Diesel na olej roślinny za 1.8 litr? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No prościej jest zrobić podgrzewacz OR wykoprystując dwa trójniki od LPG, kawałek węża wodnego około 1 metra i miedzianki umieszczonej w środku.
foto tutaj masz http://img69.imageshack.us/img69/3641/prura25zd.jpg

przerabiałem temat w proporcjach 50:50 i szczerze powiem iż auto na wolnych obrotach bardziej trzęsie, w moim dieselku spadła także dynamika auta, a na wysokich obrotach auto chodziło sporo głośniej - no i gorszy rozruch
  
 
No tak i kupuj tu człowieka diesla i nie wiesz czy był eksploatowany na "wynalazkach" czy też na prawdziwym paliwie. Fajnie że traktujecie silnik jak część do wymiany coś w rodzaju tarcz czyu klocków hamulcowych. Znając polskie warunki to będzie to tak ktoś wyjeździ na rzepaku ileś tam kilometrów a potem sprzeda wózek następnemu, żeby ten za jakiś czas zrobił sobie remont generalny. Najgorsze jest to że o ile stan tarcz czy klocków hamulcowych można sprawdzić to nie da rady sprawdzić czy samochód był jechany na "wynalazkach" .
Powiedzcie tak naprawde czy ktoś z was kupiłby diesla gdyby wiedział że przejechał np 50 tys km na oleju roślinnym?
  
 
To czy był pędzony rzepakiem czy opałem to pikuś.W najgorszym razie pada pompa która do motoru 2c kosztuje 150PLN na allegro .Gorsze skutki są wlewania lotosa jako smarowidła silnika.Kupiłem kiedyś carine 2.0D która padła przy 300kkm ,na allegro jest obecnie kombi z chyba 90tego roku -przebieg 220 tys juz po remoncie.W tym silniku też był lotos.Do tego radosny właściciel nie wyciągnął żadnych wniosków twierdząc,ze wozik był juz stary i spowrotem zalał go lotosem...
  
 
nie zgadzam sie z tym,zobacz w danych jakie klasy oleju zaleca producent do tych silników,lotos i tak je przewyższa o dwie,trzy klasy.....,nie wszystko co polskie jest do dupy...ważne żeby zmienić co 7500km,a w tródnych warunkach co 5000km a przyczyn szukać gdzie indziej,zresztą zobacz jakich producentów lotos ma aprobaty,a to niebierze sie z księżyca to może zmienisz zdanie,a jak wolisz przepłacać do 15-20letniego auta to twoja sprawa,lepiej zadbać o porządny filter i obchodzić sie z autem na zimnym silniku normalnie to będzie jeżdził i jezdził a nie czepiać sie pierdołów(jak lekarz każe ci jeść margaryne roślinną to czy kama czy rama czy śniadaniowa to nieważne tylko żeby była roślinna)
  
 
Jakbym mial jakiegos starego klekoca na wykonczeniu do ktorego bym juz nic nie chcial dokadac to pewnie od wiosny do jesieni bym mu lał rzepak
  
 
Całkowita racja.Lotos ma świetne parametry.Ale juz po tysiącu kilometrów sie przypala(swąd spalonej oliwy -poczujesz jak powąchasz ciepły bagnet).Z kolei twierdzenie ,ze do starego auta nie warto wlewac dobrego oleju jest nielogiczne.To tak jakbyś przez 70 lat jadł ekologiczne zdrowe jedzenie a po 70tym roku życia przerzucił sie na hotdogi z dworca centralnego i popijał je zimną colą.Podobnie jest z autami.wszystkie z przedwcześnie załatwionym silnikiem jezdziły na lotosie...Jak nie wierzysz to mozesz sobie zobaczyc taką sztuke na allegro.260 tys ogólnego przebiegu motor 20tys po remoncie..
  
 
Aha jeszcze zapomniałem o starym klekocie na rzepak...Tym jezdzi akurat siakiś biedny Niemiec...

http://rapsdb.rapsinfo.de/detail.php?id=792
  
 
skoro tak mówisz to bmw,mercedes,vw swoje dopuszczenia biorą z księżyca bo pewnie testują na odcinku 200km a wtedy jeszcze nie śmierdzi i nie przypala sie,każdy olej do frytek tyle wytrzyma i nie śmierdzi ale skoro tok mówisz to pewnie masz racje ,i doświadczeniewięc od dziś tylko mobil albo castrol bo nie śmierdzą................i pewnie jak go spuszczasz po 10000t/km to jest jak nowy...........
  
 
acha,jeszcze jedno,rodzina silników o któyrych mówimy 1c,2c,2c-t była projektowana w latach około1980-1982,zobacz jakie wtedy były oleje,jakie miały parametry,jakie luzy fabryczne były na panewkach,tłokach.......dzisiejsze oleje dzielą lata świetlne od tamtych,przypuszczam,że jakbyś pomieszał łt43 z ropą to by jezdziło bez problemu
  
 
Cytat:
2006-05-25 15:56:23, Jasiek-23 pisze:
Aha jeszcze zapomniałem o starym klekocie na rzepak...Tym jezdzi akurat siakiś biedny Niemiec... http://rapsdb.rapsinfo.de/detail.php?id=792



Tutaj masz mojego klekota ( rocznik 2004 ) tez na rzepakowy.

http://www.ekoforum.pl/forum/album_pic.php?pic_id=38

http://www.ekoforum.pl/forum/album_pic.php?pic_id=39

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-05-25 08:30:03, profesorr pisze:
nie zgadzam sie z tym,zobacz w danych jakie klasy oleju zaleca producent do tych silników,lotos i tak je przewyższa o dwie,trzy klasy.....,nie wszystko co polskie jest do dupy...ważne żeby zmienić co 7500km,a w tródnych warunkach co 5000km a przyczyn szukać gdzie indziej,zresztą zobacz jakich producentów lotos ma aprobaty,a to niebierze sie z księżyca to może zmienisz zdanie,a jak wolisz przepłacać do 15-20letniego auta to twoja sprawa,lepiej zadbać o porządny filter i obchodzić sie z autem na zimnym silniku normalnie to będzie jeżdził i jezdził a nie czepiać sie pierdołów(jak lekarz każe ci jeść margaryne roślinną to czy kama czy rama czy śniadaniowa to nieważne tylko żeby była roślinna)


jaki jest sens kupowania oleju którego wymieniać trzeba co 5000km -chyba że się ma piec na olej przepracowany ale to kropla w morzu. Porównanie ;lotos 5w40-70zł koszt na przejechanie 15000km-70razy 3 plus 3filtry=......... mobil5w40 wymiana co 15000km-115zł+filtr. z doświadczenia wiem że lotos to szajs
  
 
Cytat:
2012-02-19 12:14:37, xerxes pisze:
jaki jest sens kupowania oleju którego wymieniać trzeba co 5000km -chyba że się ma piec na olej przepracowany ale to kropla w morzu. Porównanie ;lotos 5w40-70zł koszt na przejechanie 15000km-70razy 3 plus 3filtry=......... mobil5w40 wymiana co 15000km-115zł+filtr. z doświadczenia wiem że lotos to szajs

Jak mi ktos chrzani ze lotos to dobry olej to tylko czekam az dorzuci ze Polonez to byl dobry samochod ...szkoda dyskutowac.
W epoce Poloneza to od lotosa bylby tylko gorszy Selektol super plus.Pamieta ktos jeszcze cos takiego...czy towarzystwo zbyt mlode?
W naszej epoce tez byla zakala olejenia Castrol SLX i co??? tez go wszyscy renomowali a przypalona smola zalatwiala silnik na amen.
Osobiscie leje Mobila i jak go spuszczam po 10tys czasem po 12 jak mi sie przejezdzi to jest jeszcze sliski miedzy palcami wiec chyba dobry...nagaru tez nie widac ...

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
selektol i superol dwaj mordercy silników he he a mobil to napewno szczytem jakości nie jest , raczej królem reklamy a i jeśli masz z beczki lub z pewnego żródła to pól biedy bo ze względu na popularność najbardziej fałszowany olej w polsce więc go nie stosuje
  
 
Cytat:
2012-02-19 17:27:28, rng17 pisze:
selektol i superol dwaj mordercy silników he he a mobil to napewno szczytem jakości nie jest , raczej królem reklamy a i jeśli masz z beczki lub z pewnego żródła to pól biedy bo ze względu na popularność najbardziej fałszowany olej w polsce więc go nie stosuje


A ja go kupuje w serwisie Forda bo tani maja w 1 litrowych opakowaniach.Wiec chyba nie jest cyganiony.A na reklamy to ja wogole nie zwracam uwagi ...Leje go bo mam do niego przekonanie.
a co ty o jakosci oleju mozesz wiedziec ...jakie masz w tym doswiadczenie?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
pewnie ani mniejsze ani większe niż ty ale ze strony praktycznej porównując do podobnej klasy oleju shell helix ultra mobil 1 wypada blado ale to tylko moje obserwacje i kilku kolegów mechaników jednak nie zaliczam tych marek do segmentu profesional a co najwyżej lepszych niż średnia w akceptowalnej cenie i najbardziej popularnych na rynku
  
 
Cytat:
2012-02-20 08:00:15, rng17 pisze:
pewnie ani mniejsze ani większe niż ty ale ze strony praktycznej porównując do podobnej klasy oleju shell helix ultra mobil 1 wypada blado ale to tylko moje obserwacje i kilku kolegów mechaników jednak nie zaliczam tych marek do segmentu profesional a co najwyżej lepszych niż średnia w akceptowalnej cenie i najbardziej popularnych na rynku


A czym sie ta bladosc objawia?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
to jeszcze z czasów jak miałem audi z silnikiem 1.8T od nowości więc dobry model do porównania od nowości mobil 1 wymiany zawsze co 15 tys i tak w okolicy 100 tys. zaczyna brać olej więc panika jakto mała konsultacja i zmiana na shela parametry te same full syntetic ale zauważalnie mniej ubywa i dla tego mam do mobila uraz