ten sposób że lutownicą profesionalną z bardzo cienką końcówką poprostu zalutowałem ubytki , a jeśli mowa o skrzynie to tak proponuje wymienić olej gdyż powody są dwa albo go niema tam wogóle lub jest go zbyt mało albo jest wlany zbyt gęsty ja u siebie miałem podobny przypadek i po wymianie oleju na nowy można je wrzucać jednym paluszkiem no to tyle na twoje pytanka życze udanuch napraw pozdrawiam
  
 
Raczej pasek za mało naciagniety. Co do smarowania, kiedyś słyszałem ze pomaga popsikanie paska silikonem w spreju (takim do uszczelek i smarowania pastików).
Pozdrawiam.
Misio
  
 
Witam
Jesli chodzi o ubytki paska ogrzewania tylnej szyby spróbuj urzyć lakieru przewodzącego PULSARVOLT. Daje bardzo dobre efekty.
Pozdrawiam
  
 
Z tym paskiem to lekka tragedia jest Piszczy ciągłe, psikam WD40 daje efekt na jakąś... minutę
Sterowanie dmuchawa mam na pokrętła czyli podciśnieniowe.
Kolejne pytanko to jakie klocki hamulcowe na przód polecacie Czy takie z Allegro po 40zl są cos warte No i czy operacja zmiany klocków jest mocno skomplikowana W Polonezie jakos sobie z tym radziłem
Dzieki za dotychczasowe odpowiedzi
EDIT: no niestety mam dodatkowe pytanie, chociaż już raz pytałem i nie uzyskałem odpowiedzi. Chodzi o wycieraczki, brak trybu przerywango, przełącznik szybkości nie działa, a wycieraczki jeżeli wyłacze to stają w tym miejscu, a chyba powinny wracać na startową pozycje, o co kaman


[ wiadomość edytowana przez: cendra dnia 2006-11-06 19:55:26 ]
  
 
co do klocków to ja osobiście bym nie polecał tych z allegro bo po pierwsze to mogą ci piszczeć przy hamowaniu a po drugie szybciej się zużywają i po trzecie samo hamowanie po dokładnym rozgrzaniu nie jest tak dobre.Ja osobiście kupuje klocki za jakieś 70-80zł na tym akurat lepiej nie oszczędzać bo to może kosztować cie zdrowie albo i niedaj boże czyjeś a co do samej wymiany to jest jeszcze łatwiejsza niż w polonezie, odkręcasz tylko jedną śróbke kluczem 12 na dole zacisku i odchylasz go w góre a następnie zsuwasz, zciskasz tłok jakimś ściskiem i zakładasz nowe klocki tylko nie wyrzucaj takich metalowych blaszek a co do wycieraczek to najprawdopodobniej masz uszkodzoną taką puszke pod siedzeniem od strony kierowcy albo co dla ciebie lepsze brak masy,poprostu odłącz kostke tuż przy samym silniczku i przeczyść styki może ci pomoże a jeśli chodzi o jakąś konkretną nazwe klocków to ja akurat stosuje ICER jak dla mnie są one wystarczające ,mimo że latem jeżdze na oponkach o rozmiarze 205/55/15 a zimą 180/70/13 to na jednych jak i na drugich hamowanie jest dobre
  
 
Czyli trzeba się brać do roboty i szukać dobrych klocków w sklepach Tak przypuszczałem, że te z allegro sa kiepskie Do poldasa wystarczyły te najtańsze, ale to nie polonez
Czy taka puszka to droga sprawa
Coraz bardziej sie boję, że z tym paskiem mogą być problemy zimą Piszczy, pewnie sie ślizga i boje sie, żeby aku nie padł
Swoja drogą musze jeszcze kupić kopułke to aparatu zapłonowego... same wydatki na zime
  
 
no wiesz niekiedy trzeba troche zainwestować a cena puszki to naprawde niewiem ale myśle ze raczej nie więcej niz 100zł , mnie osobiście zima kosztowała 500zł bo niestety doszedł remącik silnika
  
 
Szkoda, że Poniacza nie można znaleść na każdym szrocie (chociaż to świadczy o ich trwałości ) wtedy byłoby łatwiej o części...
  
 
Cześć!
1. Po pierwsze, przy pasku: po zmianie po jakimś czasie trzeba ponownie go naciągnąć. Mógł też być od razu za mocno naciągnięty i tu pech, wyślizgał się. Sprawdź rowki w pasku, czy nie ma śladów ślizgania, ewentualnie pęknięć. JAk masz wątpliwości pasek do kosza i kup "gejtsa" - nie jest drogi. Sprawdź czy nie masz bicia na alternatorze - za słabo dokręcona śruba, trafione łożysko - (to drugie słychać)
2. ogrzewanie szyby zrobisz za grosze i żadna filozofia(sam przetestowałem) Kupiłem za 14 zł klej - preparat jest polski nazywa się GLUKON do naprawy ogrzewania szyby(obwodów drukowanych itp) zawiera metaliczne srebro. Cieniutki papierek ścierny, odtłuszczasz. Nałóż grubo, nie żałuj. Najlepiej jak wzdłuż przykleisz taśmę samoprzylepną (do blacharki biała, bądź żółta). Poradzisz sobie. Fakt że widać, ale działa. I ostrożnie przy myciu szyby.WAŻNE sprawdzaj dopiero co najmniej po 24 h.
3. skrzynia - najpierw sprawdź poziom oleju(czeka cię kanał). Jeśli nie masz przecieków wymień olej - klasa: API GL-4 SAE 75W/85.
4. klocki - tylko dobre, markowe. Dłużej pojeździsz i nie będą piszczeć. Nie kupuj tylko sportowych i polskich...
POWODZENIA !!! POZDRAWIAM !!!
  
 
Cześć!
1. Po pierwsze, przy pasku: po zmianie po jakimś czasie trzeba ponownie go naciągnąć. Mógł też być od razu za mocno naciągnięty i tu pech, wyślizgał się. Sprawdź rowki w pasku, czy nie ma śladów ślizgania, ewentualnie pęknięć. JAk masz wątpliwości pasek do kosza i kup "gejtsa" - nie jest drogi. Sprawdź czy nie masz bicia na alternatorze - za słabo dokręcona śruba, trafione łożysko - (to drugie słychać)
2. ogrzewanie szyby zrobisz za grosze i żadna filozofia(sam przetestowałem) Kupiłem za 14 zł klej - preparat jest polski nazywa się GLUKON do naprawy ogrzewania szyby(obwodów drukowanych itp) zawiera metaliczne srebro. Cieniutki papierek ścierny, odtłuszczasz. Nałóż grubo, nie żałuj. Najlepiej jak wzdłuż przykleisz taśmę samoprzylepną (do blacharki biała, bądź żółta). Poradzisz sobie. Fakt że widać, ale działa. I ostrożnie przy myciu szyby.WAŻNE sprawdzaj dopiero co najmniej po 24 h.
3. skrzynia - najpierw sprawdź poziom oleju(czeka cię kanał). Jeśli nie masz przecieków wymień olej - klasa: API GL-4 SAE 75W/85.
4. klocki - tylko dobre, markowe. Dłużej pojeździsz i nie będą piszczeć. Nie kupuj tylko sportowych i polskich...
POWODZENIA !!! POZDRAWIAM !!!
  
 
Dzięki za konkrete rady Musze zrobić pożądek z tą szybą na początek i paskiem Ale od dzis Poniacz sie "łata" u blacharza Mama nadzieję że koleś nie odwali lipy...
  
 
Cytat:
2006-11-08 20:51:55, maly-gls pisze:
no wiesz niekiedy trzeba troche zainwestować a cena puszki to naprawde niewiem ale myśle ze raczej nie więcej niz 100zł , mnie osobiście zima kosztowała 500zł bo niestety doszedł remącik silnika



To był chyba rzeczywiscie remonteczek
Wiem ze Sonata jest ciut wieksza ale u mnie przygotowania do zimy przekroczyły 1500zł. Pony się w paru stówkach zmiescił
Pozdrawiam.
Misio
  
 
kolejne pytanie:
Mam do kupienia alufelgi 15 cali z Mitsu Galanta rok 91.
chodzi mi o to jakie bylby by najlepsze oponki do takich felg chce nie stracic na dynamice, spalaniu i komforcie (no moze cos stracic, ale jak najmniej)
  
 
Dziwnie sie ten wątek kszatłtuje

15 - w ponym - komfort, ekonomia, ergonomia, dynamika ... i jeszcze moze zeby opony były po 10zł nówka sztuka

Na już serio
Fabryczne koło = felga=13'', szerokosc=155 mm, profil=80 % (124 mm), średnica=578,2 mm

przy 15 polecał bym:
185/55R15 średnica 584,5 mm
195/50R15 średnica 576 mm
205/50R15 średnica 586 mm -te juz chyba stanowczo za szerokie

Jeszcze kwestia szerokosci felgi i polecał bym opone z "kołnieżem ochronnym" gdyż w tym przypadku opona ma zaledwie około 10cm wysokosci.

Ponadto sprawdź ET żeby wmiare było zblizone ale to pewnie nie kłopot (bo mitsu powinno mieć podobne do naszych, a w poniaku szczególnie tył jest dobrze poszerzyć (dobrze dla stabilności auta).

Wracajac do początku mojego postu
1) niski profil to bardziej twarda jazda (komfort poszedł), szersza skrajnia opon przednich to ciężej chodząca kierownica (a np w trasie na koleiny bardziej "wyrywa" kierownice).
2) szeroka opona - wieksze opory toczenia wiec wiecej pali, opona 15 jest znacznie droższa niż 13, wieksze obciazenia na zawieszeniu = krótsza żywotność elemenów.
3) ergonomia - pocześci zwiazana z 1) - ciezej kreci sie kierownicą, uwazać trzeba bardziej na dziury i krawężniki (niski profil opony - można ubić, zarysowac lub przeciać opone)
4) dynamika podobnie do ekonomi - szersza opona wiec i dynamika gorsza - za to powinno być znacznie lepiej na zakretach


Ponadto zakładajac odpowiednia srednice ale poszerzajac opony (powyzej fabrycznych 175) i zmienaijac miejsca skrajne i oś srodkową można doprowadzić do wielu uszkodzeń:
Zawieszenia, ukłądu kierowniczego, piast, przeniesienia napedu, hamulców a nawet karoserii.

Dodam tyle jeszcze
W sonacie mam felgi 16 i opony szerokosci 205mm

Moje skromne zdanie pony i 14 cali to kompromiś miedzy wygladem i wygodą miałem 14 w nim i bardzo polecam - maiłem 175 oponki czyli to co producent jeszcze zaleca.

Co do samych opon - poszukaj czegoś dobrego - raczej kierunki lub asymetryki. Raczej jakis dziwnych firm nie polecam.

Pozdrawiam.
Misio
  
 
zle sformulowalem, pytanie, poprostu chcialem jak najmniej sytacic bo wiem ze nie utrzymam obecnych walorow. zapytalem tak zeby sie rozeznac co i jak, bo moze ktos mial z takimi felgami doczynienia. zoobaczymy narazie sie przymierzam, niestey teraz mam wazniejsze wydatki na auto, moze do wiosny cos z felgami wymysle